Zdroj: fotobanka automobilky Honda

Test hybridního SUV Hondy CR-V

22. 6. 2020

Honda může být na své největší SUV z nabídky právem hrdá. Model CR-V se řadí mezi TOP 3 nejprodávanější SUV vozy na světě. Poslední generace se objevila již před 4 lety a loni prošla výraznou modernizací. Mezi hlavní lákadla nové Hondy CR-V patří, vedle výhod opravdových SUV vozů, také nový hybridní pohon. Model CR-V v 5. generaci jsme testovali v druhé nejvyšší výbavě Lifestyle a s pohonem všech kol.

Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Na první pohled robustní a vzbuzující respekt. Honda CR-V je opravdu pořádným „kusem“ auta. Evoluce designu přinesla v průběhu let jen těžko zaměnitelný vzhled. Má v sobě notnou dávku japonské originality a primárně necílí na konzervativní zákazníky. Elegantní a distingovaný kabát Hondy nešetří chromovými prvky. Maska chladiče s elektricky ovládanou roletkou mřížky je z něj vyhotovena celá. V hojné míře se vyskytuje rovněž na lemech oken, spodních dekoračních lištách dveří a obou nárazníků nebo na víku zavazadelníku.

IMG_20200328_145909
Foto: Sabina Kvášová

Výrazným poznávacím znamením modelu jsou typické svislé zadní skupinové LED svítilny, které jsou v této generaci skutečně masivní. Testovaný vůz navíc odlišovala 18″ hliníková kola v černo-stříbrné kombinaci a také hnědý metalický lak Premium Agate Brown. Honda CR-V rozhodně nevyhlíží tuctově. Naopak. Vypadá sympaticky, působí velmi elegantním, luxusním dojmem. Zároveň v člověku evokuje pocit, že bude pohodlným a klidným společníkem.

IMG_20200328_145631
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Pokud čekáte interiér hodný prémiového SUV, budete možná po usednutí za volant mírně zklamáni. Co však tento pocit po letmém rozkoukání převáží, je kvalita zpracování. Ta se řadí na vrchol své třídy. Interiér není prvoplánově krásný, ale působí precizně, promyšleně a hlavně funkčně.

Palubní deska je vyhotovena s velkou pečlivostí a kombinace na dotek příjemných měkkých materiálů s decentním dřevěným dekorem se s přehledem dokáže obhájit před dražší konkurencí. Všechny panely a povrchy dokonale lícují, nic nevrže a všude lze nalézt dostatek odkládacích prostor.

Omlazení modelu přineslo také nový přístrojový panel, který nyní tvoří 7″ displej. Ten přehledně zobrazuje ve vrchní části stupnice rychlosti a výkonu hybridního systému, ve spodní umožňuje přepínat různé systémové informace a zobrazuje i navigační pokyny. Po bocích jsou dva menší displeje, zobrazující množství paliva a nabití baterie.

Další 7″ displej, umístěný uprostřed palubní desky, zobrazuje údaje navigačního systému, multimédií a obraz zpětné kamery. Zatímco grafika systému je přijatelná a srozumitelná, navigační systém jakoby cestoval zpátky v čase. Naštěstí jej lze nahradit připojením mobilu s Android Auto nebo Apple CarPlay, kde můžete využívat navigaci i s hlasovým ovládáním a lepší grafikou.

Přestože se nejednalo o nejvyšší verzi Elegance, je technologická výbava vskutku bohatá. Ve výbavě nechybí adaptivní tempomat s funkcí jízdy v koloně a predikcí vozidel náhle přecházejících do jízdního pruhu. Dále je k dispozici upozornění i udržování jízdy v pruhu, sledování mrtvých úhlů a při couvání kromě kvalitní kamery pomůže i systém sledování příčného provozu. Z dalších asistentů zde naleznete přednárazový bezpečnostní systém s automatickým brzděním, čtení značek, automatické přepínání světel nebo asistent agilní jízdy.

