Náš test: Peugeot 208 v dlouhodobém testu
1. 1. 2017
V redakci jsme 6 měsíců intenzivně testovali nejnovější verzi modelu Peugeot 208 a nejeli více než 6 tisíc kilometrů všemi možnými cestami, a to už je pořádná porce jízdních zážitků. Naše konečné konečné resumé o městském hatchbacku Peugeot 208 se dozvíte v našem článku.
Silné stánky:
Vzhled
Hned na první pohled je vidět, že Peugeot vsadil na líbivé křivky. 208 jsme testovali na dálnici, ve městě i na venkově a rozhodně nás s ním nešlo přehlédnout. Moderní design přední části vozu zdůrazňují dvoubarevné přední světlomety v kombinaci s chromovanými částmi, díky kterým vyniká v každém detailu. Zadní světlomety připomínají stopu po lvích drápech. Vůz má oproti staršímu modelu kratší převis karoserie, více tvarované boky a přibyl chromovaný lem kolem oken. Peugeot 208 jsme si snadno zamilovali.
Jízdní vlastnosti
Mile překvapí agilita a snadná ovladatelnost malého hatchbacku. Už od nízkých otáček má dostatek energie na hbitý start. Jeho síla nepolevuje ani při dálničních rychlostech atakující limit povolené rychlosti. Benzínový tříválec PureTech s turbem o objemu 1,2 litru s výkonem 110 koní získal právem označení Motor roku 2016. Automatická 6stupňová převodovka EAT řadí přesně a hladce. Přesto bychom doporučili před jízdou po městě vypnout systém Start and Stop, který zbytečně rychle vypíná motor při sebemenším zastavení třeba v křižovatce. I tak ale kombinovaná spotřeba kolem během dlouhodobého testu nepřekročila 6,5 litrů / 100 km. Spotřeba odpovídá stylu jízdy a zatížení auta a lze s ní tak pracovat.
Slabé stránky:
Ergonomie informačního systému a zvuk audia
Palubní infotainment na první pohled vypadá pěkně uklizeně, velký display má svižnou odezvu a málo tlačítek. V tom je trochu kámen úrazu. K většině funkcí je třeba se propracovat skrz menu obrazovky. Například na vypnutí obrazovky je potřeba několik prokliků v menu. Hledáním některých funkcí, zejména za jízdy už je to poněkud krkolomnější. Audio by si zasloužilo více výkonu a jasnější zvukový projev.
Poloha za volantem
Hledání ideální polohy za volantem může zabrat delší dobu. Když už ji člověk nalezne, není ještě úplně vyhráno. Problém je v tom, že designéři umístili budíky 208 nad volant, a nikoliv za něj, jak bývá obvyklé. Dobrý výhled ven a zároveň na budíky je třeba vybalancovat. Originalita tentokrát je spíše na škodu a nepomáhá tomu ani nezvykle malý volant, který však dobře padne do ruky.
Hodnocení
Dvestěosmička je naprosto ideální auto pro městský život, obstojí však na všech frontách. Za to vděčí především svému designu a jízdním kvalitám. Velkou zásluhu na tom má jisté řízení i povedený motor. I přes některé přehmaty v interiéru je model 208 velice povedené auto. Za volantem 208 si dokážeme představit nejen moderní a nezávislou ženu, ale je v něm dostatek místa pro děti v autosedačkách. Peugeot 208 startuje na ceně 335 000 Kč v testované výbavě Allure.
Mohlo by Vás také zajímat:
Výsledky červnové soutěže s Peugeot
Test Peugeot 208: hodnotí vítězka Jana
Starutjeme testování Peugeotu 208
Náš test: Silniční rošťák Peugeot 208