Zdroj: fotobanka automobilky Seat

Náš test: Seat Mii TGI – hbitý městský šetřílek

21. 8. 2016

Malá městská auta jsou in. Vlastnosti, které od nich očekáváme, se za poslední roky příliš nezměnily. Malé rozměry, ale dostatečný vnitřní prostor, úsporný motor a obratnost v městských uličkách. Mii má všechny tyto atributy, přidává však ještě něco navíc. S pohonem na stlačený zemní plyn (CNG) je to s ekonomikou provozu ještě lepší. Mii patří mezi koncernová minitrojčata s VW UP! a Škodou Citigo. Španělské miniauto působí sportovněji a má ostřeji řezané rysy. Jak si vede v rušných pražských ulicích, se dozvíte v našem redakčním testu.

20160731_195609
Zdroj: fotobanka automobilky Seat

Díváme se

Mii se řídí heslem – když do města, tak stylově. I malé auto může být nepřehlédnuté a nemusí zapadnout do městské šedi. Mii se to daří na výbornou už se základní verzí. Testovaný model byl navíc vybaven paketem FR line, kterému vedle několika designových doplňků – polepů karoserie a nástupních prahových lišt dominují 16‘ litá kola, podtrhující dynamický design Mii. Z čelního pohledu zaujme typická maska s logem FR line mezi ostře lomenými světly nebo nárazník s dvojicí dlouhých otvorů. Z boku oproti svým koncernovým bratříčkům se mnoho odlišností nenajde. Při pohledu na záď se bezpečně pozná příslušnost k Seatu – ostřejší rysy nárazníku a hravá trojúhelníková zadní světla.

20160731_195753
Zdroj: fotobanka automobilky Seat

Nasedáme

Mii je k dostání ve tří a pětidvéřové verzi. Příslušnost k sportovnější verzi FR lze poznat v interiéru, a to podle skvěle padnoucího kožené volantu a sportovním sedadlům. Nečekejte překombinovaný interiér. Ovládání je logické a snadno se v něm dá zorientovat. Palubní deska je maximálně funkční. Ovládací prvky jsou hezky seřazeny vedle sebe na dosah ruky. O tom, že je Mii pohání CNG napovídá ukazatel paliva, na kterém jsou zobrazeny dvě nádrže – na plyn i na benzín.

Co se týká vnitřního prostoru, nemá se Mii vůbec za co stydět. Pohodlně přepraví čtyři osoby. Prostoru na předních sedadlech je dostatek, ani vzadu se průměrný člověk nebude cítit stísněně. Nedostatkem prostoru pro kolena a hlavu Mii rozhodně netrpí. Objem zavazadlového prostoru 257 litrů je určený spíše pro pár menších zavazadel nebo víkendový nákup. Sklopením zadních sedadel se lze dostat na 959 litrů.

20160731_195828
Zdroj: fotobanka automobilky Seat

Jedeme

Mii byl zrozen pro město, a proto se v něm cítí jako ryba ve vodě. Testované Mii poháněl silnější z trojice tříválcoválcových motorů o výkonu 68 koní. Při městských rychlostech se vyrovná ostatním autům, navíc nad nimi vítězí svojí obratností a hbitostí. Mii se nezalekne ani okresek, které zvládá s hravostí sobě vlastní. Na dálnici už je to o něco horší. V dlouhých táhlých kopcích mu může docházet elán, ale 130 km/h udrží s přehledem. Mii potěší majitele především svojí hospodárností. Kombinovaný systém spalování plynu a benzínu výrazně snižuje provozní náklady. Při spotřebě plynu 3 kg CNG / 100 km a ceně asi 25 Kč za 1 kg CNG se náklady na 1 km jízdy pohybují 0,75 Kč. V kombinované spotřebě s benzínem se lze dostat lehce přes 1 Kč za kilometr, což je výborná hodnota. Tankování CNG není žádná věda, stačí se podívat na seznam plnících stanic, který je dostupných na internetu. Pokud plyn dojde, lze ujet na benzín dalších 150 km. Změnu poznáte tak, že se ručička palivoměru přehoupne do ukazatele druhé nádrže.

20160731_200127
Zdroj: fotobanka automobilky Seat

Hodnotíme

Jezdit se Seatem Mii je zábava, nezapadne v davu a po městě nebude problém najít místo na parkování. Mii je povedené malé živé auto, které boduje kvalitním zpracováním a povedeným designem. Překvapí rovněž vnitřním prostorem i jízdním komfortem. Ve městě se cítí nejlépe a s přehledem svého majitele provede rušným provozem. Delší cesty na dálnici mu trochu uberou sil. S pohonem CNG odmění majitele svoji hospodárností, kterou lze jen těžko nalézt u benzínového konkurenta. Je třeba brát rovněž v potaz pořizovací cenu, která je oproti benzínové variantě o 60 tisíc Kč dražší, nicméně je zde jistota, že se investice vrátí.

Základní verze 3-dvéřového Seatu Mii s motorem 1,0l o výkonu 60 koní ve výbavě Style stojí 206 900 Kč. 5-dvéřové Mii TGI na CNG o výkonu 68 koní ve výbavě Sport startuje bez příplatků na 295 900 Kč.

 

 

Sdílet článek:

Více na webu Seat

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018