Náš test: Poctivé Mitsubishi ASX
17. 5. 2018
Mitsubishi ASX (Active Sports Crossover) představené v Ženevě s vročením 2018 je nejnovějším příspěvkem do rozvětvené rodinky se stejným názvem, vyráběným od roku 2010. ASX je odvozeno z většího Mitsubishi Outlander, se kterým sdílí asi 70% všech dílů a k jeho blízkým příbuzným patří také Peugeot 4008 a Citroën C4 Aircross. Krásný případ fungování automobilového světa, co říkáte? Jako každá ikonická značka má Mitsubishi své skalní příznivce. Musí se jim líbit. Budou vyžadovat, aby se líbila i vám. Když to nedáte dostatečně najevo, následky si přičtete sami.
Díváme se
Dynamika, agilnost, sportovní vzezření – hodně frekventovaná slova současného slovníku. Máte dojem, že bez nich se nové auto snad ani nesmí objevit. Právě na to se čeká. V případě Mitsubishi ASX 2018 jde vpravdě jen o kosmetické úpravy mřížky před chladičem a přidaných chromových lišt na přídi i na zádi. Přesto se nad nimi obdivovatelé této značky umějí rozplývat. Potvrzuji: auto jde s trendy. Líbí se.
Nasedáme
Když se vyhoupnete za volant, zjistíte další dnes velmi oceňovanou věc: sedíte vysoko. Máte pocit bezpečí. Vidíte vpřed i vzad, nic vám nebrání. Když spočítáte sedm airbagů a klimatizaci v základní výbavě, řeknete si spokojeně: dobrá volba. Uděláte to navzdory tomu, že interiér jako celek působí hodně retro, jako byste se přenesla časem o dvacet let zpět. Sportovnost, agilita a dynamika se někam vypařily. Přes poměrně slušný vnitřní prostor tu pro ně není místo. Současnost tu reprezentuje 7palcový displej s dotykovými tlačítky a infotainment, který propojí Android i iPhone, když po tom zatoužíte. Stále však sedíte v jednoduchém autě, jehož hlavním a základním úkolem je převézt vás z bodu A do bodu B a nedělat s tím žádné velké cavyky. Při úpravě vměstnáte do zavazadelníku až 488 litrů objemu.
Jedeme
Mitsubishi ASX ve své nejnovější verzi potěší příznivkyně klidné, mírné a pohodové jízdy. Testovaný vůz s pětistupňovou manuální převodovkou poháněl benzinový motor Mivec 1.6 litru s výkonem 86 kW. Opravdu pohodlně se pohybuje především, když nikam nespěcháte, máte dost času a netrpíte pocitem, že když ostatní závodí, vy jim to musíte také ukázat. V takovém případě si budete pamatovat spíše negativní zážitky jako je hlučnost, lenivost motoru, a nakonec i spotřeba, která se v případě, že budete trvat na dynamické jízdě celkem snadno vyhoupne k sedmi litrům na 100 km, nebo i víc.
Hodnotíme
Předokolka Mitsubishi ASX v podobě z roku 2018 je hlavně příjemnou pozvánkou do světa této značky. Její předností je především design exteriéru, (zapomněla jsem připomenout důležitou zajímavost – reflektory v noci zabírají širší úhel pohledu, než je obvyklé, takže prostor před sebou má řidička skutečně jako na talíři). Interiér působí hodně jednoduše, hlavní předností je pocit prostornosti. Jak už jsem zmínila, pokud jste příznivkyní mírné a defenzivní jízdy, nerada spěcháte (spěch na silnici nepatří), odměnou vám budou i jízdní vlastnosti pohledného miláčka, se kterým sice možná přijedete do cíle o nějakou minutu později, odměnou vám ale bude příjemná cesta v autě, jehož značka budí respekt, a to vůbec není málo. Cena testovaného modelu činí 533 850 Kč.
Více na webu Mitsubishi