Test: Antistresový Range Rover Sport
5. 6. 2023
Příští rok oslaví dvacetiny. Nová, třetí generace modelu Range Rover Sport v sobě snoubí charakteristiky designového obýváku, esprit offroadu a prémiového výkonného SUV v jednom. Žena v autě.cz ho otestovala v nejžádanější verzi se silným naftovým motorem.
Díváme se
Svým designovým jazykem připomíná aktuální, ikonickou, pátou generaci Range Roveru. Je však o pár stovek tisíc dostupnější. 🙂 Přitom stejně jako zmíněná vlajková loď „jede“ na vlně nezaměnitelného looku, uhlazených linií a holistického designu.
Bez 5 centimetrů 5 metrů dlouhý Range Rover Sport budí respekt svou robustností. Je 1,82 metru vysoký a 2,05 metru široký. Proto hledání ideálního místa k zaparkování v historickém centru Prahy může být trošku oříšek. 🙂
Mohutná příď zaujme výraznou maskou chladiče, elegantními blatníky a LED Matrix světlomety, které dokonale svítí. Profil vozu zkrášlují velká kola a zapuštěné kliky dveří.
Mimochodem mastodontní Range Rover Sport má dokonale hladké zavírání dveří. Systém soft close zaručuje, že se dveře samy dotáhnou.
Designéři neopomenuli žádný detail a tak i záď působí díky horizontálním světlometům sebevědomě a futuristicky.
Nasedáme
Luxus a pohodlí je v Range Rover Sport možné vnímat všemi smysly.
Interiér voní. Přední sedadla jsou vyhřívaná a odvětrávaná a poskytují dokonce masáž. Kvalitními materiály včetně obložení palubní desky jsou příjemné na dotek. Na ultramoderní designové linie je radost se dívat.
To vše se v Range Rover Sport snoubí s odkazem na historii značky, která je postavená na objevování přírodních krás a zdolávání náročného terénu.
Určující vlastností interiéru Range Roveru Sport je naprostý pocit soukromí, komfortu a ticha. Zkrátka necítíte žádný stres. Jednou z příčin je systém aktivního potlačování hluku, který generuje sygnál z 35 reproduktorů včetně těch v hlavových opěrkách. Výsledkem je dokonalý klid v kabině.
K celkové pohodě za volantem přispívá i systém Cabin Air Purification Pro redukující množství zápachu, bakterií i alergenů zvenku.
Palubce dominuje multimediální systém Pivi Pro s dotykovou obrazovkou o úhlopříčce 13,1 palce s pěknou grafikou a srozumitelným ovládáním.
Pravda, haptická odezva tlačítek se nám zdála během ovládání trochu „zamrzlá“. Celý infotainment jde ovládat také bez komplikací hlasem, díky Amazon Alexa.
Nejdůležitější funkce pro řidičku jsou součástí digitálního přístrojového štítu o velikosti 13,7“.
V druhé řadě sedadel se nacházejí plnohodnotná sedadla s isofixy pro bezpečné uchycení dětských autosedaček.
Velikost zavazadlového prostoru plně odpovídá nárokům aktivních párů a rodin (835 litrů objemu – mokrá metoda).
Jedeme
O dostatečný výkon mild-hybridního Range Roveru Sport se stará naftový motor D350 s pohonem všech kol.
Mild-hybridní startér/generátor pracující s napětím 48V tu pomáhá při akceleraci a proaktivitě start/stop systému. Energii sbírá při brzdění, takže auto není třeba jakkoliv „aktivně“ dobíjet ze zásuvky.
Výkon celkem 350 koní (s kroutícím momentem 700 Nm), který pohání toto sportovní SUV, je dokonalým kompromisem mezi požadavky na komfort pro každodenní cestování a zároveň touhou po pravých řidičských emocích.
A nebyl by to Range Rover (Sport), aby nenabídl také pořádné offroadové zážitky včetně brodění do 90 centimetrů ve vodě.
Velkému rodinnému SUV nechybí potřebná dynamika a chuť z dynamičtější jízdy. Průjezdy zatáčkou umí dvouapůltunový Range Rover Sport, díky aktivnímu zadnímu diferenciálu, ostřeji a s velkou dávkou stability.
S Range Rover Sport naše redakce ujela více než 3000 kilometrů. Automatická převodovka ZF řadí příkladně. Ani během celodenní cesty po německé dálnici jsem v roli řidičky na sobě necítila sebemenší pocit únavy z cesty.
Dokonalý jízdní komfort a krytí nerovností je dílem podvozku využívajícího elektronicky řízené vzduchové odpružení. Důvodem hladké jízdy, která tak může trvat hodiny, je systém Dynamic Response Pro a Integrated Chassis Control. Range Rover Sport monitoruje stav povrchu vozovky a umí v reakci na to připravit podvozek a tlumiče.
Působivou schopnost trakce je možné sledovat na ústřední obrazovce. Inteligentní pohon všech kol optimálně zabírá podle aktuálního terénu: na silnici nebo nezpevněné cestě.
Navíc je zde systém Terrain Response 2 se 6 různými jízdními režimy, které běžná řidička-majitelka snad ani nemá kapacitu využít.:-)
Ke kladným charakteristikám vozu patří bezesporu i pocit bezpečí.
Pestrá paleta bezpečnostních asistentů se stará o nekompromisní jízdu terénem, bezpečnou jízdu ve vysokých rychlostech po dálnici nebo snadné manévrování ve městě.
Díky natáčecím zadním kolům má Range Rover Sport poloměr otáčení menší než 11 metrů! Celkový dobrý dojem při řízení dotváří také skvělý výhled z vozu.
Kombinovaná spotřeba se pohybovala kolem 10 litrů na 100 km a hodnota emisí CO2 činí 201 g/km.
Hodnotíme
Range Rover Sport je nekompromisní rodinné SUV budící emoce. Oáza klidu a nástroj pro řidičský apetýt zároveň.
Třetí generace modelu Range Rover Sport dokáže pasažéry ukolébat svým komfortem a čiperností.
Můžete v něm strávit klidně 24 hodin za volantem a řízení i jízda vás stále bude bavit (a nebudou vás bolet záda). A když na to přijde, je to plnohodnotná a univerzální čtyřkolka, se kterou se můžete vydat do náročného terénu včetně vody.
Agilní dálniční křižník, se kterým si zajedete na prodloužený víkend do Dolomit nebo na dovolenou do Chorvatska. To je přesně agilní a antistresový Range Rover Sport.
Nejdostupnější Range Rover Sport (D250 AWD MHEV) startuje na 2 482 729 Kč.
Více na webu Land Rover