Zdroj: Fotoarchiv Žena v autě.cz

Naše dilema: elektromobil DS 3 nebo plug-in hybrid DS 7

11. 10. 2021

Žena v autě během posledních šesti měsíců měla možnost otestovat dva modely francouzské prémiové značky DS. Zatímco menší model DS 3 Crossback E-Tense byl čistý elektromobil, u modelu DS 7 Crossback E-Tense 4×4 se jednalo o plug-in hybrid. Pro který se rozhodnout? Dilema připomíná diskusi na oblíbené dámské téma: „sexy mini kabelka anebo praktický shopping bag?“.

ds 3 crossback
Zdroj: Fotoarchiv Žena v autě.cz
DS 7 CROSSBACK
Zdroj: Fotoarchiv Žena v autě.cz

Díváme se

Oběma modelům se nedá upřít vytříbený styl a francouzská elegance. Pro oba modely také platí, že jsou nejstylovějšími, designérskými modely na českém trhu. Při každém pohledu lze najít nějaký zajímavý detail, křivku nebo zlom.

ds 7 crossback e-tense
Zdroj: Fotoarchiv Žena v autě.cz

Někdo nedá dopustit na první dojem… Značka DS dojem rozhodně udělat umí. Stačí se například k DS 3 Crossback E-Tense jen přiblížit a chromové kliky se automaticky vysunou. To DS 7 Crossback E-Tense neumí…:-(

Zato má úžasné full LED světlomety, které při přiblížení a otevření vozu rozehrají menší taneční kreace. Všechny tři segmenty se postupně za doprovodu barevných efektů protočí o 180 stupňů.

Zadní svítilny s kosočtvercovými 3D motivy jsou neméně působivé. SUV DS 7 Crossback E-tense si (stejně jako elektromobil DS 3) na ulici díky jeho unikátnímu designu nelze s jiným autem splést.

ds3 crossback
Zdroj: Fotoarchiv Žena v autě.cz

Nasedáme

Také interiér se nese ve znamení vkusu, kubistických tvarů a vytříbených materiálů. Na diamantový motiv, který prostupuje celým interiérem se u obou modelů kouká náramně. Palubní deska a výplně dveří jsou čalouněny semišem, sedadla kvalitní kůží s motivem luxusního pásku od hodinek Bracelet. Holé plasty se hledají v interiéru DS 7 Crossback E-Tense stěží, u DS 3 Crossback E-Tense je najdeme jen ve spodní části dveří.

ds 7 crossback e-tense
Zdroj: Fotoarchiv Žena v autě.cz

Design jde u obou aut ruku v ruce s vyspělými technologiemi. U DS 7 Crossback E-Tense dominují okolí řidičky dva obří 12 palcové displeje a hodiny B.R.M R180 uprostřed palubky.

V elektrické DS 3  jsou dipleje menší, přesto stejně dobře čitelné a hlavně intuitivní. Je tady 10 palcová dotyková obrazovka s infotainmentem a 7 palcový displej, zobrazující nejdůležitější údaje o jízdě jako je rychlost, dojezd, aktivní asistenti nebo navigace…

ds7
Zdroj: Fotoarchiv Žena v autě.cz
ds3 crossback

Podstatný rozdíl u obou testovaných modelů je pochopitelně prostornost. Druhá řada sedadel u DS 3 Crossback E-Tense je optimální spíše pro singles nebo maminky s dětmi. Tomu odpovídá i velikost zavazadlového prostoru, která je 350 litrů.

To DS 7 Crossback E-Tense nabízí velkorysý prostor ve všech směrech a s dostatkem prostoru pro cestující v druhé řadě sedadel. Čtyři dospělé osoby se přepraví komfortně a v pohodlí. Zavazadlový prostor pojme 555 litrů objemu.

ds 7 crossback
Zdroj: Fotoarchiv Žena v autě.cz

Jedeme

Když má auto espézetky začínající písmeny EL, je ve městě možnost zaparkovat na modrých zónách zdarma lákavá. Až se příště budu rozhodovat o novém autě, šla bych rozhodně do auta, které bude mít emise CO2 pod 50 g na kilometr, a tím pádem SPZ s EL. Nulové poplatky za dálnice a také dobrý pocit z toho, že auto nevypouští žádné škodliviny do vzduchu, to je další benefit takového rozhodnutí.

ds 3 crossback
Zdroj: Fotoarchiv Žena v autě.cz

Čistý elektromotor DS 3 Crossback E-Tense s výkonem 136 koní anebo plug-in hybridní čtyřkolka DS 7 Crossback E- Tense s výkonem 300 koní nízkoemisní podmínku splňují.

