Test atletického Audi A5 Sportback
5. 6. 2020
Může mít monochromatické barvy nebo jiné maskování, stejně se nezmýlíte. Kabelku od Louis Vuitton přece také poznáte na míle daleko. To platí i při letmém pohledu na námi testovaný kousek. Audi A5 Sportback v exkluzivní, sportovní edici S line s paketem černých doplňků exteriéru má dokonale svébytný look. Žena v autě.cz otestovala A5 Sportback s naftovým motorem s 190 koňmi pod kapotou.
Díváme se
Z nové generace Audi A5 Sportback by si až jeden sedl na zadek. Inu, styl ten buď je, nebo není. Aerodynamické linie karoserie dopředu napovídají, že v Audi A5 Sportback bude o řidičskou zábavu postaráno.
Velmi výrazná příď s černou maskou a tajemnými černými Audi kruhy, s dokonale svítícími Matrix LED světlomety s dynamickými blinkry (+45 300 Kč), sportovním podvozkem a velká 20“ palcová kola Audi Sport (94 600 Kč) s červeně lakovanými třmeny brzd (+13 300 Kč) a sportovně střiženou zádí s chromovými výfuky – to vše „zabaleno“ do luxusní šedivé barvy Quantum (+30 600 Kč) dotvářejí jedinečnost tohoto modelu.
Nasedáme
Černá je chic! Interiér Audi A5 Sportback s černým paketem S line nasadil laťku proklatě vysoko. Perforovaná kůže na úchopech volantu a řadicí páce s kontrastním prošitím, pohodlná sportovní sedadla s emblém S-line, pedály a opěrka pro nohu z ušlechtilé oceli – to vše působí na pohled ale i dotek velmi prémiově (+54 800 Kč). Příjemnou atmosféru na palubě dotváří panoramatické střešní okno (+31 500 Kč) a bílé ambientní osvětlení interiéru LED technologií (+7 200 Kč).
Palubní desce dominuje navigace MMI plus s navigačním systémem s 10,1″ dotykovou obrazovkou (+64 200 Kč). Mimochodem navigace pracuje s aplikací Google Earth™, a má proto úžasnou grafiku a velmi dobře se s ní pracuje. Všechny ovladače jsou umístěny logicky a na dosah ruky. Nové Audi nabízí v A5 Sportbacku jen ty nejnovější technologie, které přispívají k bezpečnému pocitu během jízdy.
Velmi přínosný je Audi virtual cockpit plus se 3 režimy zobrazení. Díky 12,3″ full-HD digitálnímu přístrojovému štítu (+14 200 Kč) s pěknou grafikou a head-up displeji, promítajícímu rychlost a pokyny navigace na čelní sklo (+28 100 Kč), jsou všechny potřebné údaje v zorném poli řidiče.
Je libo otevřít auto mobilem? Díky klíči Audi connect (+4 900 Kč) a NFC technologii jde odemknutí a zamknutí vozu snadno, jen přiložením telefonu ke klice dveří řidiče. Standardem už je bezdrátové nabíjení mobilu. Tzv. Audi phone box (+10 100 Kč) pod středovou loketní opěrkou dokáže upozornit na zapomenutý telefon při vystupování z auta. Díky online službám jde snadno vyhledávat body zájmu nebo integrovat asistentku Amazon Alexa či mít přístup k sociální síti Twitter.
Zavazadlový prostor testovaného Sportbacku nabízí 480 litrů objemu. Kufr lze otevírat bezdotykově (+30 100 Kč).
Jedeme
Jízda s Audi A5 Sportback tak trochu připomíná létání na kouzelném koberci. Testované Audi A5 Sportback 40 TDI s dvoulitrovým naftovým motorem a výkonem 140 kW (190 koní) navnadí pohodlnou, tichou jízdou, kterou si v mžiku můžete okořenit akcelerací a adrenalinem. Automatická 7stupňová převodovka S tronic řadí plynule. Podvozek má tužší nastavení tlumení pro sportovní jízdu. I tak je ale jízda optimálním kompromisem mezi tím, jaký komfort běžně očekáváte a sportovností, kterou milovnice rychlé jízdy pro cestování preferují.
Podle aktuální řidičské nálady jde zvolit ideální jízdní režim Audi drive select a upravit tak jízdní charakter vozu na dynamický, komfortní, automatický, individuální anebo hospodárný. Pozor, Audi A5 Sportback je předokolka. Verze pohonu všech kol quattro je za příplatek, který v testovaném voze nebyl k dispozici. Zejména na při startech na semaforech, je absense stabilního pohonu 4×4 znát. Ale aspoň je o Vás slyšet, že? .-)
Ke klíčovým vlastnostem vozu vedle příkladných jízdních vlastností a designu patří špičková bezpečnostní výbava. Vedle zmíněného head-up displeje s projekcí rychlosti, navigace a pokynů asistenčních systémů na čelní sklo nechybí asistent hlídání mrtvého úhlu, asistenční paket parkování (+31 000 Kč) s dynamicky zobrazovanými jízdními dráhami nebo třeba předkolizní asistent.
Kombinovaná spotřeba se po týdenním testování ustálila na hodnotě 6 litrů na 100 kilometrů. Výrobce udává dokonce 4,5 l/100 km, Hodnota emisí je 119 CO2 g/km.
Hodnotíme
Promyšlené proporce Audi A5 Sportback zaujmou hned napoprvé. Vytříbený design a kvalitní použité materiály rovněž. Půvab Audi A5 Sportback rozhodně nechybí, stejně jako šikovné technologie. Široká paleta bezpečnostních asistentů napomíhá ještě většímu pocitu bezpečí během jízdy. Optimálně vyladěné sportovní vlastnosti umí svést nejednu řidičku k rychlé jízdě. Audi A5 Sportback pro nás zosobňuje špičkové technologie v exkluzivním balení.
Audi A5 Sportback (40 TFSI) startuje na 1 153 900 Kč. Cena testovaného modelu (40 TDI, 140kW, výbava S line,) se se všemi příplatky vyšplhala na 1 941 100 Kč.
Více na webu Audi