TEST: DS 4 Cross na dlóóuhé trasy
24. 4. 2023
DS 4 se českým řidičkám líbí. To je bez debat. Loni se tento prémiový hatchback v Česku dostal do sedmičky nejlepších aut z pohledu ženské poroty AUTO MÉHO SRDCE. Žena v autě.cz měla možnost otestovat jeho naftovou motorizaci.
Díváme se
Hatchback DS 4 je pro nás v redakci příkladem vytříbeného užitného designu. Něco jako povedený flakon od francouzského parfému nebo povedený designérský šperk. Jeho rozměry „jen“ odpovídají parametrům auta s mírami 4,4×1,8×1,4 metru. Auta, které si díky unikátnímu světelnému podpisu s žádným jiným, ve dne ani v noci, nespletete.
Testovanou variantu DS 4 Cross odlišují tmavé nárazníky, rámy bočních oken a černá maska chladiče.
Výrazná maska chladiče se světlomety DS Matrix LED Vision se 150 diodami vytváří nevšední vzhled.
Propracované linie boků doplňují zapuštěné kliky dveří. Střecha se působivě svažuje k zádi se světly s podmanivým motivem šupin.
Nasedáme
Prémiový hatchback DS 4 dělá dojem i uvnitř kabiny. Špičkový design se v interiéru snoubí s kvalitními materiály, pohodlím a moderní technikou. Pohodlné sedačky jako stvořené na opravdu dlouhé cestování a volant voní kůží. Skryté švy i ve výplních dveří podtrhují kvalitu kůže a ruční zpracování.
Interiér zdobí hliníkové prvky s motivem řemínku luxusních hodinek. Interiéru dominuje 10“ obrazovka s rychlou odezvou. Navigace je přehledná a umí včas upozornit i na radary. Infotainment vozu lze ovládat také hlasem nebo vůbec nejpohodlněji na tabletu DS Smart Touch.
K bezpečné jízdě přispívá head-up displej. Ten zobrazuje údaje jako rychlost, vzdálenost od auta nebo pokyny navigace v zorném poli řidiče.
Perfektní akustiku zajišťuje hi-fi systém Focal Electra o výkonu 690 W se 14 reproduktory. Pocit harmonie v kabině podtrhuje velké střešní okno a ambientní osvětlení.
Dobrý pocit v kabině tohoto hatchbacku přináší i překvapivá prostornost a množství praktických úložných skrýší.
Zavazadlový prostor o objemu 430 litrů řadíme v segmentu hatchbacků k průměru.
Jedeme
Na DS 4 se nám v redakci líbí také široký výběr motorizací. Řidičkám, které řídí často na další trasy, se vyplatí testovaný naftový čtyřválec. Varianta 1.5 BlueHDi s výkonem 96 kW/130 koní (točivý moment 300 Nm) a hladce řadícím 8stupňovým automatem poskytuje dokonalý jízdní komfort pro každodenní řízení.
Významnou kvalitou DS 4 je pohodlný podvozek (stejná platforma jako Peugeot 308 nebo Opel Astra) a jízdní vlastnosti.
DS 4 je překvapivě svižné auto, které zároveň umně kryje nerovnosti vozovky. Díky systému Active Scan Suspension DS 4 v jízdním režimu Komfort skenuje povrch silnice a umí nastavit tlumiče podle aktuálního stavu silnice (v rychlostech mezi 13 a 130 km/h).
DS 4 exceluje také snadným řízením. Dobře se s ním manévruje v městských uličkách i při parkování.
Zároveň umí jet na dálnici komfortně, přitom agilně a hospodárně. Kombinovaná spotřeba město-dálnice nedosáhla ani 6 litrů/100 km!
K prémiovosti DS 4 se pojí také špičkové technologie. O bezpečnou jízdu se stará DS Drive Assist. Tempomat se během jízdy přizpůsobuje provozu a je schopen se v koloně zastavit i rozjet.
Vynikající pomocník je také DS Night Vision. Ten v noci umí detekovat chodce nebo zvířata na vzdálenost 150 metrů.
Hodnotíme
Tento model je splněný sen všech úspěšných žen a řidiček, které tráví za volantem kus svého života. Úsporná naftová motorizace je (i díky povedenému podvozku) dokonalým parťákem na služebních cestách i při jízdě na dovolenou (s ohledem na kapacitu kufru ideálně ve dvou).
DS 4 je unikátním autem z pohledu designu, komfortních jízdních vlastností i použitých špičkových technologií.
Vnímaná hodnota prémiového hatchbacku, vezoucího úchvatný styl, odpovídá jeho cenovce.
Testovaný model DS 4 CROSS stojí ve výbavě RIVOLI (1.5 BlueHDi 130 EAT8) 1 070 000 Kč.
Více na webu DS