Test omlazeného crossoveru Opel Crossland
15. 3. 2021
„Oči má pronikavé a zadeček útlý,“ při pohledu na testovaný crossover mě nenapadá jiné konstatování. Řeč je o modelu Opel Crossland, který zajel na „kosmetiku“ a výsledkem je parádní facelift. Žena v autě.cz exkluzivně otestovala tento model s jeho nejsilnější motorizací.
Díváme se
Této modernizaci dávám palec nahoru, kabátek i obutí novému Crosslandu sluší. Příď nového Crosslandu s dvoubarevnou karoserií vypadá podobně skvěle jako futuristicky laděná Mokka, která však startuje s dražší cenovkou. Ostatně omlazený Crossland stojí na stejné platformě jako Mokka. Přídi dominuje černá maska s logem uprostřed. Parádně svítící LED světlomety AFL na bocích auto opticky rozšiřují.
Zajímavé je, že při pohledu na záď s podobnými LED světlomety a vyšší nakládací hranou (celková výška auta je 1,6 m) je efekt přesně opačný. Zezadu totiž Crossland vypadá velmi útle (šířka 1,76 m) a budí dojem, že s ním vjedete do sebeužšího průjezdu domem bez potíží. V praxi to Crossland jen potvrzuje.
Opel Crossland tak dává svou konsitucí tušit, že bude při cestování po městě parťákem a nic na tom nezmění ani velká 17″palcová kola, která jsou součástí výbavy Ultimate. Právě na nich vypadá Crossland opravdu atraktivně.
Nasedáme
Místo vrásek úsměv na tváři. Nový Crossland jede na vlně pohodového svezení. Ergonomická sedadla řidiče Active vpředu jsou na dlouhé cestování optimální. Navíc jsou vyhřívaná, stejně jako volant nebo čelní sklo. Vrásky ze zamrzlého a chladného auta tak jsou v Crosslandu minimalizovány. Vyzkoušela jsem to na vlastní kůži. Vím, že jsou to detaily, ale tyto věci prostě chcete v autě mít.
Ačkoliv je interiér užší, místa pro posádku nad hlavou nebo před koleny je v Crosslandu dost. Svým zpracováním a designem nezapře nový Crossland sounáležitost ke koncernu PSA. Upřímně, to není výtka. Design je funkčí a použité materiály (čalounění Alcantara ve výbavě Ultimate) působí dobře.
Interiéru dominuje jednoduše navržená palubní deska s velkou dotykovou obrazovkou s navigací Navi 5.0. Nechybí Opel propojení IntelliLink s chytrými telefony a dva USB porty. Vše funguje snadnoa logicky, nemám nejmenších připomínek.
Velkou devízou útlého crossoveru je vnitřní variabilita. Zadní sedadla jsou jednoduše posuvná a lze díky nim kufr o průměrném objemu 410 litrů „přifouknout“ ještě o 100 litrů objemu. Jako auto pro maminky s dětmi je Crossland ideální. Autosedačku jde snadno umístit napravo a vlevo lavici posunout tak, aby byl objem kufru co největší.
Jedeme
Nejen díky dokonale pohodlným, ortopedickým sedadlům se testovaný Crossland hodí jako auto na výlety. Omlazený Crossland jsem otestovala ve verzi s naftovým motorem 1.5 CDTI s automatickou 6stupňovou převodovkou, která se právě hodí zejména na delší trasy. Ani ne tunu a půl vážící Crossland nabízí pod kapotou výkon 88 kW odpovídající síle 120 koní.
Motor z počátku bublá, během provozu pak téměř není slyšet. Převodovka funguje na jedničku. Agilita testovaného crossoveru je naprosto dostačující (točivý moment 300 Nm při 1 750 ot./min z 0–100 km/h dosáhne za 11,5 vteřin). Tohle auto je ideální model pro aktivní páry, anebo jako druhé auto do rodiny. Jede dobře, v zatáčkách je stabilní a když je třeba nabízí dostatečnou agilitu. Pravdou je, že má Crossland tužší podvozek. Nerovnosti však kryje poměrně slušně a městský provoz mu svědčí. Krásně se s ním totiž manévruje.
K bezpečné jízdě přispívá asistent jízdního pruhu nebo head-up displej, informující o rychlosti a navigačních pokynech. Crossland umí také díky automatickému nouzovému brzdění rozpoznat chodce a ostatní vozidla a v případě hrozícího nebezpečí aktivovat brzdy. Při couvání navíc pomáhá panoramatická zadní kamera zobrazující úhel 180°. Kompaktní rozměry testovaného Crosslandu jsou do města ideální.
Z pohledu spotřeby není Crossland žádný velký žrout. Na dálnici lze dosáhnout i hodnot pod 5 litrů. Během týdenního testování se kombinovaná spotřeba pohybovala kolem 6,6 litrů.
Hodnotíme
Opel Crossland mě překvapil. Svými kompaktními rozměry, snadným řízením a obratností ve městě společně s paletou bezpečnostních asistentů dokáže tlumit vrásky lépe než kdejaká botoxová injekce. Dieselový agregát je sice hlučnější, ale jeho hospodárnost společně s ortopedickými sedadly a variabilitou interiéru jsou ideální i pro náročnější řidičky a jejich cestování.
Důležitým detailem je fakt, že Crossland patří do segmentu těch dostupnějších crossoverů. Tahle návštěva „kosmetického salonu“ tak Opelu Crossland rozhodně prospěla. Crossland startuje (1.2/61 kW Edition) na ceně 349 990 Kč. Cena testovaného modelu 1.5 CDTI (88kW/120k) je 549 990 Kč.
Více na webu Opel