Zdroj: archiv webu

Náš test: Superlehká Opel Astra

24. 3. 2016

Omlazená, ladnější a atraktivnější. Taková je nová Astra nové generace. Do aktuálního testu se nám dostala benzínová varianta s třemi válci a litrovým objemem. Zajímalo nás, zda se testovaná Astra s výkonem 105 koní může stát favoritkou českých řidiček. Fakt, že Astra vyhrála Evropské Auto roku, mnoho napovídá.

astra
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Nové Astře 5. generace se nedá upřít její půvab. Design tohoto hatchbacku se skutečně povedl. Ze všech stran vypadá nová Astra velmi atraktivně, dynamicky a zároveň velmi elegantně. Ostatně o povedeném designu už jsme psali v posledním testu.

IMG_4423 (800x533)
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Interiér nové Astry je uživatelsky velmi přátelský. Pochválit se sluší jednoduchost palubní desky. Díky dotykové obrazovce lze snadno a rychle ovládat rádio, rozhraní telefonu nebo například mapu, která se zrcadlí přes chytrý telefon. Moc se mi líbila možnost jednoduchého spárování s mým telefonem. Hned k němu došlo a já mohla hned cestovat dle navigace sdílené z google map, které mám v mobilu. Opravdu jednoduché!

Další světlou stránkou nové Astry je prostornost a pohodlí v kabině. Doporučuji si do nové Astry sednout a ucítit ta pohodlná sedadla a prostor v tomto hatchbacku všude kolem. I v tomto směru se Astra skutečně povedla.

Pokud by napříště Astra měla něco vylepšovat, pak to jsou materiály. Interiéru dominují spíše tvrdé plasty a povrch není zcela praktický. Například u displeje má matný plast tendenci na sobě nechávat otisky prstů a při ostrém světle není čitelnost údajů dostatečná. Přiznám se, že rozum stát mi zůstal nad nevyužitým prostorem pod tlačítky uprostřed palubní desky. Z počátku jsem se marně snažila přijít na to, co je pod madýlkem, které vystupuje napovrch. Nakonec ale přišlo zklamání, neboť v této verzi výbavy zde prostě nic není, ani schovaná přihrádka.

Zavazadlový prostor je stejně tak jako interiér prostorný a nabízí 370 litrů objemu. Po složení zadních sedadel lze získat až 1210 litrů objemu.

IMG_4421 (800x538)
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Musím uznat, že nová Astra mě jako řidičku překvapila. Lehčí konstrukce má za následek agilitu a svižnost jízdního projevu. Zároveň se krásně řídí, a to jak v městském provozu, tak na dálnici či okreskách. Řazení je příkladné a posilovač příjemně nastaven, což nás řidičky jistě potěší. Je jí skutečně radost řídit, jak ve městě i na silnicích mimo město. Ideální auto pro ženu díky jejímu snadnému a lehkému řízení. Podvozek je komfortně naladěn a krásně drží auto v zatáčkách. Jízdu na dálnici zvládá Astra s přehledem a ve velmi komfortní nastavení bez známek hluku.

Astře se totiž podařilo snížit hlučnost a vibrace tříválcového motoru skutečně na minimum. Tuto nízkou motorizaci mohu směle doporučit. Ostatní automobilky zejména v zemi na západ od Německa si z tohoto motoru mohou brát příklad. Ve stojícím vozidle například na semaforech se v žádném případě nestává, že by se auto nepříjemně klepalo.

Z motoru a jízdních vlastností jsem byla skutečně nadšená. Tak trošku jsem předpokládala, že i spotřeba bude hodna chvály. Bohužel se nestalo. Kombinovaná spotřeba se po týdenním testování ustálila na hodnotě 6,2 litrů na 100 kilometrů. Výrobce deklaruje dokonce 4,3 litru. Faktem je, že jsem Astru při jízdě na dálnici nešetřila a jela rychle. Ve městě jsem ale měla „klidnou nohu“, a i přesto se spotřeba pohybovala na vyšší úrovni. Při koupi nižšího objemu motoru je tedy třeba počítat s vyšší spotřebou, na druhou staru je ale tato verze mnohem vlídnější k životnímu prostředí z pohledu emisí.

IMG_4413 (800x529) (2)
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Tohle auto má půvab a nabízí snadné řízení a svižnou jízdu. Vedle prostornosti my ženy oceníme také příkladnou uživatelskou jednoduchost. Motorizace bude plně vyhovovat běžným řidičkám, ale nejen jim. Tohle auto i nabízená nejslabší motorizace není vůbec špatná, ba naopak. A důležitá informace pro případné zájemkyně na závěr: testovaná Astra (1,0 Turbo 77 kW, Enjoy) stojí 349 900 Kč. Takže radím, minimálně přijít do showroomu na obhlídku. .-)

Sdílet článek:

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018