Test omlazeného Opelu Insignia
21. 12. 2020
Žena v autě.cz exkluzivně otestovala čerstvě omlazený Opel Insignia. Prostorný kufr u prodloužené verze Sports Tourer je velikým příslibem opravdu velkého, multifunkčního auta pro rodinu. Čím dalším si nás Insignia získala? Prozradíme v našem testu.
Díváme se
Opel Insignia byl, je a pravděpodobně také bude reprezentativním, manažerským kombíkem. Návrhářům se povedlo najít nadčasový design, který se ani po letech neokouká. Omlazená, 4,98 metru dlouhá Insignia neprošla radikální změnou, spíše jemnými kosmetickými úpravami.
Insignia má omlazenou přední masku a nový světelný podpis. Modernizovaná Insignia se chlubí ještě lépe svítícími světlomety než doposud. Přední světlomety s technologií LED Matrix obsahují 2x 84 svítících pixelů a mají nový tvar.
Nasedáme
Insignia je pro mě synonymem příjemného sezení během dlouhé jízdy. Během let, co se prodává, jsem měla možnost ji několikrát otestovat. Na dlouhých trasách Insignia nikdy nezklame. Bolet záda ani v nové Insignii nebudou. Garantují to němečtí ortopedi. Sedačky mají certifikaci AGR.
Interiér modernizované Insignie nedoznal zásadních změn. Palubní deska zaujme svým kvalitním provedením a použitými materiály. Všechny ovladače jsou intuitivně rozmístěny. Velká obrazovka s jednoduchým infotainmentem funguje na jedničku. K bezpečné jízdě přispívá head-up displej s nejdůležitějšími informacemi o jízdě včetně (varující) oranžové ikonky panáčka, když se v okolí vozu pohybuje chodec.
Insignia je jako dělaná pro rodinný život. Interiér je maximálně prostorný. V druhé řadě sedadel se vejdou komfortně tři děti, ale i vysocí dospělí. Kufr nabízí velkorysých 560 litrů objemu. Po sklopeních zadních sedadel až 1665 litrů. Nechybí také tlačítko otvírání pátých dveří, s možností nastavení úhlu otevírání, aby například nedošlo k odření kufru v nízkých garážích. 🙂
Jedeme
Do rukou se nám konkrétně dostal dieselový dvoulitr o výkonu 128 kW/174 koní, který jede s 8stupňovou převodovkou jedna báseň. Insignia exceluje svými jízdními vlastnostmi. Adaptivní tepomat se dá nastavit do 180kilometrové rychlosti a pracuje velmi plynule. Jízda po dálnici je abnormálně hladká a komfortní. Tato motorizace se mi zdá být naprosto ideální pro potřeby běžné rodiny.
Insignia krásně sedí v zatáčkách a nechybí ji potřebná agilita. Z nuly na sto to Insignia dokáže za 9,1 vteřiny. Přiznám se, že mě nejvíc bavilo zkoušet různé jízdní režimy. Sportovní nastavení má za následek tužší řízení a rychlejší odezvy plynu. V tu chvíli podvozek není tolik houpavý, což ale na druhou stranu při cestování s rodinou bude vyhovovat většině z nás.
Technologickou novinkou omlazené Insignie je elektronické brzdění. Nový brzdový pedál díky podtlakovému posilovači na pedálu ovládá elektrické čerpadlo, které vyvíjí v brzdovém systému tlak. Paletu bezpečnostních asistentů doplňuje hlídaní slepých úhlů, aktivní držení v jízdních pruzích, čtení dopravních značek, anebo zmíněné hlídání chodců a možnost zavolání pomoci prostřednictvím systému On Star.
K zásadní kvalitě vedle příjemného řízení a jízdy patří úspornost. Opel Insignia potěší rodinnou peněženku. Kombinovaná spotřeba se po týdenním testování – v plném obsazení – ustálila na hodnotě 6 litrů na 100 kilometrů. Na dálnici se spotřeba pohybovala dokonce pod 5 litrovou hranicí.
Hodnotíme
Úspornost, komfortní jízda, pohodlné, zdravotní sedačky a spoustu místa. Nový Opel Insignia Sports Tourer je rodinný dostavník, který se rodině i své majitelce vyplatí. Poměr cena/výkon je v Insignii na špičkové úrovni. Jede hladce a když je třeba, tak se umí v režimu Sport proměnit v bleskurychlou loď. Je to parťák na služební cesty i dlouhé cesty s rodinou.
Cena základní verze (Insignia ST 1,5 CDTI 6M/T Edition 122 k) startuje na ceně 649 990 Kč. Testovaný Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTI 8A/T Ultimate se všemi příplatky stojí 950 990 Kč.
Více na webu Opel