test Volkswagen ID.3: foto Žena v autě.cz

Test nápaditého Volkswagenu ID.3

21. 12. 2023

Má pronikavé oči a nečoudí. Je velice přátelský a ráda se ho dotýkám. Ne, nemám na mysli pohledného nápadníka, ale první bezemisní vůz od Volkswagen. Model ID.3 prošel omlazovací kúrou. Může se pochlubit výraznějším designem, lepšími materiály, 500 km dojezdu na jedno nabití a rychlejší schopností dobíjet. Zde pár detailů, proč o něm začít uvažovat.

IMG_4801-k
Volkswagen ID.3: foto Žena v autě.cz

Díváme se

Na modernizované ID.3 se mi od prvopočátku líbí minimalistický a zároveň funkční tvar karoserie. Prim hraje jednoduchost, aerodynamika a nadčasový design.

Aktuální modernizovaná verze zaujme inovovanou přídí. Kapota je nyní vizuálně delší. Zmizela černá lišta pod čelním oknem.

IMG_4797-k
Volkswagen ID.3: foto Žena v autě.cz

Nový nárazník podle potřeby otevírá vzduchovou clonu pro chlazení elektromotoru. Většinu času je ale uzavřen a společně s plochým designem kol toto řešení obtékání vzduchu kladně ovlivňuje vyšší dojezd.

Celkem 4,26 metru dlouhý Volkswagen ID.3 má pronikavý kukuč díky LED světlometům. Ty vítají příchozího při odemykání nebo zamykání působivým světelným efektem, dokonale svítí a jsou na silnici jasně rozpoznatelné díky originální grafice.

Zadní světla s dynamickými ukazateli směru jsou poprvé umístěny i v zadním výklopném víku. Nové jsou také prolisy po stranách, které tento elektromobil vizuálně prodlužují.

Nasedáme

IMG_4859-k
Volkswagen ID.3: foto Žena v autě.cz

Prostornost. To je první emoce, která se dostaví při usednutí do auta. Prosvětlený interiér, velká okna a opět jednoduchý design moderní a přehledné palubní desky budí sympatie.

Druhou emocí, kterou ID.3 v kabině vytváří, je pocit uživatelské praktičnosti a přátelské ergonomie.

IMG_4861-k
Volkswagen ID.3: foto Žena v autě.cz

Interiéru dominuje centrální, dotykový displej infotainmentu s úhlopříčkou 12 palců.

Ten jde snadno ovládat také hlasem. Stačí říci „Ahoj ID,“ a vyřknout své přání. ID.3 hned nastaví teplotu, aktivuje navigaci nebo otevře okno.

Vylepšené technologie a nejnovější generace softwaru, který dokáže přijímat bezdrátové aktualizace, zaručuje chytřejší nalezení dobíječky na trase a rychlejší nabíjení. Navigace umí vypočíst optimální trasu s itinerářem dobíjecích bodů tak, aby vůz dojel do cíle co nejdříve.

Za volantem u řidiče se nachází přehledný, 5,3palcový displej s těmi nejdůležitějšími informacemi o jízdě a dojezdu.

Pro maximálně bezpečnou jízdu má ID.3 nově velký barevný head-up displej s rozšířenou realitou. Na head-up displeji promítají výrazné šipky (pocitově ve vzdálenosti 10 m před vozem na silnici) a pomáhají v navigování na trase nebo při hrozící nebezpečné situaci.

Snimek-obrazovky-2023-12-20-v-16.45.56
Volkswagen ID.3: foto Žena v autě.cz

Pohodlný interiér dále překvapuje kvalitními a zároveň udržitelnými materiály příjemnými na dotek.

V našem případě šlo o mikrovlákno Artvelours Eco, které se ze 71 % vyrábí z plastového recyklátu.

Pokud budoucnost recyklace bude takto vypadat, budu nosit petky ke kontejneru radostněji. 🙂

IMG_4784-k
Kufry Thule v kufru Volkswagen ID.3: foto Žena v autě.cz

I ve druhé řadě sedadel překvapí čtyřmístná ID.3 svou prostorností.

Zavazadlový prostor s praktickým, bezdotykovým ovládáním nabízí slušných 385 litrů objemu (po sklopení zadních sedadel až 1267 litrů). Takové parametry z něj dělají poměrně univerzální auto pro každodenní jízdy i výlety mimo město.

Jedeme

Pod kapotou testovaného Volkswagenu ID.3 se vždy nachází elektromotor na zadní nápravě s výkonem 150 kW/204 koní a působivým točivým momentem 310 Nm.

