Zdroj: archiv webu

Náš test: Peugeot 208 v dlouhodobém testu

1. 1. 2017

V redakci jsme 6 měsíců intenzivně testovali nejnovější verzi modelu Peugeot 208 a nejeli více než 6 tisíc kilometrů všemi možnými cestami, a to už je pořádná porce jízdních zážitků. Naše konečné konečné resumé o městském hatchbacku Peugeot 208 se dozvíte v našem článku.

20160724_152705
Foto: archiv webu

Silné stánky:

Vzhled

Hned na první pohled je vidět, že Peugeot vsadil na líbivé křivky. 208 jsme testovali na dálnici, ve městě i na venkově a rozhodně nás s ním nešlo přehlédnout. Moderní design přední části vozu zdůrazňují dvoubarevné přední světlomety v kombinaci s chromovanými částmi, díky kterým vyniká v každém detailu. Zadní světlomety připomínají stopu po lvích drápech. Vůz má oproti staršímu modelu kratší převis karoserie, více tvarované boky a přibyl chromovaný lem kolem oken. Peugeot 208 jsme si snadno zamilovali.

20160724_152959
Foto: archiv webu

Jízdní vlastnosti

Mile překvapí agilita a snadná ovladatelnost malého hatchbacku. Už od nízkých otáček má dostatek energie na hbitý start. Jeho síla nepolevuje ani při dálničních rychlostech atakující limit povolené rychlosti. Benzínový tříválec PureTech s turbem o objemu 1,2 litru s výkonem 110 koní získal právem označení Motor roku 2016. Automatická 6stupňová převodovka EAT řadí přesně a hladce. Přesto bychom doporučili před jízdou po městě vypnout systém Start and Stop, který zbytečně rychle vypíná motor při sebemenším zastavení třeba v křižovatce. I tak ale kombinovaná spotřeba kolem během dlouhodobého testu nepřekročila 6,5 litrů / 100 km. Spotřeba odpovídá stylu jízdy a zatížení auta a lze s ní tak pracovat.

20160724_152913
Foto: archiv webu

Slabé stránky:

Ergonomie informačního systému a zvuk audia

Palubní infotainment na první pohled vypadá pěkně uklizeně, velký display má svižnou odezvu a málo tlačítek. V tom je trochu kámen úrazu. K většině funkcí je třeba se propracovat skrz menu obrazovky. Například na vypnutí obrazovky je potřeba několik prokliků v menu. Hledáním některých funkcí, zejména za jízdy už je to poněkud krkolomnější. Audio by si zasloužilo více výkonu a jasnější zvukový projev.

20160724_152817
Foto: archiv webu

Poloha za volantem

Hledání ideální polohy za volantem může zabrat delší dobu. Když už ji člověk nalezne, není ještě úplně vyhráno. Problém je v tom, že designéři umístili budíky 208 nad volant, a nikoliv za něj, jak bývá obvyklé. Dobrý výhled ven a zároveň na budíky je třeba vybalancovat. Originalita tentokrát je spíše na škodu a nepomáhá tomu ani nezvykle malý volant, který však dobře padne do ruky.

20160724_152717
Foto: archiv webu

Hodnocení

Dvestěosmička je naprosto ideální auto pro městský život, obstojí však na všech frontách. Za to vděčí především svému designu a jízdním kvalitám. Velkou zásluhu na tom má jisté řízení i povedený motor. I přes některé přehmaty v interiéru je model 208 velice povedené auto. Za volantem 208 si dokážeme představit nejen moderní a nezávislou ženu, ale je v něm dostatek místa pro děti v autosedačkách. Peugeot 208 startuje na ceně 335 000 Kč v testované výbavě Allure.

Mohlo by Vás také zajímat:

Výsledky červnové soutěže s Peugeot
Test Peugeot 208: hodnotí vítězka Jana
Starutjeme testování Peugeotu 208
Náš test: Silniční rošťák Peugeot 208

Sdílet článek:

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018