Test elektromobilu Ioniq v bílém laku
22. 5. 2020
Sněhově bílý Ioniq od Hyundai se stříbrnými detaily působí jako polibek z budoucnosti. Žena v autě.cz otestovala variantu tohoto liftbacku jezdícího čistě na elektřinu. Kdo by si myslel, že Tereza hodnotila jen design nebo barvu laku, bude zklamán. Tereza Hyundai Ioniq Electric rozhodně nešetřila. Ovšem i na téma laků přišla během testování řeč…
Díváme se
Krásná krémová, alabastrová nebo metalická bílá – odstínů bílé může být habaděj. K nám do redakce přijel elektrický Ioniq v barvě Polar White. V kombinaci se stříbrnými matnými prvky působí skutečně luxusně a futuristicky! Na výběr je jinak elektrický Ioniq v celkem osmi barvách laku.
Futuristický esprit vozu je dán bezesporu výraznou přídí se zakrytou maskou chladiče se záslepkou pro nabíjení a elegantními Bi-LED světlomety. Elektrický Ioniq působí čistým a stylovým designem. Aerodynamický design karoserie, napomáhá nižší hodnotě odporu vzduchu, a tedy i lepšímu dojezdu.
Nasedáme
Materiály a zpracování interiéru je velmi dobré úrovni. Palubní deska působí nadčasově, ale přitom funkčně. Přístrojový štít tvoří 7palcový digitální budík, jehož barva a rozložení se mění na základě zvoleného jízdního režimu (comfort, eco, sport). Barevný displej poskytuje širokou škálu informací o jízdě, včetně rychlosti, tocích energie a stavu nabití akumulátoru.
O multimédia se pak stará nový 10,25palcový centrální dotykový displej s navigací. Možnost dálkové správy vozu BlueLink a také pětiletá podpora služeb Live Services, která poskytuje online aktualizované informace o nabíjecích stanicích a dopravě jsou v Ioniqu opravdu dobře připraveny. Řidička tohoto elektromobilu se tak během jízdy může „uklidňovat“ o blízkosti nabíječek v okolí, parkovacích místech a celkovém dojezdu sledující optimální trasu při zapnuté navigaci.
Nechybí rychlá konektivita se smartphony nebo bezdrátové nabíjení. V tomto ohledu Tereza neskrývala své nadšení: „V testovaném Ioniqu jsem našla jednu z nejchytřejších přihrádek na mobil, jakou jsem kdy v autě viděla. Konečně přihrádka, kam mobil krásně pasuje. Nevidíte na displej, takže mobil nerozptyluje během řízení, ale zároveň se skvěle nabíjí.“
Nechybí mnoho úložných míst. Praktická přihrádka před voličem převodovky toho pojme mnoho. Ostatně právě zde Tereza našla set nových laků na nehty od značky Sally Hansen. Bílá, růžová, bronzová,… Světová jednička v produktech péče o nehty vytvořila kolekci Color Therapy. Teď v květnu jsme pro vás připravili soutěž o tyto prémiové laky na nehty. Soutěžit o jeden z 10 Sally Hansen setů Color Therapy můžete právě zde.
Ale zpět i Ioniqu…V interiéru poskytuje dostatek prostoru v první řadě sedadel, v druhé řadě se jedná o průměr v rámci tohoto segmentu. Kufr má slušný objem 357 litrů. Po sklopení zadních sedadel se dostanete na výslednou hodnotu 1 417 litrů.
Jedeme
Tereza konkrétně otestovala model Hyundai Ioniq Electric s baterií o větší kapacitě 38,3 kWh a výkonem elektromotoru 100 kW (136 koní). Dojezd (dle WLTP) nově slibuje 311 kilometrů. Vedle opravdu komfortních jízdních vlastností si Ioniq dokáže získat řidičku svou akurátností a pravdomluvností.
Bez citelného snížení komfortu jízdy ujede přesně tolik, kolik ukazuje indikátor dojezdu. V reálných podmínkách Ioniq opravdu má dojezd 300 kilometrů. Při dálničním ustáleném tempu platí, že co ujetý kilometr, o to kilometr menší dojezd. Při 130 km/h představuje spotřeba 24 kWh. Při naší jízdě na spotřebu, jsme dosáhli kombinovanou spotřebu 20 kWh na 100 km. V rychlonabíječce (100kW s konektorem CCS) se Ioniq z 0 na 80 % nabije za hodinku. V běžné zásuvce (230V zásuvka) by to ale trvalo den a půl.
O jízdní komfort se stará velmi dospělý podvozek. Na výběr jsou 3 stupně rekuperace, tedy možnost zvolit, jak velký brzdný účinek bude působit po sundání nohy z plynu a poslání energie zpět do baterií. Po prvním osahání se s ní dá docela zábavně pracovat a přepínat v různých situacích, aniž byste byli nuceni brzdit. Obrovské plus představuje rekuperace i při adaptivním tempomatu, který vás takto velmi komfortně zpomalí na tempo auta před vámi a potom opět drží tempo.
Specifikem testovaného elektromobilu je ovládání řazení. Volič převodů je totiž tvořen čtyřmi tlačítky. Chvilku to totiž trvá, než si člověk uvědomí, že tu člověk nemá klasickou řadicí páku. Ioniq totiž má jen tři tlačítka D, R, P, N.
Ioniq zrychlí v režim z Sport z 0 na 100 km / h í za 9,9 sekundy. Nutno podotknut, že během akcelerace jsou otáčky poměrně slyšet. „Věc, na kterou jsem si musela překvapivě zvykat, je že Ioniq je při akceleraci poměrně hlučný,“ konstatuje Tereza.
Hyundai Ioniq je nabitý asistenčními systémy. Zmíněný a skvěle pracující adaptivní tempomat SSC umí popojíždět v hustém provozu včetně úplného zastavení či se automaticky rozjet při opětovném rozjezdu vozidla vpředu. Funkce LDVA navíc upozorní řidičku na rozjezd vpřed stojícího vozu. Nechybí ani nový aktivní asistent jízdy v pruzích do 150 km/h nebo sledování mrtvého úhlu a parkovací kamera.
Hodnotíme
Hyundai Ioniq Electric je opravdu chytrý elektromobil s nulovými emisemi. Ekonomický, nabitý šikovnými technologiemi a bezpečnostními asistenty. Tereza to v krátkosti doplnila následovně: „Ioniq je prostě elektrické auto, ve kterém vše funguje tak, jak má.“ Vedle Renaultu Zoe se jedná se o vůz s optimálním poměrem cena-výkon-dojezd elektřinu, který lze nyní pořídit.
Ioniq potěší bohatou výbavou a jízdními vlastnosti, jen cena je stále vysoká. „Ioniq není úplně laciný auto. Kdyby bylo tak o 200 tisíc levnější, hodně bych o něm uvažovala, uzavírá Tereza. Elektrický Ioniq (ECO 39,2 kW, 136 koní) startuje na ceně 899 900 Kč. V testované výbavě Style se cena vyšplhala na 999 900 Kč.
Více na webu Hyundai