Zdroj: fotobanka automobilky Opel

Test modernizovaného Opelu Astra

21. 2. 2020

V nabitém segmentu kompaktních městských hatchbacků patří Opel Astra na trhu mezi stálice, byť je někdy neprávem přehlížená. Při loňském faceliftu se toho možná na první pohled mnoho nezměnilo, opak je ale pravdou. Aktuální generaci sice odbila půlka životního cyklu, ale za to je lepší než kdy předtím!

Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Najdi pět rozdílů. Tak by se dala popsat téměř detektivní práce při hledání novinek na karoserii Astry v aktuálním provedení. Možná byste jich ani pět nedali dohromady. Bystrému oku a znalci Opelu Astra neunikne přepracovaná přední část vozu. Jmenovitě jde o upravený nárazník a mřížku chladiče s chromovou linkou napříč maskou. Podstatnější změny nejsou na pohled tak patrné. Oním vylepšením jsou zavírací lišty v nárazníku, masce a podstatně lepší zakrytování podvozku. Výsledkem toho je mnohem lepší aerodynamika vozu. Výrobce tvrdí, že zlepšil efektivitu až od 19 %. To není málo.

Foto: Sabina Kvášová

Zbytek slušivého kabátku zůstal bez změny. Ostatně, radikálnější zásah do designu nebyl potřeba. Opel Astra stále příjemně kombinuje líbivé tvary a moderní techniku. Zachována byla vynikající LED Matrix světla nebo zadní koncové svítilny s 3D efektem.

V případě testovaného auta měla kombinace červené metalízy a černých kol sportovní šmrnc a dostatečný sexappeal.

Nasedáme

Změny v interiéru jsou pro uživatele patrnější a rozhodně vítané. Nepříliš moderně působící původní infotainment byl vyměněn za nový. Nová generace informačně-zábavního systému disponuje 8palcovým panelem s lepší grafikou, reakcemi, konektivitou (podporuje Android Auto a Apple CarPlay) a bezdrátovým nabíjením. Opelu se povedl. Působí moderně a přehledně. Vylepšena byla také parkovací kamera – nyní má lepší rozlišení i odezvu. Opel rovněž použil novou digitální kameru pro své bezpečnostní asistenty. Kamera rozeznává auta, chodce i dopravní značky a měla by fungovat zase o fous sofistikovaněji. Nové jsou rovněž palubní přístroje s digitálním rychloměrem a možností jeho personifikace, podle toho, které měřené hodnoty chcete vídat.

Další části interiéru zůstaly nezměněny. Je to určitě dobře, protože Astra ve své evoluci dosáhla vysokého uživatelského komfortu a logiky ovládání. Všechny ovládací prvky jsou pěkně po ruce a na místech, kde je podvědomě čekáte. Nechybí skvělá, byť příplatková, sedadla s ortopedickým certifikátem AGR, která lze nastavit v osmi směrech nebo vyhřívaný volant a čelní sklo. Interiér Opelu Astra sice nepůsobí nijak honosně, ale po kvalitativní stránce není mnoho co vytýkat. Je to příjemné místo k životu za volantem a svoje funkce plní dokonale. Zavazadlový prostor nabídne veskrze nadprůměrných 370 litrů.

Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Pod kapotu modernizované Astry se zákonitě (po přechodu pod PSA) nastěhovaly koncernové jednotky. Testovaný vůz dostal jmenovitě zážehový přeplňovaný tříválec o objemu 1,4 litru s výkonem 107 kW (145 koní). Motor se páruje s bezstupňovou samočinnou převodovkou CVT. Tahle převodovka zrovna nepatří mezi mé oblíbené. Utlumená dynamika a hučivý zvuk variátoru se naštěstí nekoná. Rozjezdy jsou plynulé s lineárním nárůstem výkonu i ve středním pásmu otáček. Převodovka tím pádem zbytečně nevytáčí motor a zásluhou dobrého odhlučnění o něm téměř nevíte. Výtka tak směřuje pouze k motoru samotnému. Ten, byť po výkonnostní stránce je zcela dostatečný, svůj tříválcový charakter dává čas od času vědět charakteristickým zavibrováním, a to nejen je když motor studený a vy se rozjíždíte. Vibrace se objevují také ve vyšších rychlostech při nízkých otáčkách. Kombinovaná spotřeba se během týdne ustálila na hodnotě 6,2 litru benzinu na 100 km.

Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Opel dokázal vyslyšet výtky, které směřovaly k minulé verzi modelu Astra a téměř všechny odstranil nebo zjednal nápravu. Jedná se o velmi příjemné auto, které Opel v průběhu let vybrousil tak, že se pere o přední místo na vrcholu třídy. Astra je povedená nejen po stránce designu, ale také je velmi dobře vybavená. Nabízí technologie, které byly dříve dostupné pouze ve vozech vyšších tříd. Nové pohonné ustrojí funguje v drtivé většině případů předpisově, s drobnými neduhy tříválců se potýkají ale také ostatní výrobci.

Opel si za velice povedenou Astru nechá také dostatečně zaplatit. Model startuje na částce 399 900 Kč, cena s testovaným motorem 1.4 a výbavou přijde na 582 990 Kč. Testovaný model včetně všech příplatků pak přijde na 733 790 Kč.

 

Sdílet článek:

Více na webu Opel

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018