Zdroj: fotobanka automobilky BMW

Test luxusní autokabelky BMW X2 Mesh

26. 7. 2021

Žena v autě.cz otestovala výkonný crossover v unikátní výbavě, který je na trhu od konce minulého roku. Modelu BMW X2 v edici M Mesh nechybí sebevědomí a kuráž. Vyplatí se rozbít prasátko a koupit si právě tuto verzi? Odpovíme v následujícím testu.

IMG_6293
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Testované BMW X2 s designovým paketem M Mesh je inspirováno závodními vozy, a proto má sportovního ducha a také v sobě veze punc výjimečnosti a luxusu. Není to auto pro každého. Platí to, jak o jeho ceně, tak z pohledu vnímaného vzhledu…

Za zmíněný M Mesh paket se připlácí nějakých 163 670 Kč. Kromě sportovního podvozku verze M Mesh obsahuje například výrazné polepy, 3D masku chladiče ve tvaru ledvinek se speciálním mřížkovaným designem v lesklé černé barvě a velká 20palcová kola (+28 444 Kč) ve stejných barevných kombinacích jako na kapotě. Exkluzivní vzhled přídě došperkovávají příplatkové světlomety s funkcí selective beam (+13 546 Kč) a efektním zatmavením BMW Individual Shadow (+6 786 Kč).

IMG_6281
Foto: Sabina Kvášová

Naše redakce vyzkoušela BMW X2 s designovým paketem M Mesh ve speciální šedé barvě Brooklyn Grey s oranžovými polepy na kapotě motoru, na předním nárazníku a na obou párech dveří. Bez okolků se přiznám, že se mi ty polepy zdály „zu viel“. Jsem zastánkyní jednoduchého designu, ať jde o nábytek, módu nebo auta.

Sluší se ale podotknout, že většina mužů v mém okolí na X2 s výraznými polepy civěla jako vosa na bonbon. Takže asi bude vše v pořádku. Každopádně se tedy BMW X2 ve verzi Mesh nedá upřít unikátní kombinace individuality a lifestylového charakteru. Kdo by na tom byl s polepy podobně jako já, lze je na „přání“ na autě nemít. 🙂

IMG_6308
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Stačí otevřít dveře a BMW X2 řidičku uvítá nástupní prahy s nápisem Edition a sportovní sedadla M čalouněná kombinací kůže Dakota a Alcantary s oranžovým prošíváním. Interiér umí během pár chvil navodit dojem nadprůměrného komfortu. Oranžové prošívání je použité také na podlahových kobercích nebo na palubní desce a středové konzoli.

IMG_6307
Foto: Sabina Kvášová

Interiér s hliníkovým obložením interiéru Aluminium Hexagon, ocelovými pedály a sportovním koženým volantem připomíná kabinu sportovního „závoďáku“. A to i přesto, že reálně sedíte v městském crossoveru, ze kterého je velmi dobře vidět do všech stran, což přispívá k bezpečné jízdě.

Uprostřed palubní desky je velká 10,25″palcová obrazovka infotainmentu, kterou lze ovládat hlasem, dotykem nebo ovladačem iDrive. Navigace poskytuje aktuální informace o hustotě provozu a je zde samozřejmě také možnost propojení s chytrým telefonem a bezdrátové dobíjení. Zvukový zážitek z audiosystému je zajišťován HiFi systémem harman/kardon (+15 756 Kč).

V rámci Paketu Bussiness Clas (+39 988 Kč) je možné dveře a víko zavazadlového prostoru otevřít bez nutnosti fyzického použití klíče. Klíč tak může zůstat pěkně v kabelce. Pro otevření kufru stačí krátký pohyb nohou pod zadním nárazníkem, kdy se aktivuje bezkontaktní otevírání. Kufr nabízí 470 litrů objemu, po sklopení zadních sedadel až 1355 litrů.

