Náš test: Parťák rodiny – Volkswagen Touran
26. 1. 2016
Je stará známá věc, že s rostoucími členy rodiny vzrůstají i požadavky na všestrannost rodinného vozidla. Je to právě segment rodinných vozů MPV, který tyto nároky dokáže bez větších kompromisů splnit. Jak si stojí 2. generace modelu Volkswagen Touran – pohledem nás žen v autě, se dozvíte právě v testu této sedmimístné verze.
Díváme se
Hned první pohled na tento velkoprostorový rodinný vůz mě vedl k zamyšlení nad nároky nás řidiček – maminek. Chceme bezpečné auto, do kterého se toho mnoho vejde. Nejde však jen zavazadla, ale hlavně o prostornost pro děti a také manžela. .-) Navíc musíme zohlednit také jejich nároky. Muž chce auto s výkonem a děti auto, kde je jim dobře a kde je zábava. Chceme tedy my řidičky – maminky takové auto jako je Touran? Všechny tyto požadavky totiž Touran splňuje. Řadě z nás, ale mezi těmi racionálními argumenty mohou chybět emoce a expresivnější design.
Pod konzervativním heslem „co je dobré, není třeba měnit“ totiž Touran zvenku neprošel nijak radikální změnou oproti předchozí generaci. Velkoprostorové MPV má nyní jen ostřeji řezané tvary oproti první generaci. Jinak vypadá víceméně stejně.
Jedna velmi podstatná změna tu však je, Touran stojí na kompletně nové platformě, díky které je o 60 kg lehčí, o 13 cm delší a 11 cm širší. Taková numera jsou důvodem, proč se nový Touran liší větší prostorností a lepšími jízdními vlastnostmi. Pojďme tedy nasednout a podívat se, jaké změny se odehrály v kabině.
Nasedáme
Jestliže mi při pohledu zvenku chyběly emoce, interiér nového Touranu je dokáže díky svému provedení vzbudit. Novému Volkswagenu Touran nelze upřít jeho kvality na poli prostornosti. Stačí se posadit na jakékoliv místo, ať už vepředu nebo vzadu – na všech místech se člověk cítí maximálně obklopen prostorem. Do druhé řady sedadel se s přehledem vejdou 3 dětské autosedačky uchycené pomocí systému Isofix. Dveře se otevírají dokořán, manipulace s dětskými autosedačkami je proto velmi snadná. Sedadla jsou velmi pohodlná a ideální pro dlouhé cesty. Dvojnásob to platí pro sedadla vpředu, která jsou nastavitelná ve 14 směrech a s masážní funkcí.
Rovnoměrně po celém interiéru jsou rozmístněny úložné schránky: na palubní desce, pod loketními opěrkami, ve výplních dveří, u spolujezdce nebo u stropu. Testovaný model navíc v zavazadlovém prostoru skrývá příplatkové 2 sedačky s funkcí Easy Fold, která zaručuje rychlé složení (+ 24 900 Kč). Zavazadlový prostor nového Touranu s příjemně nízkou nakládací hranou (63 cm) nabízí objem 834 litrů, po sklopení zadních sedadel 1980 litrů objemu. Za příplatek je tento model vybaven možností otevírání zavazadlového prostoru pohybem nohy pod zadním nárazníkem, co mi jistě řidičky potvrdí, je v případě plných rukou, velmi šikovná záležitost.
Další silnou stránku je perfektní výhled z vozu nejen vpřed ale i vzad, k čemuž pomáhá vyšší posez. Interiéru dominuje velmi elegantní a exkluzivně vyhlížející palubní deska v dekoraci „Piano Black“ z kvalitních materiálů a obrazovka s 6,5“ palcovým dotykovým displejem. Multifunkční 3ramenný volant v kůži je vyhřívaný a umožňuje ovládat palubní počítač, rádio a telefon.
K bezpečnosti provozu přispívá, že je vše pěkně po ruce „na“ nebo „u“ volantu. Jednoduše lze také navolit ACC automatickou regulaci odstupu, adaptivní tempomat s funkcí City-brake, která slouží jako automatická regulace odstupu od vpředu jedoucího vozu s funkcí Front Assist, která zkracuje brzdnou dráhu a varuje při nebezpečném snížení odstupu.Kolemjedoucí auta navíc sleduje asistent mrtvého úhlu. Ten však informuje poněkud dříve než je reálně nutné. K bezpečnosti maximálně pomáhají také příplatkové LED světlomety s dynamickým přisvětlováním zatáček.
Jedeme
Jak už jsem zmínila, otestovala jsem vůbec nejsilnější verzi naftového motoru 2,0 TDI s výkonem 110 kW, který má ambici být v Česku vůbec nejpopulárnější. Touran nabízí komfortní svezení a tichý chod. Je to typický příklad rodinného parťáka na cesty. Žádné závodění, ale spolehlivá komfortní jízda, která je navíc ekonomická. Po týdenním testování se kombinovaná spotřeba ustálila na 5,9 litrů. Výrobce udává dokonce 4,4 litrů. Řazení tohoto MPV jde jako po másle. Parkování s tímto sedmimístným modelem je kupodivu velmi příjemné. K dispozici za příplatek je ale i pro jistotu zpětná kamera Rear Asist s akustickým parkovacím asistentem.
Hodnotíme
Volkswagen Touran vypadá zvenku nenápadně a jeho pořizovací hodnota je vyšší. Během týdenního testování mě Touran nadchl svým projevem rodinného parťáka. Komfortní řízení, spoustu prostoru pro pětičlennou rodinu. Tři dětské autosedačky se do druhé řady sedadel vejdou s přehledem. Když na to přijde, uveze Touran díky schovaným zadním sedadlům v kufru až sedm lidí. Díky řadě bezpečnostních asistentů a skvělému výhledu z něj má každá řidička dobrý pocit. A navíc je Touran velmi praktický, k čemuž napomáhá snadná manipulace se sedačkami nebo bezdotykové otevírání kufru.
Volkswagen Touran (1,2 TSI/81 kW 6MT) startuje na ceně 555 900 Kč. Cena testovaného vozu (Highline 2,0 TDI/110 kW 6MT) stojí 677 900 Kč, se všemi příplatky (5+2) se cena vyšplhala na 916 000 Kč.
Více na webu Volkswagen