Zdroj: Žena v autě.cz

Test MINI Countryman pro glamping

14. 2. 2022

MINI Countryman je crossover, který v sobě ukrývá řadu překvapení. Ve sportovní variantě Cooper S je náramně výkonný. Díky svému ikonickému designu mu nechybí styl. V případě našeho testovaného modelu byla také velkým překvapením obytná vestavba od českého výrobce Egoé nest.

IMG_8875
Zdroj: fotoarchiv Žena v autě.cz

Díváme se

IMG_8886
Zdroj: fotoarchiv Žena v autě.cz

Countryman zaujme svými rozměry. Je dlouhý téměř 4,3 metru a široký 1,8 metru. Na výšku měří 1,5 metru. Je vůbec největším reprezentantem značky MINI.

Charakteristický tvar MINI v případě testovaného omlazeného Coutrymanu doplňují výrazné nárazníky a téměř vodorovná kapota. Také záď se světlomety s motivem britské vlajky má nepopiratelný šarm.

Že se v autě nachází obytná vestavba, není na první pohled znát. Pár dnů před naším testováním navíc Countryman přišel o stan na střeše. Po lupičích zbyly jen lišty na střeše. .-(

IMG_8907
Zdroj: fotoarchiv Žena v autě.cz

Nasedáme

Testovaný MINI Countryman se mi zdá být skvělým příkladem luxusního kempování, jehož obliba v posledních letech stoupá. Uvnitř dominují kvalitní matiriály a dokonalé dílenské zpracování. Nikde nic nevrže, a to mluvím o verzi s obytnou vestavbou. Z auta je parádně vidět! To společně s head-up displejem napomáhá dobrému a bezpečnému pocitu během jízdy

IMG_8909
Zdroj: fotoarchiv Žena v autě.cz

Nebýt té krádeže stanu na střeše, je MINI Countryman dokonalým vozem pro páry milující přírodu, kteří si potrpí na styl. Vedle stanu na střeše jde samozřejmě spát i v autě.

Facelift interiéru se promítl do nového vzhledu multifunkčního volantu a nového digitálního přístrojového štítu za volantem, který už je například standardem v elektrickém MINI. Uprostřed palubní desky je už tradiční, velká obrazovka infotainmentu, která se dá ovládat dotykově nebo také přes touchpad iDrive od BMW.

Letiště o rozměru 1,95×1 metr uvnitř docílíte tak, že složíte zadní sedadla a sestavíte dřevěnou konstrukci na níž se dá matrace. Výška mezi sestavenou matrací a střechou auta je poměrně nízko. Spaní na vnitřní posteli je opravdu spíše nouzovým řešením.

IMG_8902
Zdroj: fotoarchiv Žena v autě.cz

Celý zavazadlový prostor v případě testovaného Countrymanu opanován vestavbou od české firmy Egoé s chytrým mobiliářem pro víkendové kempování v přírodě. Vestavba Egoé Nestbox Camper obsahuje kuchyňku s plynovým vařičem, 16litrový kanystr na vodu s elektrickým čerpadlem napojeným na 12 V, která může posloužit jako sprcha, prkénko na řezání, nádobíčko a stylovou sekyrku.

To vše za cenu 97 000 Kč. A když to zrovna nevypadá na glampování, stačí ve dvou silných mužích 80kg vážící kempařský šuplík vyjmout a schovat si ho například v garáži. Bez vestavby Countryman nabízí zavazadlový prostor 450 litrů objemu.

IMG_8904
Zdroj: fotoarchiv Žena v autě.cz

Jedeme

MINI Countryan s pohonem všech kol All4 dokáže vykouzlit úsměv na tváři během pár kilometrů. Podvozek totiž perfektně sedí v zatáčkách a Countrymanovi nechybí šťáva. MINI Countryman je ideálním kompromisem mezi sportovní a komfortní jízdou.

IMG_8910
Zdroj: fotoarchiv Žena v autě.cz

Pod kapotou testovaného Countrymanu se ukrývá přeplňovaný benzinový dvoulitrový čtyřválec TwinPower Turbo o 178 koních (131 kW) a 280 Nm s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF.

MINI Countryman ve sportovní výbavě S jede parádně. Ve městě Countryman exceluje snadnou ovladatelností a filtrací nerovností vozovky. Na dálnici umí čiperně zrychlit, z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy. Osmistupňový automat řadí plynule a bez prodlev.

Během jízdy může řidička volit mezi několika režimy. Režim Green je hospodárnější a prodlužuje dojezd. Režim Mid je optimální pro běžnou jízdu. V režimu Sport jsou odezvy plynu rychlejší a člověk si trochu zazávodí – samozřejmě v mezích zákona. Velmi zábavný je falešný zvuk motoru z reproduktorů. 🙂

IMG_8900
Zdroj: fotoarchiv Žena v autě.cz

Hodnotíme

IMG_8894
Zdroj: fotoarchiv Žena v autě.cz

MINI Countryman ve sportovní variantě Cooper S s obytnou vestavbou od českého výrobce Egoé nest je skutečně unikátní. „Limitka“ určená jen pro pár vyvolených. Pro ty, kteří jsou milovníky přírody a jednou za čas si chtějí svůj čas zpříjemnit bivakování v přírodě, je toto auto prostředek glampingu par excellance.

Podvozek testovaného MINI Countryman patří k tomu nejlepšímu a řízení je díky tomu skvělý zážitek. Countryman je komfortní, a přitom u nechybí sportovní vlastnosti.

MINI Countryman One startuje na ceně 666 900 Kč. Testovaná verze Cooper S bez vestavby Egoé stojí 807 300 korun.

Sdílet článek:

Více na webu MINI

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018