Zdroj: fotobanka automobilky Subaru

Náš test: Povedený kombík Subaru Levorg

19. 4. 2016

V posledních letech se hlavní objem prodeje Subaru u nás soustředí výhradně na segment SUV a crossoverů, zastoupený modely Forester a Outback. Druhý protipól nabídky Subaru tvoří ryze sportovní sedan WRX STI a coupé BRZ, které jsou ale určeny pro velmi úzké spektrum zákazníků, především pro zájemce o rychlý sportovní automobil.

S kompromisem nyní přichází  Levorg. Sami uznáváme, že to je trochu divné jméno. To ale začne dávat smysl, pokud se zabrousíme do historie této japonské značky. Levorg se pasuje do role svého předchůdce – modelu Legacy, které se přestalo vyrábět v roce 2009. Kultovní kombík si získal mnoho svých příznivců, kteří na něj dodnes nedají dopustit. Nástupce však dorazil až nyní. Levorg nabízí podobný koncept, jako před lety Legacy. Je to rychlý, ale praktický kombík, použitelný pro každý den. Odtud tedy název: LEgacy – reVOlution – touRinG.  Víme, že Levorg určitě nezbourá prodejní statistiky mezi kombíky nižší střední třídy, nic to ale nemění na faktu, že jde o výborné auto.

IMG_4556
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

První dojem je někdy rozhodující, ale většinou subjektivní. Po prvním seznámení s Levorgem jsem věděla, že jeho vzhled je nezaměnitelný s čímkoli jiným, co lze u nás na silnicích potkat. Dravou přední masku s obřím průduchem na kapotě pro nasávání vzduchu přímo k motoru si s ničím jiným nespletete. Při čelním pohledu vás napadne, že máte co dočinění se sportovní autem, neboť jeho maska je identická s modelem STI. Z boku přecházení dynamicky tvarované linie v celkem poklidnou záď sympatického kombíku. Koncovky výfuku vás nenechají na pochybách o původu DNA tohoto vozu. Designově se vůz celkově velmi povedl. Auto vypadá trochu nazlobeně. Při pohledu do zpětného zrcátka při jízdě na dálnici, kdy jsem měla možnost spatřit jiný Levorg, budil ve mě respekt.

IMG_4586
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Interiér Levorgu je velmi příjemný. U Subaru již nějakou dobu neplatí, že jejích dílenské zpracování většinou zaostávalo, bylo strohé a nepříliš povedené. Interiér je z velké části z kvalitně působících a prošívaných měkkých plastů, středový panel z leštěných. Provedení interiéru působí velmi solidním dojmem a dobrým dílenským zpracováním. Za volantem je vám neustále připomínáno, že jste ve výjimečném voze. Ten je totiž téměř bezezbytku shodný se svým sportovním bratříčkem STI. Pánové si přijdou na své, při pohledu na klasické analogové budíky, „kapličku“ se všemi podstatnými údaji pro závodníky, jako je tlak olej, křivka výkonu nebo podrobné informace o jízdě. Středovému panelu dominoval velký dotykový display s multimediálním systémem. Ten byl velmi přehledný, intuitivní a také svižný při ovládání. Pozice za volantem byla ideální, příjemné sedačky s velmi dobrým bočním vedením poskytovaly celkově dobrou oporu zejména při rychlejších průjezdech zatáček.

Rozhled do všech stran je výborný. Pomáhají k tomu i zrcátka, umístěná trochu netradičně níže na dveřích. Při výhledu dozadu mi pomáhala parkovací kamera, ale i výhled bez ní byl velmi dobrý. Oproti minule testovanému Renaultu Espace to byla příjemná změna. Místo na zadních sedadlech je více než dostatek, prostoru pro nohy rovněž, přestože při pohledu z vnějšku působí kombík kompaktním dojmem. Zavazadlový prostor nabízí 522 litrů, pod podlahou najdete ještě další dvě rozměrné přihrádky. Na rekord třídy to není, ale ne každý potřebuje vozit obrovské množství vzduchu za svými zády. Vhod pak přijde velký vstupní otvor, nízko položená nakládací hrana a možnost sklopit zadní opěradla tlačítkem v zavazadelníku, která se navíc sklopí do roviny. Interiér Levorgu nepůsobí přímo prémiovým dojmem, například v porovnání s konkurencí jako Audi, nebo Mercedes-Benz, ale vše je kvalitně zpracováno s důrazem na funkčnost a přehlednost.

IMG_4576
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Dostáváme se k tomu nejdůležitějšímu. Jaký Levorg je na silnici? Musím říci, že jedním slovem perfektní. Hlavní zásluhu na chování vozu má výtečně naladěný podvozek. Ten není ani příliš měkký, ani tvrdý, ale neodskakuje a přesně kopíruje silnici. Po pár ujetých kilometrech zjistíte, že je přesně takový, jaký má být a budete ho chtít i ve svém voze. Levorg je jistý v zatáčkách, i při prudkém změny směru jízdy. Není také divu. Vůz má v podvozku značné rezervy a zvládl by i mnohem silnější motor. Pod kapotou nehledejte dvoulitr nebo dokonce čtyřválec 2,5 litru, známý ostatních modelů. Pohon má na starosti zbrusu nová přeplňovaná jednotka 1.6 DIT. Maximální výkon činí 125 kW (170 k.). Na stovku se dostanete za 8,9 s.  Jiná alternativa? Jednoduše není. Vadí to? Určitě ne. Levorg se dodává výhradně s benzínovým kompaktním přeplňovaným boxerem, který spolupracuje s bezstupňovou automatickou převodovkou CVT. Motor ale umí s kombíkem docela slušně zacvičit, obzvlášť pokud motor vytočíte k pěti tisícům otáček.

Na druhou stranu to ale není vyložený sportovec. Zájemce o Levorg by to na to měl brát zřetel. Skvěle mu vyhovuje klidná jízda, při které motor ani řazení jednotlivých stupňů není téměř slyšet. Užijete si tak velmi příjemnou a klidnou jízdy s dostatečnou výkonovou rezervou pro předjíždění. Pro sportovnější režim jízdy je zde k dispozici možnost volby mezi dvěma jízdními módy – SI Drive. Ten dává motoru subjektivně rychlejší reakce na sešlápnutí plynu a motor drží ve vyšších otáčkách. Tím se dostáváme ke spotřebě paliva, která je snad jedinou slabší stránkou vozu. Při klidné jízdě po okreskách a dálnici se mi nepodařilo dostat spotřebu na delší dobu pod 8l/100km. Při dynamické jízdě a ve městě si Levorg vezme i 10l/100 km.

IMG_4569
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Levorg je jiný než ostatní kombíky nižší střední třídy. Za jeho největší přednosti považujeme neotřelý a dravý vzhled, perfektní podvozek a z toho vyplývající jízdní vlastnosti, motor s hladkým průběhem a dávkováním výkonu.  Na druhé straně leč s trochu větší spotřebou paliva. Automatická bezstupňová převodovka CVT také nemusí přijít k chuti každému, ačkoliv zajišťuje velmi plynulý chod a příjemnou jízdu. Kdybychom chtěli něco na tomto voze změnit, byl by to silnější motor a manuální převodovka. Pak by ale Levorg ztrácel svoji původní myšlenku – těšit svého majitele z dravého vzhledu, sportovnější jízdy v balení jistého rodinného kombíku. A malá zajímavost na závěr – ostatní „subaristé“ vás při potkání na silnici rádi pozdraví.

Subaru Levorg 1.6 GT-S v testované verzi  Sport stojí 899 000 Kč.

 

Sdílet článek:

Více na webu Subaru

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018