Testovaný Volkswagen ID.3 ve verzi Pro s výkonnější baterií 77 kW nabízí agilní jízdní vlastnosti. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne auto za 7,9 sekundy.

IMG_4875-k
spotřeba Volkswagen ID.3: foto Žena v autě.cz

Jakmile nasednete za volant, ID.3 je připravené k jízdě, aniž by bylo nutné ho startovat. 

V městských uličkách ID.3 potěší příjemně přeposilovaným volantem. Manévrování v uličkách je hračka.

Rychlé starty na semaforech nebo schopnost rychle vyjet ze zatáčky patří k okouzlujícím benefitům tohoto vozu. Maximální rychlost je omezena na 160 km/h.

ID.3 si zaslouží pochvalu za povedený podvozek a stabilitu v zatáčkách. Na výběr jsou různé jízdní režimy. Sportovní režim odmění velmi dynamickou a agilní jízdou. Naopak režim Eco upraví parametry vozu (omezení klimatizace, akcelerace, rychlosti do 130 km/h a silnější rekuperace) tak, aby byl dojezd co nejdelší.

IMG_4781-k
Volkswagen ID.3: foto Žena v autě.cz

Vedle působivé akcelerace patří k silným stránkám tohoto modelu tichý chod a samozřejmě fakt, že se jedná o bezemisní auto. Přidanou hodnotou k 0% emisím CO2 jsou nulové dálniční poplatky a (zatím) parkování zdarma na modrých zónách v Praze.

Dojezd na jedno nabití mě u ID.3 příjemně překvapil. V reálných podmínkách dosahuje maximální dojezd Volkswagenu ID.3 přibližně 511 kilometrů na jedno nabití. 

Během týdenního testování po městě, okreskách i na dálnici jsem v zásadě vůbec nepodřizovala styl řízení faktu, že se jedná o elektromobil.

Snimek-obrazovky-2023-12-20-v-16.47.21
Volkswagen ID.3 u dobíječky PRE: foto Žena v autě.cz

Kombinovaná spotřeba se s přehledem pohybuje kolem 17,1 kWh/100 km. Ve městě není problém dosáhnout spotřeby kolem 13 kWh/100 km.

Specialitou verze ID.3 Pro S se silnější 77kWh baterií je vyšší nabíjecí výkon stejnosměrným elektrickým proudem. Nyní jde nabíjet až 170 kW.

Navíc je tu nově funkce Plug & Charge, díky které u některých dobíjecích stanic není třeba (po připojení nabíjecího kabelu k dobíječce) se autorizovat dobíjecím čipem nebo kartou. Během slabé půlhodinky se tak ID.3 dobije na 80 % baterie.

Snimek-obrazovky-2023-12-20-v-16.48.13
Volkswagen ID.3 u dobíječky PRE: foto Žena v autě.cz

Vedle množství praktických prvků a asistentů přispívajících k bezpečné jízdě nabízí omlazená ID.3 příplatkový Travel Assist.

Ten zajišťuje bezpečný odstup od vpředu jedoucího vozu, využívá adaptivní vedení vozu a stará se o plynulou jízdu ve středu pruhu. Zároveň reguluje dovolenou rychlost a asistuje při průjezdu v zatáčkách, a to i na kruhových objezdech.

Druhou novinkou je parkovací asistent Plus s funkcí Memory. Tento parkovací asistent umí nejen sám zaparkovat, ale pamatuje si dokonce až 5 uložených míst. Je schopný se parkovací manévry naučit a automaticky je sám opakovat vždy, když se přiblížíte na 50 metrů k parkovacímu místu. Tomu říkám nápaditý kámoš na cesty!

IMG_4873-k
Volkswagen ID.3: foto Žena v autě.cz

Hodnotíme

Testovaný Volkswagen ID.3 ve verzi Pro s výkonnější baterií 77 kW je univerzální auto pro řidičky a řidiče, kteří nechtějí slevovat nic z nároků na agilní jízdní jízdu a zároveň mít smysluplný dojezd na jedno nabití.

Volkswagen ID.3 je velice příjemným kompaktním autem, který může směle plnit požadavky druhého auta do rodiny nebo optimálního auta pro každodenní řízení.

ID.3 je radost řídit, skvěle akceleruje, má povedený podvozek a plejáda bezpečnostních asistentů se stará o maximálně bezpečnou jízdu.

Volkswagen aktuálně ID.3 nabízí za velmi atraktivní cenu od 999 900 Kč nebo na operativní leasing za 13 500 Kč měsíčně. Testovaný model s verzí Pro S s výkonem 150 kW a baterií 77 kWh stojí 1 270 900 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Volkswagen

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018