Náš test: svěží Peugeot 208
8. 3. 2016
O omlazeném Peugeotu 208 jsme už toho hodně slyšely. Reprezentant nižší střední třídy, vhodný do města i na výlety. Jaké bude ale hodnocení nás žen? Nyní už je vše jasnější. Pětidvéřový Peugeot 208 se během týdenního testování doslova prohnal naší redakcí a my už víme, co si o tomto hatchbacku myslet.
Díváme se
Šmrnc a elegance, které se říká nevtíravá. Tak na mě nový Peugeot 208 působí. Dokonce i v té šedivé barvě karoserie ICE Grey (kromě ní můžete mít také ICE Silver), jejichž povrch vytváří matný saténový efekt. Kontrast nově modelované grafiky LED světel, zajímavě vyřešený přední nárazník a maska chladiče – to všechno do sebe pěkně a samozřejmě zapadá. Lahoda pro oko.
NASEDÁME
Pozitivní dojmy exteriérem nekončí. Další nastanou po nasednutí. Ne každé malé auto musí být opravdu malé. Na předních sedadlech Peugeotu 208 to rozhodně neplatí. S těmi zadními je to o něco horší. Sedadla poskytují dostatek pohodlí. Jsou pevná a promyšleně tvarovaná.
Právě ona vytvářejí dojem dynamiky interiéru, který pokračuje v dalších stejně důležitých atributech jako je design volantu, palubní desky a řadicí páky s typickou „chladivou“ pežoťáckou hlavou. Na velkém dotykovém 7″ displeji jsou všechny funkce na dosah ruky a jejich obsluha je snadná a přirozená. Skvěle ovladatelná jsou i připojení: Bluetooth a USB, audio a video streaming.
V druhé řadě sedadel je možné umístit 2 dětské autosedačky pomocí systému Isofix. Zavazadlový prostor nabízí 285 litrů objemu.
JEDEM
Věřte nebo ne, nepřesné řazení rychlostí a další podobné neduhy v případě Peugeotu 208 neexistují. No vážně.
Jako kdyby v tom řazení a provedení vůbec bylo něco germánského… .-) Nevím, jak jinak to vyjádřit, ale výsledný pocit je zkrátka parádní a každá řidička ho musí poznat. Naftový motor Blue HDI 1,6 s výkonem 120 koní je lahůdkou jako vystřiženou z časů, kdy dieselové pežotky na přelomu století ovládaly mysl českých motoristů. Nad ně nebylo. A nová 208 se k této slávě hlásí. Výborně akceleruje, dovede být přiměřeně rychlá a současně nehlučí. Přesto, že jsem ji nešetřila, spotřeba oscilovala kolem 5 litrů. Díky kameře a zadními parkovacími senzory (detekce překážek během parkování) vynikají „parkovací“ kvality 4 metry dlouhého autíčka, se kterým se vejdete všude tam, kde SUV řidičkám zbydou obyčejně jen oči pro pláč.
HODNOTÍME
Peugeot 208 si zaslouží pochvalu. Pro čistý vzhled, odpovídající pohodlí, kvalitní motor s nízkou spotřebou se zachováním očekávané dynamiky a dalších jízdních vlastností. Omlazený Peugeot 208 je stavěný pro jízdu ve městě a nezalekne se ani dálnic. Se zadní kamerou, zadními parkovacími senzory (detekce překážek během parkování) je to velmi užitečný vůz pro každodenní používání ve městě i pro radostné projížďky. Je to dobré a kvalitní auto, které je přesně tím, čím má být.
Cena Peugeotu 208 začíná už na 240 000 Kč a to s motorem 1,0 PureTech 68 k a výbavou Access. Cena testovaného modelu (1.6 HDI 120 k ve výbavě Allure) startuje na 405 000 Kč.
Více na webu Peugeot