IMG_6306
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Zatímco ke vzhledu jsem možná byla skeptická, už po prvních kilometrech se dostavil úsměv na tváři a velká radost z řízení. Pod kapotou BMW X2 se nachází dvoulitrový, benzinový čtyřválec s výkonem 178 koní. Motor je spojen s dvouspojkovou automatickou 7stupňovou převodovkou a pohonem všech kol xDrive. Ten primárně pohání přední nápravu a dle potřeby zapojuje zadní. Jde o výborný kompromis mezi dynamikou a hospodárností.

IMG_6309
Foto: Sabina Kvášová

Pro běžnou řidičku je výkon tohoto městského crossoveru o síle 178 koní a v kombinaci se sportovním podvozkem ažaž. 🙂 Konfigurace udává vozu slušnou dynamiku v širokém spektru otáček. Elán překypující z motoru si bezvadně rozumí s automatickou převodovkou a subjektivně auto překonává papírové hodnoty zrychlení z nuly na sto za 7,3 sekundy. 

Jezdit v X2 je opravdu velká zábava. Na dálnici jsem ani nepoznala, že jedu víc, než je dovolená rychlost. Tohle auto jede sebejistě a s grácií. Při jízdě v noci mají adaptivní LED světlomety se 4segmentovou matrixovou technologií až dokonalou svítivost dálkových světel.

IMG_6283
Foto: Sabina Kvášová

BMW X2 také charakterizuje adaptivní podvozek, dokonalé odhlučnění kabiny a příkladná stabilita v zatáčkách. Snížený podvozek sedí v zatáčkách jako přibitý. Ve sportovním režimu auto umožňuje mimořádnou dynamiku a v komfortním režimu dokáží tlumiče skutečně příjemně odtlumit nerovnosti na silnici.

Velkou devízou tohoto modelu je však také bezpečnost. K bezpečnému pocitu během jízdy přisívá barevný Head-Up Displej, promítající důležité informace o jízdě přímo do zorného pole řidiče, který se tak může lépe soustředit na řízení.

Součástí příplatkového paketu Innovation (+89 960 Kč) je například bezpečnostní paket kombinace kamerových systémů v podobě asistenta dálkových světel, ukazatele rychlostních limitů a varování při opuštění jízdního pruhu a rovněž upozornění na nebezpečí kolize s vozem jedoucím vpředu a upozornění na přítomnost chodců s funkcí samočinného brzdění ve městě.

Nechybí asistent pro jízdu v kolonách, Driving Assistant Plus (+15 236 Kč), aktivní systém pro automatické udržování rychlosti včetně Stop&Go nebo perfektně fungující parkovací asistent pro samočinné parkování.

Během týdenního testování se hodnota spotřeby pohybovala nad sedmi litry benzínu, podobně jako udává výrobce. Hodnota emisí CO2 je vyšší, konkrétně 164 g/km.

IMG_6300
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

IMG_6288
Foto: Sabina Kvášová

BMW X2 s designovým paketem M Mesh je crossoverem, který se vymyká průměru. Svým způsobem mi připomnělo drahé kabelky luxusních značek navržené předními návrháři. Mnohdy je totiž jejich styl až výstřední. Ocenit se na nich musí to, že právě takové značky udávají trendy. S BMW X2 je to podobné.

Tohle auto je osobité a sportovní, s kvalitními materiály a špičkovými technologiemi. BMW X2 xDrive20i s výkonem 178 koní je luxusní autokabelka pro opravdové milovnice řízení. Ve městě a jeho úzkých uličkách, na dálnici na dlouhých trasách, ani na okresce či horších cestách nezklame. Naopak za volantem se budete usmívat nebo souhlasně pokyvovat.

Nemám žádné pochybnosti, že je jeho výsledná cenovka na místě. Prémiový charakter tomu odpovídá. Cena testovaného vozu je se všemi příplatky rovných 1 564 216 Kč.

 

Sdílet článek:

Více na webu BMW

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018