Ultratichá jízda elektromobilu DS 3 Crossback E-Tense a schopnost akcelerace je podmanivá. Ve městě jízda s „déestrojkou“ prostě baví. Nikoliv náhodou jedna z řidiček na účet testovaného elektromobilu pronesla, že jí baví právě „odpich“ vozidla při startech na semaforech.

Baterie tohoto elektromobilu má kapacitu 50 kW a v reálních podmínkách slibuje dojezd 230 km. Přičemž počasí a styl jízdy jsou dvě zásadní proměnné, které ovlivňují hodnotu dojezdu.

nabijecka

Nabíjení u rychlonabíječky je snadné. Stačí jen vyndat kabel z nabíječky do zásuvky v autě, přiložit čip a nabíjení může začít. V rychlonabíječce (50 kW) se auto na 100 % dobije cca za 2 a půl hodiny.

To čtyřkolka DS 7 Crossback E-Tense kombinuje výhody jízdy na elektromotor a benzínový motor. Ve městě využívá zejména elektromotor (dojezd cca 58 km – v rychlonabíječce se dobije během nákupu na víkend :-)) a na delších trasách naopak benzínový motor (průměrná spotřeba kolem 8 litrů na 100 kilometrů).

Pro akční ženy se rozhodně hodí plug-in hybrid více. Nemusejí se totiž obávat, že je například v zimě bude dojezd na elektřinu limitovat (v třeskuté zimě s teplotami kolem -15 dosahoval 100% nabitý elektromobil jen 110 kilometrů). Když se baterka vybije, jede plug in hybrid plynule na benzín.

ds 7 crossback
Zdroj: Fotoarchiv Žena v autě.cz

Oba dva DS vozy jsou vybaveny nejmodernějšími bezpečnostními asistenty. Nechybí poloautonomní řízení, adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v pruhu nebo důmyslný parkovací asistent pro podélné i kolmé parkování. K zaparkování stačí jediná věc, držet tlačítko Park a počkat, až systém zahájí a dokončí manévr. 🙂

V plug-in bybridní DS 7 je navíc velmi šikovné nočnímí vidění DS Night Vision. Přiznám se, že mě v DS 7 Crossback E-Tense během jízdy bavily inteligentní adaptivní tlumiče DS Active Scan Suspension. Ty umí reagovat na nerovnosti vozovky díky kameře na čelním okně, která skenuje nerovnosti a v případě výmolu na silnici dokáže vyslat předem informace ke kolům a výmol „přeletět“.

ds 3 crossback
Zdroj: Fotoarchiv Žena v autě.cz

Hodnotíme

DS 3 Crossback E-Tense a DS 7 Crossback E-Tense jsou auty pro milovnice stylu, elegance a krásy. Nikoliv náhodou je například tváří tohoto modelu návrhářka Natali Ruden nebo moderátorka Lucie Borhyová. Oba modely spojuje avantgardní design, vytříbené materiály detaily a pokročilé technologie.

ds 7
Zdroj: Fotoarchiv Žena v autě.cz

Pro který model bychom se v naší ženské redakci rozhodly? I když jízda čistým elektromobilem je dnes velmi trendy, velikost kufru a svoboda delšího dojezdu je o kapku lákavější.

Záleží na tom, jaké jsou vaše požadavky na prostor, praktické užívání a samozřejmě cenu. Nám se plug-in hybrid líbí proto, že ve městě můžete nakrásně jezdit na elektřinu a průběžně dobíjet. A když to zrovna nepůjde, nemusíte nabíjení prostě řešit a jedete na benzín…

Ikonám stylu odpovídají i cenovky. Když přijde na řadu řeč peněz, vychází DS 3 Crossback E-Tense s výkonem 136 koní totiž na závratných 995 000 Kč ve verzi výbavy So Chic. To testovaná verze mnohem většího DS 7 Crossback E-Tense s výkonem 300 koní a pohonem 4×4 startuje ještě o půlmilionu dráž. Součástí jsou služby all inclusive v rámci programu Only You.

Sdílet článek:

Více na webu DS

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018