Zdroj: archiv Žena v autě.cz

Test omlazeného SUV Dacia Duster

24. 1. 2022

Značce Dacia se v Česku daří. Jedno z nejdostupnějších SUV na trhu Dacia Duster se odhodlalo po několika letech absolvovat malý kosmetický zákrok ve výrobním závodě v Rumunsku. Zpět od loňského podzimu Duster přijíždí omlazen a Žena v autě.cz podrobila jeho nejsilnější verzi v nejlepší výbavě Extreme týdennímu testování.

Dacia Duster
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Ten hranatý design je pro Dustera ikonický. Líbí se mi, že i po 12 letech Duster navazuje svými křivkami na svého předchůdce.

IMG_8793
Foto: Sabina Kvášová

Přesto „jede“ s dobou a má vylepšenou masku chladiče a také světla. Modernizované LED světlomety vepředu i vzadu mají zajímavý tvar připomínající písmeno Y. Naše redakce jej otestovala ve výrazném, oranžovém provedení karoserie Arizona.

Celkově na mě dělá dojem auta do nepohody. Díky oplastování, střešním lištám ale i plaketkám 4WD, upozorňující na pohon všech kol, má offroadový esprit. To se mi na něm opravdu líbí. V rámci nejvyšší výbavy Extreme stojí na 17“ kolech s novým designem disků.

Dacia Duster
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

V porovnání s předchozí verzí vypadá inovovaný Duster i uvnitř lépe. Jsou zde nové, komfortnější sedačky. Jinak interiéru stále dominují tvrdší, matné plasty. S ohledem na jeho cenovku ale i fakt, že děti v interiéru mohou krásně raubířit a vlastně nezpůsobí žádnou velkou újmu, je takové provedení naprosto v pořádku.

Dacia Duster
Foto: Sabina Kvášová

Novinkou v interiéru je vyšší středová konzole s posuvnou loketní opěrkou a dva multimediálními systémy s novou 8palcovou obrazovkou s dobře fungující navigací. Druhý menší displej, který se nachází mezi budíky, je jednobarevný a zobrazuje ty nejdůležitější informace o jízdě.

Nechybí rádio, MP3, USB a Bluetooth připojení. Spárování chytrých telefonů funguje na jedničku. Za to a schopnost zrcadlení displeje musím Duster také pochválit. Pod loketní opěrkou je praktické místo o objemu 1,1 litru, například na peněženku.

Dacia Duster je nefalšované, užitkové SUV a tak je z něj během jízdy krásně vidět. Během pár chvil se tak dostaví příjemný pocit bezpečí. Když už jsme u té bezpečnosti, je zde systém hlídání mrtvého úhlu. Ten varuje před možnou kolizí s jiným vozidlem mimo zorné pole řidiče, rozsvícením LED kontrolky ve vnějším zrcátku.

Dacia Duster
Foto: Sabina Kvášová

Nechybí automatická klimatizace, vyhřívaná sedadla, multifukční volant, tempomat. Součástí nejvyšší výbavy Extreme je praktické, bezklíčové otevírání a startování a parkovací kamera. Startovací karta může v klidu zůstat hluboko v kabelce!

Při parkování spolupracují čtyři ultrazvukové senzory v zadním nárazníku. Kamera šikovně zobrazuje na středové obrazovce dynamické naváděcí linie.

Duster je v testované verzi výbavy velmi komfortní čtyřkolkou. Umím si ho s přehledem představit jako rodinné SUV. Pro čtyři členy rodiny je zde spousta místa. Hluboký kufr pojme zavazadla o objemu 467 litrů.

Dacia Duster
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Pod kapotou testovaného Dusteru se ukrývá nejsilnější benzinový motor o obsahu 1,3 a označením TCe 150 s výkonem 110 kW. Ten je spárován s manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem všech kol.

Dacia Duster
Foto: Sabina Kvášová

Výkon 150 koní je pro běžnou řidičku optimální a podvozek ideální na české poměry. Tlumiče fungují slušně, potěší také odhlučnění kabiny a kultivovaný chod motoru vůbec.

S Dusterem se dobře manévruje. Na okreskách mu to svědčí. Jen je třeba při prudším průjezdu zatáček počítat s většími náklony. Na dálnici se Duster nenechá zahanbit. Akceleruje s grácií. Je to prostě univerzální SUV.

Vydala jsem se s Dusterem i na nezasněženou polňačku. Terénem mě vyvezl bez ztráty kytičky a líbil se mi i styl, jakým se mnou v kabině kolébal. Žádný kostitřas to není, je to překvapivě komfortní parťák.

Dustera si kupují ti, kteří si umí vše dobře spočítat. K nepopiratelným, dobrým vlastnostem Dustera patří i jeho spotřeba. Duster totiž není žádný žrout. Kombinovaná spotřeba se během týdenního testování pohybovala na hodnotě 6,4 litrů na 100 kilometrů, ve městě to bylo o litr méně.

Dacia Duster
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

IMG_8783
Foto: Sabina Kvášová

Na Dusteru oceňuji, že si na nic nehraje, a přitom umí udělat dojem. Jasně, při zavírání dveří slyšíte plech a v interiéru dominují plasty. I tak je ale Duster dobré auto, za dobré peníze.

Díky faceliftu a modernizovanému infotaimentu „jede“ s dobou.

Duster je tady pro takové řidičky, které se často pohybují i mimo město a chtějí hlavně praktické auto v SUV balení, odolné vůči dětským škrábancům a kopancům do sedadel. Duster je přesně to auto, u kterého to bude nejméně bolet. Rozhodně jděte do verze 4×4. Pohon všech kol dělá Dustera Dusterem.

Nejdostupnější Dacia Duster (TCe 90 4×2) startuje na ceně 346 900 Kč. Cena testovaného modelu s motorem TCe 150 4×4 v nejvyšší výbavě Extreme se přehoupla přes půl milionu korun, přesně na 544 900 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Dacia

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018