Test BMW 320d: Trojka navždy
28. 2. 2022
BMW je tajným přáním mnoha žen a mužů, kteří opravdu rádi řídí. Často bývají tyto tužby reinkarnovány právě do BMW řady 3. Ta za 2 roky oslaví neuvěřitelných 50 let na trhu. Žena v autě.cz otestovala BMW 320d a odhalovala příčiny, proč tato ikona stojí neohroženě na vrcholu segmentu prémiové střední třídy tolik let.
Díváme se
BMW 320d si zachovává svůj tradiční půvab a přitom vyniká moderním lookem. Atraktivita tohoto modelu je díky sportovní výbavě M Sport dovedena v dokonalost. Designové prvky M zvedají pomyslnou laťku testovaného modelu ještě o trošku výš.
Testovaná verze BMW 320d má modernizovanou masku a vypadá velmi elegantně. Příď šperkují dokonale svítící, laserové světlomety.
Také z boku budí BMW 320d velmi sportovní dojem a mohou za to krátké převisy a dynamické linie.
Při pohledu na záď zaujmou výrazné světlomety ve tvaru písmene L. Výsledkem je reprezentativně vyhlížející sedan, který budí pozornost ve městě i na silnici.
Nasedáme
Po usednutí za volant se člověk cítí jako profesionální závodník. Kokpit je intuitivně přizpůsoben logickému ovládání. Multifunkční volant krásně padne do ruky a řadit jde také pomocí pádel pod volantem.
Interiéru dominují kvalitní materiály, pohodlí a také velký palubní displej a ještě větší displej infotainmentu o úhlopříčce 12,3″.
Aby jízda byla naprosto bezpečná a řidička během řízení neodváděla svou pozornost mimo zorné pole před autem, můžete infotainment ovládat také gesty před obrazovkou nebo pomocí ovladače iDrive Touch.
Navigace umí vyhodnocovat dopravní situaci v aktuálním čase, a tak dokáže pružně reagovat na situaci na zvolené trase a nabídnout ideální trasu k zadanému cíli.
Samozřejmostí je snadné spárování s chytrými telefony včetně Bluetooth připojení a bezdrátového dobíjení.
Místa pro řidičku a spolujezdce je dost. Vzadu jsou k dispozici dvě plnohodnotná sedadla, případně dvě dětské autosedačky. Objem zavazadlového prostoru je dostatečný a nabízí 480 litrů. „Převoznice větších nákladů“ bude jen limitovat obvod kufru, což je ale pro sedany typické.
Jedeme
Pod kapotou testovaného sedanu BMW 320d se ukrývá dvoulitrový naftový čtyřválec s výkonem 140 kW/190 koní a točivým momentem 400 Nm. Motor je spárován s jemně řadicí, automatickou osmistupňovou převodovkou.
Ideální motorizace pro řidičku, která má ráda svižné tempo jízdy a jezdí na dlouhých trasách.
Zajímavostí je, že v rámci boje s emisemi, je tento model mild-hybridní. Mild-hybridy jsou pro současné modely BMW charakteristické. Naftovému motoru pomáhá hladce pracující startér/generátor s napětím 48 V.
Při startování nebo na semaforu motor naběhne, aniž by byl slyšet.
Specialitou testovaného modelu je už zmíněný sportovní podvozek M. Jeho tužší naladění je příslibem řidičských zážitků z jízdy.
Pravda, ve městě a zejména pak při jízdě Prahou po kočičích hlavách to nemusí být úplně hlaďoučká jízda, i tak je ale model BMW 320d velmi komfortní.
Tento sedan je stvořen pro každodenní řízení a jízdu po okreskách. Ostřejší charakter jízdy modelu BMW 320d vyloženě svědčí. Zrychlit z 0 na 100 km/h umí BMW 320d za 6,8 vteřiny.
Na dálnici pak BMW 320d je velice komfortním parťákem. Díky mildhybridnímu pohonu dokáže po sundání nohy z plynu úsporně plachtit.
Během cestování se o bezpečnou jízdu stará paleta vyspělých bezpečnostních asistentů jako je například adaptivní tempomat, parkovací asistent s kamerou, asistent pro jízdu v pruzích nebo hlídání mrtvého úhlu.
Spotřeba testované zadokolky, kterou jsme na okreskách a dálnici rozhodně nešetřili, se během týdenního testování ustálila na 6 litrech. Výrobce udává hodnotu ještě o litr nižší. Emise CO2 se pohybují mezi 118 a 131 g/km.
Hodnotíme
Styl BMW řady 3 v sobě nese otisk nadčasovosti. Není divu, že je „trojka“ žádaná díky dokonalé kombinaci designu, uživatelské příjemnosti a jízdním vlastnostem.
Jízda v BMW 320d zkrátka baví. Schopnost akcelerace a stability v zatáčkách může neznalou řidičku ohromit. Řidičky znalé věci vědí, co BMW třídy 3 umí nabídnout.
Když zrovna nemáte náladu na divočejší jízdu, kterou „trojka“ nabízí s velkou chutí, můžete jezdit, i přes tužší nastavení sportovního podvozku, velmi komfortně.
Polykat dálniční kilometry tiše a velmi svižně umí BMW 320d s grácií. Verze s mildhybridním pohonem dělá, díky svému jízdnímu projevu, legendární „trojce“ čest a přitom potěší svou úsporností.
BMW řady 3 startuje (ve verzi 318i 115 kW/156 koní) na ceně 863 200 Kč. Cenovka testovaného modelu BMW 320d (140 kW/190 koní) začíná na 1 116 700 Kč, se všemi příplatky se vyšplhala téměř o půl milionu korun výš.
Více na webu BMW