Test MINI Countryman pro glamping
14. 2. 2022
MINI Countryman je crossover, který v sobě ukrývá řadu překvapení. Ve sportovní variantě Cooper S je náramně výkonný. Díky svému ikonickému designu mu nechybí styl. V případě našeho testovaného modelu byla také velkým překvapením obytná vestavba od českého výrobce Egoé nest.
Díváme se
Countryman zaujme svými rozměry. Je dlouhý téměř 4,3 metru a široký 1,8 metru. Na výšku měří 1,5 metru. Je vůbec největším reprezentantem značky MINI.
Charakteristický tvar MINI v případě testovaného omlazeného Coutrymanu doplňují výrazné nárazníky a téměř vodorovná kapota. Také záď se světlomety s motivem britské vlajky má nepopiratelný šarm.
Že se v autě nachází obytná vestavba, není na první pohled znát. Pár dnů před naším testováním navíc Countryman přišel o stan na střeše. Po lupičích zbyly jen lišty na střeše. .-(
Nasedáme
Testovaný MINI Countryman se mi zdá být skvělým příkladem luxusního kempování, jehož obliba v posledních letech stoupá. Uvnitř dominují kvalitní matiriály a dokonalé dílenské zpracování. Nikde nic nevrže, a to mluvím o verzi s obytnou vestavbou. Z auta je parádně vidět! To společně s head-up displejem napomáhá dobrému a bezpečnému pocitu během jízdy
Nebýt té krádeže stanu na střeše, je MINI Countryman dokonalým vozem pro páry milující přírodu, kteří si potrpí na styl. Vedle stanu na střeše jde samozřejmě spát i v autě.
Facelift interiéru se promítl do nového vzhledu multifunkčního volantu a nového digitálního přístrojového štítu za volantem, který už je například standardem v elektrickém MINI. Uprostřed palubní desky je už tradiční, velká obrazovka infotainmentu, která se dá ovládat dotykově nebo také přes touchpad iDrive od BMW.
Letiště o rozměru 1,95×1 metr uvnitř docílíte tak, že složíte zadní sedadla a sestavíte dřevěnou konstrukci na níž se dá matrace. Výška mezi sestavenou matrací a střechou auta je poměrně nízko. Spaní na vnitřní posteli je opravdu spíše nouzovým řešením.
Celý zavazadlový prostor v případě testovaného Countrymanu opanován vestavbou od české firmy Egoé s chytrým mobiliářem pro víkendové kempování v přírodě. Vestavba Egoé Nestbox Camper obsahuje kuchyňku s plynovým vařičem, 16litrový kanystr na vodu s elektrickým čerpadlem napojeným na 12 V, která může posloužit jako sprcha, prkénko na řezání, nádobíčko a stylovou sekyrku.
To vše za cenu 97 000 Kč. A když to zrovna nevypadá na glampování, stačí ve dvou silných mužích 80kg vážící kempařský šuplík vyjmout a schovat si ho například v garáži. Bez vestavby Countryman nabízí zavazadlový prostor 450 litrů objemu.
Jedeme
MINI Countryan s pohonem všech kol All4 dokáže vykouzlit úsměv na tváři během pár kilometrů. Podvozek totiž perfektně sedí v zatáčkách a Countrymanovi nechybí šťáva. MINI Countryman je ideálním kompromisem mezi sportovní a komfortní jízdou.
Pod kapotou testovaného Countrymanu se ukrývá přeplňovaný benzinový dvoulitrový čtyřválec TwinPower Turbo o 178 koních (131 kW) a 280 Nm s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF.
MINI Countryman ve sportovní výbavě S jede parádně. Ve městě Countryman exceluje snadnou ovladatelností a filtrací nerovností vozovky. Na dálnici umí čiperně zrychlit, z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy. Osmistupňový automat řadí plynule a bez prodlev.
Během jízdy může řidička volit mezi několika režimy. Režim Green je hospodárnější a prodlužuje dojezd. Režim Mid je optimální pro běžnou jízdu. V režimu Sport jsou odezvy plynu rychlejší a člověk si trochu zazávodí – samozřejmě v mezích zákona. Velmi zábavný je falešný zvuk motoru z reproduktorů. 🙂
Hodnotíme
MINI Countryman ve sportovní variantě Cooper S s obytnou vestavbou od českého výrobce Egoé nest je skutečně unikátní. „Limitka“ určená jen pro pár vyvolených. Pro ty, kteří jsou milovníky přírody a jednou za čas si chtějí svůj čas zpříjemnit bivakování v přírodě, je toto auto prostředek glampingu par excellance.
Podvozek testovaného MINI Countryman patří k tomu nejlepšímu a řízení je díky tomu skvělý zážitek. Countryman je komfortní, a přitom u nechybí sportovní vlastnosti.
MINI Countryman One startuje na ceně 666 900 Kč. Testovaná verze Cooper S bez vestavby Egoé stojí 807 300 korun.
Více na webu MINI