Vnitřním prostorem nás Honda ohromila. Dostatek prostoru ve všech směrech (zejména pro nohy) dodávají pasažérům na zadních sedadlech pocit cestovaní v útulném obýváku. Také nastupování nebo manipulace s dětskými sedačkami bude zásluhou zadních dveří, které se dají otevřít skoro do pravého úhlu, pro maminky mnohem snazší. Zavazadlový prostor u hybridní verze je o něco menší než u konvenční a nabízí spíše průměrných 497 litrů pro zavazadla. Sklopením zadních sedadel do roviny lze získat až 1692 litrů.

Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Největší specialitou nové Hondy CR-V je pohonné ústrojí. Pod kapotou se nachází kombinace zážehového atmosférického čtyřválcového motoru 2.0 i-VTEC s výkonem 145 koní a elektrického motoru s akumulátorem, dohromady s výkonem 184 koní. Technologie inteligentního pohonu i-MMD pak zajišťuje zcela hladkou kooperaci mezi těmito pohonnými jednotkami. Rozjezd a pomalou ustálenou jízdu zvládá pouze elektromotor čistě na elektřinu.

Při běžné jízdě se vůz chová jako klasický hybrid, kdy se o pohon kol stará elektromotor a benzinová jednotka mu vyrábí do generátorů potřebnou elektrickou energii. Rychlou jízdu pak obstarává sám benzinový agregát. Výkon se ke kolům usměrňuje pomocí bezstupňové převodovky e-CVT. Ve středovém tunelu se ovládá trochu netradičně, a to za pomocí tlačítek.

Foto: Sabina Kvášová

Hybridní pohon je zcela autonomní. Jediným možným zásahem je volba rekuperace energie pomocí pádel pod volantem. Poháněná jsou primárně přední kola. Pokud vůz zaznamená ztrátu přilnavosti, automaticky zapojí zadní nápravu. Nemusíte se tedy s Hondou CR-V bát nezpevněných cest. Zvýšená světlá výška a pohon všech kol si s lehčím terénem bez problémů a s jistotou poradí.

Jízda s Hondou CR-V je někdy až extrémně tichá. Zásluhou hybridního pohonu panuje na palubě klid, ani zapojení benzinového motoru při legálních rychlostech do děje nebudete příliš vnímat. Pohon je velmi dobře odhlučněn. Pocit z řízení je velmi jistý, Honda působí bezpečně, svalnatě a nedobytně. Přitom si ale zachovává dobrou agilitu. Na rozbitých cestách nebo městských kostkách dokáže s přehledem filtrovat nerovnosti a v zatáčkách se nenaklání. Nastavení je primárně orientováno na komfort posádky. Z Hondy vyzařuje při klidné jízdě až neuvěřitelná pohoda.

Sportovní ambice nemá. Dynamická jízda ji ani nebaví. Dostatkem výkonu pro předjíždění však disponuje. Hodnota spotřeby se během týdne ustálila na hodnotě 6,8 l/100 km. Ekologicky smýšlející uživatelé se jistě lehce dostanou k hodnotě kolem 5,5 – 6 litrů benzinu. Opačná situace se bohužel koná při překonávání dálničních vzdáleností, kdy prim hraje spalovací motor. V takovém případě spotřeba roste k 10–11 litrům benzinu na 100 km.

Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Poslední generace Hondy CR-V je nehledě na zvolený pohon velice pohodlné, výborně zpracované a prostorné SUV. Honda boduje v míře komfortu při přepravě pětičlenné posádky, ale i v provozních a jízdních vlastnostech, které těží pozitiva z použitého originálního hybridního systému. Navíc s pohonem všech kol se můžete bez obav vydat mimo asfalt. Nebojíme se Hondu označit jedním z nejlepších současných hybridních rodinných SUV.

Cena nové Hondy CR-V startuje na částce 669 900 Kč. Za tuto částku dostanete verzi s benzinovým motorem 1.5 VTEC Turbo, pohonem předních kol a velmi slušnou základní výbavou. Cena testované verze Lifestyle s motorem 2.0 i-MMD Hybrid je 979 900 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Honda

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018