Náš test: Sebejisté Mitsubishi Eclipse Cross
28. 4. 2018
Je vždycky příjemné psát o autu, které má styl – o Mitsubishi Eclipse Cross modelového roku 2018 to platí vrchovatě. Jde o auto, které je příjemné a vyvážené po mnoha stránkách.
Díváme se
Označení Eclipse není u ikonické japonské automobilky nové. Objevilo se už v devadesátých letech, kdy jím byl označen svižný a oblíbený sporťáček, se kterým nemá současný jmenovec společného naprosto nic – snad jen ten základní dojem, kterým je právě svižnost. Nový Eclipse Cross představili něco málo před rokem v Ženevě a navázali s ním na docela jinou tradici, kterou značka Mitsubishi proslula dříve, než se pojem SUV stal zaklínadlem automobilového marketingu. V Japonsku vyráběli esúvéčko už před Druhou světovou!
Mitsubishi Eclipse Cross je pohledný, uměřený a svižný vůz, o němž výrobce tvrdí, že ve městě je jako kupé, zatímco venku se chová jako SUV. Jeho délka 4405 mm s výškou 1700 mm má skutečně svou magii. Vejde se do ní průměrná rodina, a když potřebujete zaparkovat, štíhlý Eclipse Cross se vtěsná i tam, kde byste jinak těžko uspěli. A tady sbírá body.
Nasedáme
I když Mitsubishi Eclipse Cross zvenku vypadá jako hubeňour, má posádka ve všech směrech dost místa. Prostor pro cestující, to bývá občas kamenem úrazu – ne tak v případě Mitsubishi Eclipse Cross. Dostatek místa vyváží možná nižší nabídku odkládacích prostorů, s níž se občas prodejci předhánějí z nedostatku námětů, o čem psát. Palubní deska je členěná jednoduše a přehledně. Ovládání pomocí touchpadu je umístěno na vyvýšeném panelu mezi řidičem a spolujezdcem. Je to výhoda i nevýhoda zároveň, aspoň ze začátku, než jsem se dokázala zorientovat a zautomatizovat činnosti při vydávání pokynů během jízdy. Nahmatání panelu je jedna věc, vydání příslušného pokynu zase jiná. Volant i automatické řazení padnou dobře do ruky, jejich vedení je snadné a citlivě reagující. Jak jsem zjistila, výhled zpětným zrcátkem je mnohem komfortnější, než se jeví zvenčí, to jsem měla pocit, že zásluhou spoileru, který rozděluje zadní okénko na dvě části, neuvidím vůbec nic. To naštěstí není pravda. A kdo by se bál, má k dispozici pohled zpětné kamery i s komfortní pomocnou grafikou.
Zatímco průměrně rostlá posádka si nemá nač stěžovat, prostor zavazadelníku je přece jen skromnější. Řešení pro dopravu objemnějšího nákladu je klasické: posunout zadní sedadla, a tak objem navýšit na maximum – necelých 450 litrů.
Jedeme
Od Ženevy víme, že k pohonu Eclipse Cross má sloužit benzínová turbo patnáctistovka s převodovkou CVT, nebo turbodiesel o objemu 2,2 litru, spojený s osmistupňovým automatem. Obě řešení pak mají dostat elektronicky řízený pohon všech kol.
Pokud vím, po našich silnicích dnes uhání pouze zmiňovaná přeplňovaná zážehová celohliníková patnáctistovka s pohonem 4×4 a s převodovkou CVT a výkonem naladěným na 120 kW (163 koní). Díky tomu se Eclipse Cross hýbe hezky svižně (maximální rychlost 200 km/h), i když ve vyšších otáčkách za cenu většího hluku, na kterém se může podílet i podvozek – hlavně na hrbolatějším povrchu.
Hodnotíme
Mitsubishi letos dodává svým fanouškům do Čech auto, které je nenechá chladnými – a nejspíš i rozšíří jejich zástupy o všechny, kteří mají v oblibě svižnou jízdu mimo město. Jeho nápaditý a současně nepřekombinovaný design spolu s dobrou manévrovací schopností zase ocení ty řidičky, které se pohybují především v městském provozu. Interiér Eclipse Cross je sice vybaven poměrně střídmě (což koresponduje s jeho „sportovnějšími“ ambicemi), „slabiny“ vnitřního komfortu však vyrovnává variabilita zadních sedaček, která umožňuje snadnou a rychlou úpravu pro převoz nákladu. Cena vozu začíná na necelých 550 000 Kč. I to zní docela lákavě.
Více na webu Mitsubishi