Test Jeepu Renegade: Nejmenší z rodu
12. 6. 2019
Jeep Renegade je nejmenším zástupcem v paletě nabízených vozů amerického výrobce. To mu ale nic neubírá na jeho zajímavosti! Právě naopak. Pro mě je Jeep Renegade rozhodně nejoriginálnějším vozem této značky. A to nejen zásluhou jeho obrovského smyslu pro detail, ale především všudypřítomného odkazu na legendární modely Jeep Willys, který ve 40. letech minulého století dal název celé této kategorii vozidel. Malý Renegade si jednoduše zaslouží pozornost.
Díváme se
Jeep Renegade se po čtyřletém výrobním cyklu dočkal na konci loňského roku obligátního omlazení. To mu nejenže prospělo, ale navíc mu nic nesebralo z jeho sympaticky hranaté a dobrodružné povahy. Co na tom, že sdílí platformu s bratrským Fiatem 500X a je jedním z nejkratších SUV nižší střední třídy. Doba si žádá městský džíp.
Renegade nabízí dokonce několik provedení odstupňovaných podle schopností poradit si s terénem. Pokud zřídkakdy opustíte město a pevnou asfaltku, lze zvolit verzi s pohonem předních kol, čtyřkolka (testovaná verze) poslouží dobře příležitostným dobrodruhům a pravověrné vyznavačky offroadu mohou sáhnout po nejdrsnější verzi TrailHawk.
První pohled napoví, že se nejedná o obyčejný crossover. Renegade působí i přes své rozměry statně a robustně. Je to prostě Jeep, který v sobě spojuje tradici značky s moderními trendy. Líbí se mi především přední partie se šmrncovními kulatými Full LED světly integrovanými do masky a mřížkou chladiče se sedmi otvory. Bez nich by to ani nešlo. Zadní svítilny ve tvaru X potom odkazují na staré vojenské kanystry. Propojení s legendárním Willysem je v rámci exteriéru více než patrné. Navíc lze pozorným okem najít skrz naskrz celým vozem další „easter-eggy“. Renegade působí sice krabicovitě, ale originálně a stylově, nezapadne ve městě ani mimo něj. A to doslova 🙂
Nasedáme
Duch Jeepu na řidičku na dýchne také v interiéru. Zásluhou použité platformy, ale především hranatého střihu je místa v interiéru opravdu dostatek. Dokonce to platí i pro zadní sedadla. Jediným místem, kde je cítit, že Renegade má jen něco přes 4,2 metru je zavazadlový prostor. Sice se do něj vejde 351 litrů bagáže, ale představy dobrodruhů o „plné polní“ zřejmě neuspokojí.
Středobodem interiéru je nově 8palcová dotyková obrazovka infotainmentu. Systém je svižný se sympatickou grafikou, v testované výbavě Limited obsahuje rovněž navigaci. Zajímavou vlastností je jeho voděodolné provedení. Jen česká lokalizace bohužel stále chybí. Ovládání klimatizace naštěstí stále zajišťují tři masivní kolečka spolu se samostatnými tlačítky.
Potěšující novinkou modernizace Renegadu je přítomnost většího zástupu bezpečnostních asistentů. Druhou stranou mince je však jejich citlivost na upozorňování – například na blížící se nebezpečí. Výstražné signály jsou velmi rušivé a nepříjemné. Často se mi tak stalo, že některá upozornění jsem nastavila na nejmenší úroveň intenzity nebo rovnou přímo deaktivovala.
Jedeme
Facelift Renegadu přinesl kromě designových změn také zcela nové benzinové motorizace. Pod kapotu se může nově nastěhovat litrový tříválec s výkonem 88 kW nebo čtyřválcová třináctistovka se 110 nebo 132 kW. Nabídka naftových motorů se nezměnila. K dispozici je motor MultiJet 1,6l a 2,0l o výkonech 103 a 125 kW. Slabší dvoulitrová varianta se nacházela pod kapotou testovaného vozu.
Motor spojený s devítistupňovým automatem dává malému Renegadu vcelku slušnou dynamiku. Na tomto autě se mi však asi nejvíce líbí to, že nejenže jako jedno z mála v této třídě nabízí pohon všech kol, ale Renegade můžete mít dokonce i s redukcí a uzávěrkou diferenciálu. S takovou výbavou se tedy určitě nemusíte bát vyrazit do terénu. Navzdory veškeré té technice na palubě vás nezruinuje vysokou spotřebou paliva. Kombinovaná spotřeba se dá udržet pod 7 litry nafty na 100 kilometrů.
Hodnotíme
Modernizovaný Jeep Renegade na mně celou dobu testování působil neskutečně sympatickým dojmem. Ve srovnání s kulatým Fiatem 500X mi jeho hrany a detaily ladily na příjemnou a svěží notu, ale také věřím, že nemusí padnout do oka každému. Jeep Renegade nedělá ostudu svému jménu ani odkazu celé značky. Je vidět, že je postavený s citem pro detail a skutečnou hravostí. Jeep Renegade nabízí příjemné a komfortní svezení, ve specifikaci s pohonem všech kol potom nefalšovanou čtyřkolku, kterou potěší výlet mimo asfaltovou cestu. Tam začne teprve ta pravá radost z jízdy!
Základní cena testované verze – Jeep Renegade 2.0 MJET 4WD Low 9AT S Limited stojí 849 900 Kč.
Více na webu Jeep