Zdroj: fotobanka automobilky BMW

Test BMW i8 Roadster: Otočí se úplně každý

5. 12. 2018

První sériově vyráběné BMW i8 se objevilo už téměř před 5 lety. Přestože uplynulo tolik let, nepřestává plug-in hybridní BMW udivovat svým futuristickým a nadčasovým designem jako z budoucího století. BMW i8 se letošní rok dočkalo omlazení. Výsledkem je modernizovaná verze kupé a zcela nový roadster s plátěnou stahovací střechou, který fascinuje snad ještě víc. Nepamatuji vůz, který by při našem testu vzbuzoval tolik pozdvižení a přitahoval pohledy všech kolem. Takovou porci stylu jen tak u nějakého vozu nenajdete.

20180902_150134
Zdroj: fotobanka automobilky BMW

Díváme se

Úkol zní jasně. Zaujmout, a to co nejvíce. Novému i8 Roadsteru se to daří na 100 %. Samotný design BMW i8 nemá konkurenci. Může se pyšnit exotickými tvary z kategorie supervozů. Není to ale jen auto z plakátu v pokoji vašeho potomka. Tenhle design funguje skvěle v praxi. Je to přesně ten typ vozu, který nutí kolemjdoucí vytáhnout svůj smartphone a vyfotit si ho (stalo se mi několikrát). Při otevření dveří ve stylu motýlích křídel přichází kýžený wow efekt.

Zdroj: fotobanka automobilky BMW

A co teprve, když se po nasednutí zaklapnou karbonové dveře a plátěná střecha jde za 12 sekund dolů. Tohle nikdy neomrzí. Roadster vypadá dle mého názoru ještě lépe než kupé. Otevřený vůz nicméně dovoluje okolí pozorovat, kdo vlastně takový vůz řídí a nepolevující zájem okolí může po čase vadit. Pokud nejste vyloženě extrovertní, vezměte si na cestu kšiltovku a černé brýle. Nic to ale nemění na faktu, že vnější vzhled je silným argumentem ke koupi.

20180902_145926
Zdroj: fotobanka automobilky BMW

Nasedáme

Nic na plat, interiér vozu stárne většinou z celého vozu nejrychleji. Bylo tedy nutné držet se alespoň současných trendů značky proto, aby interiér nehrál úžasnému designu vozu druhé housle. Zde žádné zásadní změny nečekejte. Interiér se tak „dotáhl“ na současný standard interiérů vozů BMW. Najdeme zde, stejně jako např. u modelu BMW i3, nový palubní systém s 8,8palcovým displejem a přehledným a intuitivním ovládáním přes iDrive.

Zdroj: fotobanka automobilky BMW

Kdo zná vozy BMW bude se cítit také tady jako doma. Ergonomie ovládacích prvků zůstává stejná jako u jiných modelů. Nastupování do vozu chce nejprve trochu cviku, pak se dá do něj vcelku elegantně zaplout. Fantastické jsou sedačky nebo head-up displej, který k autu z budoucnosti neodmyslitelně patří. Zklamáním jsou naopak odkládací prostory, kterých je žalostně málo. Svůj smartphone umístit jinam než do loketní opěrky nelze. Testovaná verze Roadster je čistě dvoumístná. Zavazadlový prostor v tomto případě supluje odkládací prostor za sedačkami. S dvěma menšími cestovními kufry by neměl být problém.

20180902_150510
Zdroj: fotobanka automobilky BMW

Jedeme

Pod kapotou je obou nových verzí modelu i nadále 1,5 litrový benzínový tříválec s výkonem 170 kW. Zvýšil se výkon elektromotoru pohánějící přední kola. Ten disponuje nyní 105 kW. Ve výsledku má hybridní soustava 275 kW. Roadster se s ní dostane na stovku za 4,6 sekundy a maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Ruku v ruce s vyšším výkonem elektromotoru se navýšila také kapacita použitých akumulátorů. Zásluhou toho narostl dojezd čistě na elektřinu z 37 na 55 kilometrů. Nic se však nemění na tom, že ten pravý řidičský zážitek přichází až po sepnutí spalovacího tříválce.

Zdroj: fotobanka automobilky BMW

Tou nejlepší věcí na BMW i8 vyjma designu je samozřejmě samotná jízda. Nízké těžiště a fakt, že cestující sedí prakticky na zemi, eliminuje jakékoliv naklánění vozu do stran. BMW i8 zůstává za všech okolností jako přilepené k silnici. Cestování se staženou střechou si zamilujete jako já. Jelikož má Roadster propracovanou aerodynamiku, je jízda i ve 150 km/h bez střechy pořád příjemná a snesitelná. Ani v mnohem větších rychlostech do kabiny nepříjemně nefouká. Se střechou je možné manipulovat i za jízdy – do 50 km/h. BMW i8 není tak brutálně rychlé jako třeba nedávno testované BMW M5. Jsou to vlastně dva vozy se zcela odlišnou filosofií. Pokud od BMW i8 čekáte supersportovní schopnosti, budete zklamáni.  Je to spíše rychlý Grand Tour s neopakovatelnou atmosférou. Další výhoda hybridního pohonu spočívá ve spotřebě paliva. Ta se po čas testu pohybovala kolem skvělých 8 litrů/100 km, a to jsem vůz rozhodně nešetřila.

Zdroj: fotobanka automobilky BMW

Hodnotíme

BMW i8 je demonstrací možností dnešních technologií s obrovskou dávkou stylu, pro Roadster to platí dvounásob. Karbonové dveře, které se otevírají vzhůru. High-tech pohon, který bez složitého nastavování funguje perfektně. Pak jsou tu samotné tvary karoserie, které ani za dalších 5 let nezestárnou. To vše fascinuje. Pokud chcete hlavně „být vidět“, udělá vám mnohem lepší službu než lecjaký supersport od Porsche nebo Lamborghini. BMW i8 Roadster není pro ty, které chtějí praktické auto s rozumnou volbou. BMW v modelu i8 zhmotnila divoké představy svých fanoušků a dala jim možnost si tento sen pořídit. Model i8 je vyloženě srdcovka, která plní automobilové sny. Máte 4 708 729 Kč? Pak si ten sen splňte.

Sdílet článek:

Více na webu BMW

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018