Test holčičího auta: Mazda 2
18. 1. 2023
Statistiky jsou neúprosné. Podíl menších aut do města meziročně neustále klesá. Žena v autě.cz se projela s již legendární Mazdou 2, která brázdí silnice více než čtvrtstoletí. Má čtyři metry dlouhá Mazda 2 s moderním mild-hybridním pohonem co nabídnout?
Díváme se
Věřili byste tomu, že se testovaná 3. generace Mazda 2 prodává téměř devět let? Při vyřčení takového faktu nezbývá než konstatovat, že vzhled je stále „dost dobrý“.
Konzervativní pojetí karoserie bez jakýkoli designových kudrlinek má bezesporu velký vliv na to, že i po tolika letech Mazda 2 nepotřebuje žádný botox. Modernímu looku pomáhají výrazné „oči“ v podobě předních LED světlometů a také výrazné linie zadních světlometů.
Nasedáme
V jednoduchosti je krása! Sympatie u nás v redakci Mazda 2 získala díky svému jasně čitelnému a pohodlnému interiéru. Nepotrpíte si na záplavu tlačítek? Pak vás Mazda 2 bude bavit. Stejně tak palubní počítač poskytuje ty nejdůležitější údaje o jízdě jako je rychlost, spotřeba, nastavení tempomatu, stav paliva nebo radí, zda už není třeba přeřadit. 🙂
Centrální obrazovka infotainmentu se snadno ovládá přes otočný knoflík na středovém tunelu vedle ruční brzdy. Chce to jen trochu zvyku. Člověk by totiž zpočátku chtěl pocitově rychleji ovládat obrazovku dotykově, to ale u malé Mazdy 2 nejde.
K minusům v redakci řadíme to, že ačkoliv není třeba při startování dávat klíče do zapalování, je třeba pro otevření auta dálkové ovládání. Na zahrabošené klíče v kabelce můžete v Mazdě 2 bohužel zapomenout.
Sluší se podotknout, že jinak Mazda 2 plní s přehledem požadavky moderní doby, a to i v podobě spárování chytrých telefonů s infotainmentem.
Černý interiér s modrou a šedou kůží působí velmi pohledně a hlavně kvalitně. Opravdu jednoduché ovládání a zároveň nikterak velké množství funkčních tlačítek na palubní desce bude ideální pro začínající řidičku, která chce přátelské auto. Nebude muset nic studovat a vše je intuitivní a snadno ovladatelné.
Pětidvéřová Mazda 2 je poměrně prostorné auto na univerzální použití. Nemáme samozřejmě na mysli pro celou rodinu. 🙂 Hodí se jako druhé auto do rodiny nebo jako auto pro singles. Dvě dětské autosedačky se do 2. řady sedadel pohodlně instalují a do zavazadlového prostoru o objemu 280 litrů se na celý víkend ve dvou vejde vše potřebné.
Jedeme
Specifikem testované Mazdy 2 je velmi slušný motor. Pod kapotou se nachází čtyřválec v podobě 90koňové patnáctistovky s mild-hybridním ústrojím.
Kombinace tužšího podvozku a manuální převodovky má za následek, že jsme se coby řidičky v Mazdě 2 cítily „ve hře“ a řízení nás bavilo.
Ve městě totiž patří mrštnost, snadné řízení a schopnost zaparkovat kdekoliv k velkým kvalitám tohoto malého auta. Na kratší přejezdy či do města je Mazda 2 ideální. I přes delší dráhy je 6stupňová manuální převodovka a práce s ní hladká.
Testovaná Mazda 2 je vyzbrojena praktickými bezpečnostními asistenty v podobě aktivního hlídání jízdních pruhů, sledování mrtvého úhlu, systému pro předcházení nárazu vpředu i vzadu nebo hlídáním provozu za autem při parkování.
Při jízdě po dálnici ve vyšších rychlostech se do kabiny dostává poměrně výrazný hluk. Také je nutné například v kopci často podřazovat, neboť v takovém případě Mazdě dochází dech. Připojování do pruhu na dálnici nebo rychlá jízda po rovné dálnici však nedělá Mazdě 2 problémy.
Testovaný mild-hybrid je poměrně hospodárný, a tak se spotřeba pohybuje do 6 litrů na 100 kilometrů.
Hodnotíme
Mazda 2 s nestárnoucím designem je přátelské, jednoduché, úsporné auto, které je z pohledu úrovně zpracování a bezpečnosti velmi slušně vybavené. Ideální pro ty, kteří se každý den pohybují v husté městské džungli. Pro ty bude Mazda 2 malý – velký pomocník.
Cena mild-hybridní Mazdy 2 s výkonem 66 kW (90 k) startuje na 406 400 Kč, ve výbavě Revolution stojí 499 400 Kč.
Více na webu Mazda