TEST HYUNDAI TUCSON 4×4
7. 11. 2018
Městem i skrz pořádnou polňačku… Díky svému designu nezapře Hyundai Tucson své sebevědomí v centru města a díky svým schopnostem ani při jízdě náročnějším terénem. Žena v autě.cz vyzkoušela Hyundai Tucson v žádané motorizaci 2.0 CRDi 4×4 s automatickou převodovkou během týdenní zápůjčky a podrobila ho důkladnému testování.
Díváme se
Vzhled nepochybně patří k důležitým atributům při výběru auta. V tomto ohledu se omlazený Hyundai Tucson povedl a líbí se (a to nejen ženám). Příď zaujme na první pohled mohutnou maskou s chromovým grilem chladiče a blatníky. Jen stříbrná barva, která je dnes velmi rozšířená, působí trošku obyčejně. Dokáži si představit mnohem zajímavější – zemité odstíny, které jsou nyní trendy. Na druhou stranu se ale musí nechat, že je testovaný Tucson ve výbavě Style doplněn nejvyšším paketem Premium. Díky němu má více chromových prvků a stojí na příplatkových 19 palcových kolech. Tato kombinace tak dělá z Tusconu velmi výrazné, mohutné a atraktivní esúvéčko, které dokáže upoutat pozornost.
Nasedáme
Dalším parametrem výběru bývá bezpochyby pohodlí. I v tomto ohledu si Tucson zaslouží pochvalu. Při pohledu do interiéru a usednutí za volant mě příjemně překvapila prostornost tohoto esúvéčka. A to platí u všech členů posádky. Dokáži si tento model představit jako ideální pro rodinu. Pohodlné a prostorné je dostatečně.
Pro otevírání kufru jsem se vůbec nepotřebovala dotknout pátých dveří. V rámci nejvyšší výbavy Premium stačí chvíli postát s klíčky v kabelce za autem a kufr se automaticky otevře. Tomu říkám super servis! Zavazadlový prostor o objemu 513 litrů nabízí skutečně dostatek místa pro požadavky náročné rodiny.
Palubní deska s obrazovkou a navigací TomTom je jednoduchá a čitelná. Většina použitých materiálů jsou na dotyk měkké a kvalitní. Jen design palubní desky by se mohl od ostatních modelů Hyundai více odlišovat a jít více s dobou. Vzhled palubní desky neurazí, ale také ničím nenadchne.
Jedeme
Vedle pohledného designu a pohodlí jsem si během týdenního testování pochvalovala komfortní jízdní vlastnosti. Čtyřkolka s naftovým motorem o obsahu 2.0 litru skrývá pod kapotou dostatečný výkon pro komfortní a pohodovou jízdu, konkrétně rovných 186 koní.
Auto krásně sedí v zatáčkách, cítila jsem se v něm opravdu jistě a bezpečně. Ostatně když jsme u té bezpečnosti, Tucson je vybaven systémem autonomního nouzového brzdění. Tato funkce zvyšující aktivní bezpečnost upozorňuje řidiče na neočekávané nouzové situace a v případě potřeby i autonomně brzdí. Dále pak asistent pro jízdu v jízdním pruhu přispívá k aktivní bezpečnosti zabraňováním nechtěnému vyjetí z jízdního pruhu v důsledku nepozornosti řidiče. Systém sledování slepého úhlu spolu s asistentem pro změnu jízdního pruhu používá radarovou techniku ke sledování situace za vozidlem a po jeho stranách. Je tu i funkce rozpoznávání rychlostních limitů, který využívá přední kameru a informace z navigačního systému pro rozpoznávání dopravních značek a zobrazování rychlostních limitů v reálném čase. Takový paket bezpečnostních asistentů je skutečně radost mít na palubě.
Co se týče jízdních vlastností je Hyundai Tucson s příplatkovým šestistupňovým automatem (+ 50 000 Kč) „pohodář“ – žádný závodník. Díky pohonu všech čtyř kol s ním směle můžete do terénu. Lesní cestu či polňačku i v horším počasí zvládne s přehledem. Kombinovaná spotřeba se po týdenním cestování a jízdě ve městě, po dálnici a okreskách ustálila na hodnotě 8,1 litrů. Výrobce však deklaruje 5,9 litrů.
Hodnotíme
Hyundai Tucson je jednoznačně pohodlným, rodinným parťákem na cesty. Nabízí jednoduché ovládání, prostornost a také pořádnou paletu bezpečnostních asistentů. A to se počítá! Jaké jsou jeho slabé stránky? Palubní deska by si zasloužila redesign či alespoň odlišení od ostatních modelů Hyundai. Nejsilnější naftová motorizace s automatickou převodovkou a pohonem 4×4 je lačnější po palivu (řekne si v běžném provozu v průměru kolem 8 litrů). I přesto je Tucson velmi slušným SUV, se kterým je nutno při výběru auta v této kategorii rozhodně počítat.
Hyundai Tucson startuje (1.6 GDi 4x2k 97 kW) na ceně 549 990 Kč, cena testovaného modelu (2.0 CRDi/136 kW 4×4) aut v nejvyšší výbavě Style Premium se vyšplhala (bez příplatků) na 879 990 Kč.
Více na webu Hyundai