test Nissan Qashqai: foto Žena v autě.cz

Test hybridního crossoveru Nissan Qashqai

20. 4. 2023

Jde tak trochu o znovuzrození crossoverové legendy. Před patnácti lety byl Nissan Qashqai jedním z prvních reprezentantů segmentu crossoverů. Aktuální, třetí generace opět čeří vody a je velmi inovativní. Vyniká systémem pohonu e-POWER, který je zajímavou alternativou k elektromobilitě.

IMG_0902-Velky
test Nissan Qashqai: foto Žena v autě.cz

Díváme se

Ruku na srdce, nový Nissan Qashqai asi nebude uváděn jako příklad futuristického designu, ze kterého si na první pohled sednete na zadek.

IMG_0913-Velky
test Nissan Qashqai: foto Žena v autě.cz

Přitom se mu však nedá upřít, že působí svěže a sympaticky. Vzhled 4,4 metru dlouhého Nissanu Qashqai rozhodně upoutá přední maskou s výrazným LED osvětlením ve specifickém tvaru.

Oblou karoserii s mnoha chromy, jež jsou v automobilovém designu spíše na ústupu, šperkují 20palcová kola a příplatková panoramatická prosklená střecha.

Nasedáme

Velké nadšení se dostavuje při usednutí za volant. Třetí generace Nissanu je v interiéru skutečně moderní, velmi povedená a je z ní krásně vidět. Tento dojem navozuje vyšší posez sedadel, funkční design a kvalitní materiály.

IMG_0918-Velky
test Nissan Qashqai: foto Žena v autě.cz

Palubní desce dominuje 12,3palcová obrazovka s jednoduchým ovládáním. Velmi příjemný pro řidičku je digitální přístrojový štít a velký 10,8palcový head-up displej.

Ten přispívá k pohodě za volantem a bezpeční během jízdy. Displej promítá pokyny navigace, jízdní data a informuje o nastavení bezpečnostních asistentů, aby řidička nemusela odvrátit svou pozornost od řízení a koukat mimo své zorné pole.

IMG_0917-Velky
test Nissan Qashqai: foto Žena v autě.cz

Silnou stránkou modelu Qashqai je pohodlí. Čalounění sedadel je měkké a velmi pohodlné. Ideální i pro delší cesty.

Zavazadlový prostor nabízí objem 504 litrů, v případě varianty s motorizací e-POWER je však kufr zmenšen na 436 litrů objemu.

Jedeme

Novinkou třetí generace Nissan Qashqai je inovativní technologie e-POWER, která je přítomná u vrcholné verze hybridního modelu Qashqai. Ten je nabízen výhradně s pohonem předních kol.

Benzínový motor o výkonu 116 kW pracuje jako generátor elektřiny pro elektromotor o výkonu 140 kW/190 koní nebo pro akumulátor.

IMG_0906-Velky
test Nissan Qashqai: foto Žena v autě.cz

Nový Nissan Qashqai má velmi příjemné jízdní vlastnosti. Velmi slušně sedí v zatáčkách, nenaklání se a drží stopu. Dobře se řídí jak ve městě, tak mimo něj.

Odezva elektromotoru je okamžitá jako v bezemisním elektromobilu. Qashqai není, na rozdíl od klasických hybridů, při vytáčení motoru hlučný. Z nuly na sto to hybridní Qashqai umí za 7,9 vteřiny.

IMG_0921-Velky
test Nissan Qashqai: foto Žena v autě.cz

O bezpečí za jízdy se stará systém ProPILOT s funkcí Navi-Link. Dokáže držet auto uprostřed jízdního pruhu, dodržovat rychlost, ale zároveň přizpůsobuje rychlost podle dopravních značek, zatáček, křižovatek či sjezdů.

Technologie e-POWER umožňuje řízení „jedním pedálem“. Díky tomu je rozjíždění v kolonách velmi příjemné. Vůz nezabrzdí úplně, ale přejde do tzv. „plíživé rychlosti“. To usnadňuje manévrování. Pro úplné zastavení stačí sešlápnout brzdový pedál.

Jedná se o poměrně úspornou motorizaci. Kombinovaná spotřeba se po týdnu testování ustálila na hodnotě 6,7 litrů.

Hodnota emisí CO2 se pohybuje kolem 120 g /km. Hybridní Nissan Qashqai tak nemá nárok na EL espézetku, která by ho opravňovala k parkování ve městě na modrých zónách zdarma.

Hodnotíme

Působivé, tiché zrychlení jako v elektromobilu patří společně s jízdními vlastnosti a bezpečnostními asistenty k silným stránkám 3. generace modelu Nissan Qashqai. Přitom není třeba řešit dobíjení.

IMG_0908-Velky
test Nissan Qashqai: foto Žena v autě.cz

Třetí generace tohoto crossoveru je ideální auto do města, i mimo něj.

S ohledem na velikost kufru jde spíše o vhodné auto pro aktivní páry nebo druhé auto do rodiny. Jen je v případě hybridní motorizace e-POWER, která je rozhodně méně hlučnější a plynulejší než ostatní hybridy, nutné sáhnout hlouběji do kapsy.

Nissan Qashqai (1.3 DIG-T Mild Hybrid 140 k 2WD 6MT) startuje na ceně 679 990 Kč. Cena testovaného modelu (e-POWER, 190 k 2WD) stojí 1 009 990 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Nissan

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018