Zdroj: fotobanka automobilky Mercedes-Benz

Test multifunkčního Mercedesu Vito

28. 6. 2021

Ačkoliv sympatie českých řidiček a řidičů si podmanili crossovery a esúvéčka, velké rodiny a aktivní páry, vyznávající cyklistiku nebo třeba windsurfing, žádají opravdu velké vozy. Když přijde na řadu téma „bezkompromisní prostornost“, poohlížejí se někteří z nich dokonce do segmentu vanů. Do testu se nám dostala nejdostupnější varianta dodávky od prémiové značky Mercedes-Benz: model Vito 124 CDI Tourer. Má ženám za volantem co nabídnout?

IMG_6355
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Že je tohle auto prostě obrovské a máte z něj respekt? Není se čeho obávat. Je to vlastně takový přátelský medvídek, který uveze až 8 osob. Milé dámy, vždyť není delší než běžný kombík. A ten pocit, když usednete za volant… To bych Vám přála zažít. Právě v dodávce totiž máte obrovský přehled o tom, co se děje na silnici. Výška nepřesahuje 1,89 metru, a proto bez problémů zajede do většiny garáží a obchodních domů. 🙂

Přiznám se, že mi tato dodávka na 17“palcových kolech s příplatkovou stříbrnou metalízou (+35 650 Kč) a tónovanými skly vzadu (+12 185 Kč) vlastně přišla velmi elegantní. Pravdou je, že je Vito ve verzi Tourer Select u značky Mercedes startovním modelem segmentu dodávek. Že se jedná o skromnější variantu, to poznáte při pohledu na kliky dveří či zrcátka v černém plastu. Oproti luxusnější třídě V je jiný také přední nárazník.

IMG_6318
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Také interiér demonstruje, že se jedná o startovací verzi od Mercedesu. Palubní desce vládnou tvrdší plasty. Uprostřed dominuje dotyková multimediální obrazovka s navigací a nutno podotknout v postarším designu. Rádio, za které se připlácí 28 276 Kč, bych si upřímně dokázala představit s mnohem rychlejšími reakcemi a modernější grafikou.

IMG_6319
Foto: Sabina Kvášová

Na druhou stranu se sluší podotknout, že kvality interiéru je třeba hledat jinde. A to v perfektním rozhledu, přehlednosti ovládání a praktické prostornosti. Z auta je skvělý výhled na vše, co se děje v okolí vozu. Jako řidička jsem se během jízdy cítila velmi jistě a bezpečně. Kožený multifunkční volant s palubním počítačem a sdruženým přístrojem nabízí pěkně po ruce potřebné informace a lze jím ovládat všechny funkce auta.

Testovaný model nabízí standardně uspořádání sedadel 2+3+3. Se všemi sedadly jde díky kolejnicím velmi dobře pohybovat. Pokud je chcete úplně vyjmout, je třeba síly a také nářadí.

Velmi praktické je otevírání bočních dveří, za ty levé se připlácí (+22 795 Kč). Dětskou autosedačku tak do auta vložíte velmi snadno a rychle. Za 3. řadou sedadel má kufr ještě 580 litrů objemu. Do kufru se tak s přehledem vejde například dětský kočárek, aniž byste ho musela skládat. A dovnitř jdou složit věci dlouhé až 2,4 metru!

IMG_6352
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Pokud jsem měla nějaké připomínky k zastaralému infotainmentu nebo použitým plastům, pak se sluší zdůraznit, že tohle auto jezdí skvěle. Název 124 CDI na zádi napovídá, že se jedná o nejkratší z dodávek od Mercedesu, a to s dvoulitrovým turbodieselem s výkonem 176 kW. Sílu 239 koní přenáší velmi dobře pracující automatická převodovka 9G-TRONIC.

IMG_6322
Foto: Sabina Kvášová

Řídit tuto dodávku od Mercedesu je příjemný zážitek. Vlastně si uvnitř ani neuvědomíte, že řídíte de facto užitkový vůz. Více než tří tunový „medvídek“ má dostatek agility a výkonu pro velmi svižnou jízdu po dálnici. Vito Tourer dálniční kilometry polyká velmi hravě. I ve vyšších rychlostech je Vito stabilní a snadno ovladatelné. Přítomný je asistent pro potlačení bočního větru.

Příhodný je při jízdě v náročnějším terénu nebo v zimě na hory pohon všech kol 4MATIC (+104 270 Kč). Co se týče bezpečnostních asistentů nechybí rozjezdový asistent do kopce, bezpečnostní systém PRE-SAFE (+10 523 Kč), asistent držení v jízdním pruhu (+24 719 Kč) nebo zpětná kamera pro couvání a preventivní systém ochrany cestujících PRE-SAFE (+10 523 Kč). V rámci standardní výbavy je zde také asistent sledování bdělosti ATTENTION ASSIST a nejnovější generace elektronického stabilizačního systému ADAPTIVE ESP®.

Spotřeba v zásadě potěší rodinný rozpočet. Během týdenního testování se hodnota spotřeby této čtyřkolky ustálila na 9,2 litrech na 100 kilometrů. Kombinované emise CO2 jsou vyšší, konkrétně 218 g/km.

IMG_6351
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

IMG_6357
Foto: Sabina Kvášová

Pokud holdujete aktivnímu stylu života nebo máte velkou rodinu a nechcete řešit „kolik se toho vejde do auta“, pak se s klidem můžete poohlédnout po konkrétním modelu prémiové značky Mercedes-Benz. Že je to nedostižný sen? Ano i ne!

Vito Tourer je poctivý parťák na cesty. Kombinace jeho prostornosti, variability, snadné ovladatelnosti a velmi komfortních jízdních vlastností z něj dělá zajímavý model, který si na nic nehraje a je přitom hrdě nese jméno prémiové značky Mercedes-Benz. Za nás rozhodně ANO! Jen je třeba si pozor dát na cenu všech příplatků. 🙂

Dodávka od Mercedes-Benz Vito Tourer BASE o výkonu 75 kW startuje na 712 690 Kč. Cena testovaného modelu Mercedes-Benz Vito 124 CDI ve výbavě Tourer SELECT 4X4 se ovšem s příplatky vyšplhala o více než milion korun – na 1 748 138 Kč! V tomto ohledu tak Vito přece jen není pro každého…

Sdílet článek:

Více na webu Mercedes-Benz

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018