Test kouzelného rodinného auta Renault Espace
5. 10. 2020
Řídit chod vícečlenné rodiny je náročné. Příprava na kroužky, svačiny na cesty, kvílení dětí a k tomu neustálé převážení všech různých propriet, které by se mohly pro život rodiny hodit. Život s dětmi je pestrý a veselý zároveň. Představujeme vám velkého, rodinného parťáka Renault Espace, v němž je denní shon a rodinný veletoč snesitelnější.
Díváme se
Také si občas připadáte jako v cirkuse? Garantujeme vám, že se do tohoto testovaného rodinného dostavníku všechen rodinný cirkus vejde. Místa a zábavy pro každého člena rodiny tu je dostatek. Proto není vůbec vyloučené, že jízda v tomto „empévéčku“ bude tichá a klidná.
Pověstný francouzský šarm se povedlo přenést i do duše 5. generace tohoto obrovského auta. Připomíná mi takovou megavelikou luxusní nákupní tašku. Nejvyšší výbava Initiale Paris u 4,9 metru dlouhého modelu Espace má šmrnc a kouzlo.
Přídi dominuje chromová maska s velkým logem Renault a adaptivní světlomety s funkcí LED Matrix Vision s protáhlými diodami. Troufám si říci, že pohled z boku nebývá u většiny aut tou nejzajímavější stranou.
Espace s 19“palcovými koly (standard ve výbavě Initiale Paris) je ale právě i z boku velmi atraktivní. Důvodem je jeho kombinace chromů a zejména pak prosklení, které vypadá jako by ho právě expresivně dokončil designér, a to hned od předního sloupku až dozadu za poslední sloupek.
Při pohledu na pětimístný Espace je nutno podotknout na účet tohoto segmentu aut následující: „existují rodinné dodávky a pak Renault Espace.“ Espace je opravdu designové, rodinné MPV. Za mě je to skutečně jediné rodinné MPV, u kterého se podařilo dokonale skloubit nároky rodiny na praktičnost a prostornost s inovativní designovou řečí.
Nasedáme
Interiéru vévodí luxusní palubní deska s velkým středovým panelem a 9,3″palcovou dotykovou obrazovkou. Právě zde se nachází srdce multimediálního systému, chytrá navigace s automatickou aktualizací map a audiosystém. Tento systém nazvaný Renault EASY LINK umožňuje také maximální konektivitu a propojení s vlastním chytrým telefonem.
Příplatkový průhledový headup display zobrazuje důležité informace o jízdě, takže se nemusíte rozptylovat sledováním digitálních budíků. O příjemný akustický zážitek se v modelu Espace ve výbavě Initiale Paris stará 12 reproduktorů od Bose.
Jednou z klíčových charakteristik modelu Espace je prostornost a pohodlí. Díky nejvyšší výbavě Initiale Paris jsou zde kožená sedadla s relaxačními opětkami hlavy, která vynikají svým kvalitním dvojitým prošíváním a naprostým pohodlím na dlouhé štace.
Pasažéři se mohou (za příplatek) kochat velkým panoramatickým oknem, které je možné i otevřít a dokonale prosvětluje celou kabinu a vytváří pohodu na palubě.
Možnost nastavit si masážní funkci na předních sedadlech uvítá většina řidiček a maminek. Pro všechny členy posádky je zde spousta odkládacích míst. Nápadité je řešení velké odkládací skříňky u spolujezdce, která se automaticky otevře po dotyku ikony.
Do druhé řady sedadel se vejdou 3 dětské autosedačky vedle sebe. Dveře jsou doširoka krásně otevírat, proto je manipulace s autosedačkami naprosto pohodová. Tři samostatné sedačky se dají zcela sklopit pomocí tlačítek v kufru.
Zavazadlový prostor nabízí 680 litrů (pokud jsou sedadla úplně vpředu tak 785 litrů), po sklopení sedaček jde docílit až 2101 litrů. Praktické je také elektrické otevírání kufru a to pomocí s možností otevření pohybem nohy pod zadním nárazníkem.
Jedeme
Do redakce se nám konkrétně dostal Renault Espace s naftovým motorem 2.0 Blue dCi s výkonem 147 kW, odpovídající síle 200 koní.
Pro potřeby běžné rodiny je tato motorizace naprosto dostatečná. Točivý moment 400 Nm se dostaví už od 1750 otáček. Zrychlení je na tohoto téměř dvoutunového „drobečka“ slušné, z 0 na 100 km/h Espace dosáhne za 9,1 vteřiny.
S pěti pasažéry na palubě a jejich zavazadly jsme vyrazili na víkend a ani v takovém zatížení neměl Espace potíže. Automatická 7stupňová převodovka EDC jemně řadí a Espace má dostatek agility při potřebném předjíždění.
Jízda je přitom i díky systému Electronic Damper Control, který dokáže aktuální povrch přizpůsobit tuhostí tlumičů, maximální komfortní a bez větších dorazů z vnějšího prostředí. Dětem se v Espace bude spát jako v bavlnce.
K dispozici je několik jízdních režimů v rámci systému Multi Sense, který adekvátně ke zvolenému režimu My Sense – Eco – Sport – Comfort dávkuje chování převodovky, odpružení podvozku, zapojení všech kol, ale také například zvuk motoru nebo osvětlení interiéru.
Součástí vrcholné výbavy Initiale Paris je také systém 4Control, který simuluje ovládání všech čtyř kol. Kombinovaná spotřeba se po týdenním testování ustálila na hodnotě 7,7 litrech nafty. Hodnota emise CO2 dosahuje 169 – 173 g/km.
Stále si sama sebe nedokážete v tak velké aute představit? Z auta je kupodivu moc dobrý výhled a s obavami z parkování pomůže 360 stupňový radar, který obklopuje celý vůz. Díky němu jsem spolu se zadní pakovací kamerou měla dobrý přehled o tom, co se kolem vozu děje.
Pro pohodový pocit bezpečí na palubě je zde řada bezpečnostních asistentů jako je například sledování mrtvého úhlu, asistent sledující bezpečnou vzdálenost, systém hlídající povelenou rychlost anebo adaptivní tempomat, který pracuje až do rychlosti 170 km/h. Za příplatek mohu doporučit také Easy Pilot – asistent pro jízdu po dálnici a v kolonách, který funguje velmi dobře.
Hodnotíme
Maximálně vybavené rodinné auto se sexappealem, který mu mohou ostatní vozy tohoto segmentu závidět. Takový je nový Renault Espace. Pokud se ohlížíte po rodinném vozu a chcete si dopřát jistou porci luxusu a zachovat praktičnost, je Espace vůz pro vás. Ke zkrocení temperamentní rodiny nabízí Espace díky svému pohodlí a komfotnímu svezení kouzelné místo k životu.
Renault Espace (Blue dCi 200 EDC) v nejvyšší výbavě Initiale Paris stojí 1 229 000 Kč. Za tuto cenu dostanete velkorysou výbavu, dobrý motor a neotřelý francouzský design.
Více na webu Renault