Startujeme testování Peugeot 208
29. 11. 2021
Pozooor: černá kočka na silnici! Naše redakce Žena v autě.cz právě usedla za volant charismatického modelu Peugeot 208. S našimi kolegyněmi Peugeot 208 podrobíme dlouhodobému testování, o němž vás budeme detailně informovat. Vy si zatím o Peugeot 208 na týden můžete zasoutěžit.
Už první kilometry s „dvěstěosmičkou“ sklízíme obdiv za její look a nadšení za její čipernost. Není divu, Peugeot 208 stal vítězem loňské ankety o nejlepší Evropské auto roku. Testovaný pětidvéřový hatchback na řidičku už po pár chvílích udělá dojem. Čím? Vybíráme tři zásadní postřehy o modelu 208.
Proč jsem Peugeot 208 přirovnala k černé kočce? Stačí se podívat na protáhlý tvar FULL LED světlometů se světelným podpisem tygřích drápů. Působivá příď zaujme atraktivní mřížkou chladiče s logem značky Peugeot. Na čumáku kapoty je umístěn znak 208.
Ze všech stran vypadá Peugeot 208 podmanivě. Pro zdůraznění sportovnosti tu je difuzor a také chromové koncovky výfuku. Zadní světla opět svým tvarem asociují tři drápy pořádné kočkovité šelmy. Podběhy kol jsou doplněny černě lakovanými lištami, které velikost kol (17palcová kola Shaw s černými doplňky) vizuálně zvětšují.
Francouzský šarm vtělený do malé (208 měří na délku přesně 4,05 metru), avšak prémiově působící karoserie, nedává Peugeot 208 najevo jen navenek, ale i po usednutí za volant.
Materiálů v interiéru je radost se dotýkat. Není pohyb o tom, že Peugeot chtěl i v tomto modelu, patřícího do dostupného segmentu hatchbacků, zvednout laťku o pořádný stupeň výš. Kombinací použitých materiálů, nových technologií a prostornosti (šířka karoserie 1,74 metru) se mu podařilo celkově posílit vnímaný komfort.
Novinkou v Peugeot 208 je inovativní palubní počítač i-Cockpit©. Vyvýšený přístrojový panel je před řidičkou v 3D provedení a informace se tak zobrazují plasticky ve dvou úrovních.
Uprostřed palubky je velký, dotykový displej s úhlopříčkou 10 palců. Praktičnost ovládání infotainmentu s kolegyněmi ještě důkladně prověříme a zhodnotíme.
Velká pozornost v tomto minimalistickém hatchbacku byla věnována velikosti a uspořádání úložných prostorů. Kromě kapes ve dveřích a schránky před sedadlem spolujezdce jsou v ose vozu k dispozici 3 odkládací zóny. Velmi praktický je také držák na telefon pod středovým panelem.
Zavazadlový prostor nabízí 366 litrů objemu. Už teď jsme zvědavé, kolik se nám toho podaří do tohoto malého hatchbacku vtěsnat… 😊
Obratnost v městském provozu bude bez debat předností Peugeot 208. Řízení modelu Peugeot 208 je od prvního okamžiku zábava. Volant krásně padne do ruky a je příjemně přeposilovaný. Z nuly na 100 km/hod to Peugeot 208 umí za 8,7 vteřiny a maximální rychlost je 208 km/hod!
Naše redakce konkrétně testuje vrcholnou verzi Peugeot 208 GT line s nejsilnějším benzinovým motorem s výkonem 130 koní, točivým momentem 230 Nm a osmistupňovým automatem.
Po pár dnech testování nás výkon „dvěstěosmičky“ v podobě nabušeného tříválce se slušným podvozkem uhranul. Peugeot 208 podmaní smysly agilitou, přesností řízení, stabilitou v zatáčkách a kultivovaným chodem motoru.
Do kabiny vozu se nepřenáší žádné vibrace. Automatická převodovka řadí hladce a bude oporou každé – i méně zdatné – řidičky.
Řada asistenčních systémů se rozrostla do úrovně obvykle vyhrazené pouze vyšším segmentům aut. Jejich fungování a reakce během dlouhodobého testování náležitě otestujeme. Vedle bezpečnosti se zaměříme i na spotřebu této nejsilnější benzinové verze.
Zaujala vás černá kočka v podobě Peugeot 208? Pokud ano, neváhejte o ní soutěžit a sledujte náš magazín i nadále. Už brzy přineseme o Peugeot 208 další jízdní ale i uživatelské postřehy. Jak jinak než ze ženského úhlu pohledu. 😊
A kolik tento hatchback vlastně stojí? Cenovka nového Peugeotu 208 (1.2 PureTech 75 koní) začíná na 392 000 Kč. V té nejvyšší výbavě a s motorem (1.2 PureTech 130 koní s 8stupňovým automatem a výbavou GT Pack) stojí Peugeot 643 000 Kč.
Více na webu Peugeot