Zdroj: archiv webu

Peugeot 108 v dlouhodobém testu

20. 1. 2016

Naše redakce podrobně otestovala městské autíčko Peugeot 108. Po šestiměsíčním ježdění má Peugeot 108 na kontě 8 800 ujetých kilometrů. Je proto na místě podívat se na silné i slabé stránky tohoto modelu po tolika najetých kilometrech.

Silné stránky

Povedený vzhled

Stříbrné detaily, jako jsou kliky, ohraničení světel, oken a přední masky dodávají modelu Peugeot 108 eleganci a moderní look. Přední část vozu působí hravým, ale zároveň vyspělým dojmem. Na zadní části vozu dominují světla, které nám připomínají lví drápy. Černé skleněné dveře kufru jsou k červené barvě karoserie Scarlet efektně kontrastní a vylepšují celkový dojem z auta. Plátěná stahovací střecha při slunném počasí slibuje ještě lepší prožitek z jízdy s větrem ve vlasech!

IMG_2601 (800x532)
Foto: Sabina Kvášová

Interiér

I po najetí 8 800 km se cítíme dobře. Peugeot 108 disponuje prvky výbavy, které jsou běžné u vyšších segmentů: kamera pro snadné couvání, automatická klimatizace, bezklíčové odemykání a startování. Právě tyto prvky jsou součástí testované výbavy Allure. Interiér vozu je i díky červeným detailům pozitivní. Cestování v takové autíčku kouzlí úsměv na rtech. Kožené sedačky mají sportovní nádech a jsou maximálně pohodlné.

IMG_2602 (800x521)
Foto: Sabina Kvášová

Ergonomie

Všechna důležitá ovládací tlačítka jsou k dispozici na volantu, pro snadné a rychlé ovládání hlasitosti zvuku či přijímání hovorů při spárování auta s mobilním telefonem. Palubní počítač je velmi jednoduchý. Ukazatel rychlosti lemuje displej s informacemi o spotřebě a stavu paliva apod. Bezklíčové startování umožňuje auto nejen otevřít ale i nastartovat motor, aniž by to představovalo úmorné prohledávání kabelky!

IMG_2605 (800x533)
Foto: Sabina Kvášová

Skvěle se s ním parkuje

Díky rozměrům auta je snadnější najít místo k parkování. Samy jsme během testování byly překvapené, kam všude jsme se ve městě při parkování vešly..-) S parkováním opravdu nejsou žádné problémy, a to i díky zadní kameře. Ta na středovém displeji informuje o situaci za autem.

IMG_2600 (800x520)
Foto: Sabina Kvášová

Pětidvéřová varianta

Testovaný Peugeot 108 v pětidvéřové variantě se nadmíru osvědčil. Třídvéřka jsou nepraktická! Manipulace s dětskou autosedačkou na zadním sedadle není v pětidvéřové 108 žádný problém!

Agilita

Celkem 85 koní na toto městské autíčko stačí s přehledem. Stydět za svůj výkon se však nemusí Peugeot 108 ani mimo město. V zatáčkách a i při vyšších rychlostech je na něj spoleh.

Slabé stránky

Hluk motoru

Po prvním nastartování mě trochu nemile překvapil hluk motoru. Tříválec se trošku klepe. Do městských uliček se však 108ka hodí perfektně.

IMG_2595 (800x533)
Foto: Sabina Kvášová

Zavazadlový prostor

Kufr má objem pouhých 168 litrů. Pro přepravu nákupu, sportovní tašky dostačující. Při rozměrnějších zavazadlech nutno sklopit zadní sedačky a nepočítat s cestujícími na zadních sedadlech. .-(

IMG_2591 (800x533)
Foto: Sabina Kvášová

Naše hodnocení

Osobité malé auto do města, kde kraluje díky svým praktickým rozměrům a atraktivnímu looku. Doporučujeme ho jak začínajícím řidičkám, kterým nabídne jistotu při cestování a hlavně parkování, tak zkušeným řidičkám, které nejen ve městě bude bavit.

Naše redakce testovala konkrétně pětidvéřovou variantu modelu Peugeot 108 ve výbavě Allure s motorem 1,2 PureTech s 85 koňmi pod kapotou a manuální převodovkou. Aktuální cena tohoto modelu je 369 900 Kč.

Průběžný test Peugeot 108

Zahajujeme testování Peugeot 108

 

Sdílet článek:

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018