Náš test: Seat Arona pro dámy
31. 12. 2017
Nejnovější SUV od automobilky Seat – model Arona zavítal k hodnocení do naší redakce. Benzinová krasavice umí udělat dojem, a to nikoli jen díky originální růžové barvě karoserie v kombinaci se šedivou, tvarovanou střechou. Má i jiné kvality, které my ženy oceníme.
Díváme se
Svůj jižanský původ Arona demonstruje pestrou paletou barevných kombinací střechy, sloupků a karoserie. Dohromady se tak nabízí až 68 variant vzhledu. A pak si vyberte… Já se přiznám, že se mi podoba testované Arony na příplatkových 17″ kolech Dynamic II moc líbila. Růžový nádech karoserie Mystic Magenta v kombinaci s tmavou střechou vypadá exkluzivně, stejně jako příď s chromovaným rámečkem masky a příplatkovými předními LED světlomety, vlisovaný prvek X na boku a zadní LED světlomety a nárazníky v barvě vozu standardními v testované výbavě Xcellence. Díky tomu působí 4,1 metru dlouhá Arona skutečně poutavě.
Nasedáme
Arona je moderním crossoverem, který v interiéru nabízí řadu uživatelsky vítaných prvků (jako je bezdotyková nabíječka mobilu nebo odemykání a startování s klíčem v kabelce). .-) Design interiéru dýchá jednoduchostí a snadností ovládání jednotlivých funkcí. To je přesně to, co my řidičky od auta očekáváme. Nic komplikovaného, vše je jasně čitelné a ergonomické. Pro větší bezpečí a maximální věnování se řízení jsou nejdůležitější funkce umístěny na koženém volantu.
Nutno podotknout, že použité materiály působí spíše průměrně. Za jejich zpracování a slícování jednotlivých plastů dávám jedničku. Aronu si dokáži s klidem představit jako auto pro mladé páry nebo maminky s dětmi. Místa kolem a úložných prostorů je zde pro posádku dostatek. Zavazadlový prostor nabízí slušný objem 400 litrů.
Jedeme
Pod kapotou se ukrývá litrový přeplňovaný tříválec o výkonu 85 kW odpovídající síle 115 koní s manuální šestistupňovou převodovkou. Na rozdíl od konkurenčních tříválců mě překvapila jeho kultivovanost. Jen při rozjezdech je motor hlasitější. Mohu vás ale ujistit, že Arona není žádná splašená koza. Je to takový ladný koník, se kterým si lze užít agilitu městského vozu v kombinaci s trendy stylem SUV. Ve městě je Arona ve svém živlu. Podvozek nové Arony stojí na stejném platformě jako oblíbená Ibiza. Arona díky tomu nabízí pohodlné svezení, které je pravda trochu tužší, ale v zatáčkách je Arona stabilní. Ani rychlá jízda po dálnici na delší štace nedělá Aroně potíže (jen se adekvátně zvyšuje její spotřeba). Za příplatek je k dispozici dobře fungující adaptivní tempomat ACC a asistent sledující mrtvý úhel. Kombinovaná spotřeba se ustálila na hodnotě 7 litrů, což mi přijde dost. Když ale jedete s klidnou nohou na pedálu a nejedete více než 120 km/h, řekne si Arona i o litr méně. Výrobce udává hodnotu 4,9 l /100 km.
Hodnotíme
Nová Arona v motorizaci s litrovým tříválcem je pohodový crossover, kterému nechybí sexappeal, čipernost, ale také dobrá výbava už v základu. Doporučuji ji přijít minimálně okouknout na showroom. Nový Seat Arona (1.0 TSI) startuje na ceně 365 900 Kč. Cena testované Arony ve výbavě Xcellence se všemi příplatky je 556 701 Kč.
Více na webu Seat