První jízdní dojmy Audi e-tron GT
16. 4. 2021
Dveře tiše doklapnou, motor neslyšíte a po sešlápnutí pedálu ucítíte ultrarychlou akceleraci… A po 300 km opravdu rychlé jízdy vyhledáte zásuvku pro obnovení slušného dojezdu. Představujeme vám dokonalé spojení výkonného sportovního vozu a nulových emisí. Žena v autě.cz exkluzivně otestovala na pár kilometrech výhradně elektrický model Audi e-tron GT.
Nezastíráme, z jeho looku i jízdních vlastností jsme PAF! Čtyřdveřové kupé – gran turismo si dokáže svým designem podmanit smysly. Nejprve zvenku. Ostatně samo Audi o tomto modelu říká, že jde o příchod nové éry, stejně jako tomu bylo před 50 lety v případě Audi Quattro.
Nízká silueta. Velká kola. Široký rozchod kol. Světlomety Matrix LED. Zadní svítilny propojené světelným pásem. Karbonová nebo naopak prosklená střecha. E-tron GT je ze všech stran velmi pohledný kousek. Každá plocha a každá linie přispívá k dokonale sladěnému celku.
Uvnitř pak jde o povedené spojení smyslnosti ale také chladného, racionálního kalkulu. Vše je na svém místě. Přístrojová deska je orientovaná na řidiče, a to s charakterem monopostu. Kaplička přístrojů nabízí Audi virtual cockpit plus s úhlopříčkou 12,3 palce, na přání je k dispozici také průhledový diplej pro ještě bezpečnější jízdu. Palubní desce dominuje velký 10,1“ displej MMI touch s hlasovým ovládáním. Informační a zábavní systémy, online služby Audi connect a asistenční systémy odpovídající nejnovějšímu stavu techniky.
Kabina je překvapivě prostorná. Sedadla řidiče a spolujezdce ve sportovně nízké poloze odděluje široká středová konzola. Zadní sedadla nabízejí díky speciální konstrukci více prostoru pro nohy cestujících. V rámci trvalé udržitelnosti se čalounění nabízí dokonce i ve variantě bez kůže, a to s využitím materiálů z recyklátů.
Kufr má objem 405 litrů (366 litrů u RS e-tron GT). Ideální například pro dva golfové bagy. Pozor, místo je i pod kapotou! Třeba pro elegantní uskladnění nabíjecích kabelů.
Audi e-tron GT bylo navrženo jako sportovní cestovní auto s vysokou úrovní jízdní dynamiky pro suverénní překonávání velkých vzdáleností. Model e-tron GT je milovnicím opravdu rychlé a zároveň bezemisní jízdy k dispozici ve dvou verzích: e-tron GT quattro a RS e-tron GT.
Dva synchronní elektromotory nabízejí nejvyšší výkon a točivý moment 350 kW (476 k) a 630 N.m, u modelu RS e-tron GT to je 440 kW (598 k) a 830 N.m. Funkce Launch Control zvýší nejvyšší výkon na 390 kW (530 k), resp. 475 kW (646 k) po dobu až 2,5 sekundy. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy, resp. 3,3 sekundy (verze RS).
Na deklarované nejvyšší rychlosti 245/250 km/h není v tomto autě vůbec nic k divení. V tomto autě můžete (například na německých dálnicích) jet 180 km/h a budete si myslet, že jedete 120 km/h. E-tron GT polyká kilometry jako výkonný vysavač.
Jak je na tom Audi e-tron GT s reálným dojezdem? Výrobce deklaruje dojezd až 487 kilometrů (dle WLTP). Záleží samozřejmě na řidičské náladě a stylu jízdy. Já jsem měla při 100% nabité baterii dojezd přes 300 kilometrů. Doplnění elektrické energie pro ujetí vzdálenosti cca 100 kilometrů Audi uvádí dokonce za pouhých 5 minut!
Podvozek nabízí dokonalou vyváženost mezi dynamikou a komfortem. K tomu přispívají vyspělé technologie jako například volič jízdních režimů Audi drive select, které mají vliv nejen na odezvy motoru, ale také zesílení vnějšího a vnitřního sportovního zvuku e-tron.
Dále je tu systém adaptivních tlumičů, elektrický pohon všech kol anebo uzávěrka zadního diferenciálu. Kola mohou mít průměr až 21 palců a brzdové kotouče jsou na přání vyrobeny s úpravou z karbidu wolframu nebo (ještě lépe) z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny.
Audi e-tron GT je zosobněním snu o elektromobilech. Nulové emise. Design. Výkon. A řidičská vášeň. Právě to se u e-tron GT spojuje v jedno! Na cenovku ale raději nekoukejte. Anebo mrkněte přímo na stránky Audi. 🙂
Více na webu Audi