Test okouzlující Alfa Romeo Giulia
4. 3. 2019
Alfa Romeo to je pro mě srdcová záležitost. Tahle auta ve mě vždy probudila zájem, vášeň a chuť se pořádně projet. Na první pohled je jasné, že testovanému modelu Giulia sexappeal rozhodně nechybí. Je na místě zjistit, zda nová Giulia dělá legendární Alfě dobré jméno. V tomto testu se pokusíme si sundat růžové brýle lásky na první pohled.
Díváme se
Je to už pěknou řádku let, co jsem v redakci model italské automobilky Alfa Romeo testovala. Na českých silnicích nebylo v posledních letech po designových „alfičkách“ téměř vidu (ani slechu). Prémiová Alfa Romeo má aktuálně v nabídce velmi pěkné modely. Giulia v podobě pětidvéřového sedanu střední třídy je se svým sportovním espritem extra žhavým kouskem. Atraktivní, oblá příď s protáhlými světlomety a charakteristickou maskou působí, jako kdyby se inspirovala závodními modely. Z profilu zaujmou 17“ kola se žlutými třmeny brzd a také dynamické linie přecházející do výrazné zádě, kterou si na silnici nespletete. V červené barvě karoserie je Giulia jedním slovem okouzlující!
Nasedáme
Alfa Romeo Giulia probouzí na první pohled emoce, a to je mi moc sympatické. Není totiž nic horšího než být průměrný, neutrální nebo nudný. V interiéru umí Giulia překvapit. Očekávala jsem líbivé a často nepraktické, italské designové výstřelky. Uvítal mě však praktický, pohodlný interiér a promyšlená palubní deska, kde není více ovladačů než je nezbytně nutné a do ruky padnoucí volant s integrovaným tlačítkem startování a monochromním logem Alfa Romeo uprostřed.
Ergonomie v nové Giulii si zaslouží jedničku. Ačkoliv jsem si hned říkala, že jsem to ovládání infotainmentu už někde viděla(.-)). No co, v Německu mají ergonomii v malíčku, tak proč se neinspirovat :-).
Palubní desce vévodí příplatkový 8.8“ palcový displej s navigací Connect 3D Nav s digitálním tunerem DAB a 7″ palcovým barevným TFT displejem mezi kontrolními ukazateli. Jediná věc, na kterou jsem si musela zvykat, byla poměrně velká řadicí pádla pod volantem. Při zapínání stěračů jsem o ně občas nechtěně zavadila. Kabina je prostorná a interiér velmi útulný. Na sedan má Giulia pomerně dostupný zavazadlový prostor, který nabízí 480 litrů objemu.
Jedeme
Když fáze zamilovanosti opadne a dojde na odložení růžových brýlí, prozřete a uvědomíte si, co váš partner dělá špatně. Nevím, zda je to tím, že je Guilia ženského rodu. Vsadím se klidně o svůj oblíbený parfém. Guilia s naftovým, čtyřválcovým motorem o obsahu 2,2 litru s turbodmychadlem si na nic nehraje a jede prostě skvěle.
O výkon se stará výkon 190 koní (točivý moment 450 Nm). Je agilní, vybavena zadním pohonem se s chutí pouští do každé zatáčky a na dálnici dokáže být velmi rychlým, komfortním, a hlavně i úsporným společníkem, lépe řešeno společnicí. .-) Vyzkoušela jsem různé jízdní režimy. a nejvíce si s Giulií zajezdila ve sportovním režimu D, který dokáže odezvy motoru skutečně dávkovat „krutopřísně“. Podvozek a adaptivními tlumiči umí příkladně krýt nerovnosti. Městskými uličkami je s ní radost se proplétat. Alfa Romeo Giulia se velmi snadno řídí a dobrou práci odvádí také sedmistupňový automat. Během týdenního testování i s víkendovým výletem do Alp se kombinovaná spotřeba ustálila na hodnotě 6 litrů.
Hodnotíme
Bella Guilia! Testovaná Alfa Romeo Giulia je zářným příkladem kombinace dráždivého designu, atraktivních linií a skvělého motoru pod kapotou. Je jedním slovem krásná, chytrá, úsporná a rychlá. Spojení lásky ale i rozumných argumentů se v tomto případě nedá nepodlehnout.
Jen zde platí pravidlo „za krásu se musí platit“. U nové Alfy Romeo Guilia to ale není případ sníženého komfortu nebo nepraktičnosti. Jde (jen) o cenu, která startuje vysoko. Alfa Romeo Giulia (2.2 JTDM diesel, 100 kW) stojí v základu 895 000 Kč. Cena testované motorizace (2.2 JTDM diesel, 140 kW) se přehoupla přes milion korun, resp. stojí 1 085 000 Kč.
Více na webu Alfa Romeo