Test originálního SUV DS 7 Crossback
13. 12. 2019
Francouzský návrhář Yves Saint Laurent kdysi řekl, že zatímco móda a módní trendy jsou pomíjivé, s opravdovým stylem dokážete okouzlovat roky. Seznamte se v našem testu s jedním z nejstylovějších SUV na českém trhu, modelem DS 7 Crossback. DS 7 Crossback oproti konkurenci láká na avantgardní design, vytříbené materiály nebo pokročilé technologie. Zbystřit by měly milovnice okázalé elegance, stylu a krásy. Je bez pochyb, že DS 7 Crossback je už nyní ikonou stylu.
Díváme se
Francouzi mají styl a design v krvi. Umí vyrábět pěkná a zajímavá auta s citem pro detail. Vzpomeňme třeba ikonický Citroën DS, který se pravidelně umisťuje na předních místech žebříčků nejkrásnějších vozů všech dob.
Jednou u klíčových vlastností karoserie DS 7 Crossback je vytvoření dojmu mnohem většího vozu, než ve skutečnosti je. Ať se podíváte z jakéhokoliv úhlu, bude vždy působit mohutně. Zároveň však luxusně a elegantně.
Při každém pohledu lze najít nějaký zajímavý detail, křivku nebo zlom. Jako by přímo vypadl z pera uměleckého malíře. To se designérům opravdu povedlo – síla je v detailu.
Originální je už samotné odemčení vozu, kdy full LED světlomety rozehrají menší taneční kreace. Všechny tři segmenty, nebo spíše světelné drahokamy, se jeden po druhém za doprovodu barevných efektů protočí o 180 stupňů. Působivé entrée. Kromě toho navíc skvěle fungují a automaticky se přepínají na dálku. Zadní svítilny s kosočtvercovými 3D motivy jsou neméně působivé.
Testovaný vůz v provedení Opera oplývá výraznými chromovými linkami, které jsou nejen kolem mohutné přední masky, ale také kolem oken nebo zadních svítilen a nárazníku. V kontrastu se zlatou metalízou Byzantin a velkými 20palcovými koly působí DS 7 Crossback prémiově. Během jízdy v noci doslova září na silnici. Úplně nejvíc mu to pochopitelně sluší na městském bulváru, kdy ho mohou okukovat kolemjdoucí. .-)
Nasedáme
Usednout za volant DS 7 Crossback znamená zakomponovat se do světa kubistických tvarů a vytříbených materiálů. Co na tom, že tvary nejsou vždy účelné. Na diamantový motiv, který prostupuje celým interiérem se kouká náramně. Palubní deska a výplně dveří jsou čalouněny semišem, sedadla kvalitní kůží ve s motivem luxusního pásku od hodinek Bracelet. Holé plasty se hledají v interiéru jen stěží.
Okolí řidičky vévodí dva obří displeje. Jeden plní funkci přístrojového štítu. Druhý je dotykový a slouží jako přístup k infotainmentu a nastavení vozu. Ovládání funkcí napomáhá rychlá odezva a logika jejich skladby. Přítomna jsou rovněž klasická analogová tlačítka, které dublují dotykové ovládání. Jen tlačítko výstražného blikání je umístěno, co nejdále od řidiče. DS 7 Crossback nabízí ve zvolené výbavě Grand Chic nepřeberné množství jízdních a bezpečnostních asistentů. Připlatit si lze třeba i za noční vidění nebo dobře hrající prémiový audiosystém značky Focal.
Z hlediska prostornosti působí interiér mnohem větším dojmem. Zde je jistá analogie s exteriérem. Ve výsledku to znamená velkorysý prostor ve všech směrech a s dostatkem prostoru pro cestující v druhé řadě sedadel. Zadní opěradla jsou navíc elektricky polohovatelná. Čtyři dospělé osoby se přepraví komfortně a v pohodlí. Výrobcem udávaný objem zavazadlového prostoru 555 litrů patří mezi SUV střední třídy k průměrným hodnotám.
Jedeme
Pod kapotou může být benzinový motor (180k a 225 k), dieselový motor (180 k), nebo nově také plug-in hybrid soustava (300k). My v redakci dlouhodobě testujeme slabší zážehové variantu s motorem 1,6l PureTech, s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT a pohonem předních kol. Ten mají kromě hybridního motoru všechny konvenční konfigurace.
Spojení motoru a převodovky zaručuje sedmičkovému DS tichou a příjemnou jízdu. Změny jednotlivých rychlostí jsou velmi jemné a hladké, a i bez zbytečné prodlevy. Auto se za jízdy městem příjemně pohupuje, v komfortním režimu subjektivně někdy dokonce až moc. Ve sportovním režimu auto ztuhne, ale stále je cítit, jak se snaží být za každou cenu komfortní.
Inteligentní adaptivní tlumiče umí reagovat na nerovnosti vozovky díky kameře na čelním okně. Ta skenuje nerovnosti a v případě výmolu na silnici dokáže vyslat předem informace ke kolům. Kolo proto nezapadne, ale díky ztuhnutí výmol jednoduše řečeno „přeletělo“. Kombinovaná spotřeba se velmi často blíží hranici 8 litrů benzinu na 100 km. Uvidíme, jaká bude až vyrazíme s DS 7 Crossback na delší trasu…
Hodnotíme
DS 7 Crossback nabízí luxus, design a výjimečný styl, který propojuje s komfortními jízdními vlastnostmi a bezpečím – je to Francouz v nejlepším smyslu slova. Pokud se chcete cítit jako v luxusním butiku, zaujmout své okolí a nedělat při tom žádné kompromisy, je DS 7 Crossback ideální auto. V pražských městských uličkách mu to ohromně sluší. Kvůli jeho designu (ale i zemi narození) patří jednoznačně do hlavního města světové módy Paříže, kam se s ním mimo jiné rozhodně rámci dlouhodobého testování vydáme… .-) Po první tisícovce ujetých kilometrů můžeme s klidem prohlásit, že obstojí dobře i jako prostorné, pohodlné rodinné auto a neúnavný polykač dálničních kilometrů. Cena startuje na částce 895 000 Kč. Pokud se chcete nechat nekompromisně hýčkat, na vrcholné konfigurace si připravte alespoň 1,4 milionu.
Více na webu DS