Zimní hrátky s Peugeot 2008
11. 12. 2018
Jak se chová model Peugeot 2008 ve verzi GT line s nástupem zimy? První sněhová nadílka nám umožnila otestovat jízdní vlastnosti přitažlivého esúvéčka i na povrchu, který ne každá žena právě miluje.
Díváme se
Ačkoliv poslední měsíc nacházím Peugeot 2008 zasněžený nebo s jinovatkou, vždy „dvěstěosmičku“ s jeho perleťovým červeným lakem Ultimate spolehlivě najdu a líbí se mi. Fádní červená možná může po čase omrzet, ale tento speciální odstín nikoliv. Temně červená barva karoserie podtrhuje aerodynamický tvar francouzského elegána s hladkými liniemi, decentním zadním spoilerem a střešními lištami. Protáhlé přední oči auta plynule navazují na robustnější masku chladiče podtrženou stříbrnou ozdobnou lištou předního nárazníku.Výfuk je vkusně zasazen do ozdobné lišty černého zadního nárazníku, který přechází v plastové lemy blatníků a podvozku. Dlouhodobě testovaný Peugeot 2008 má díky tomu sportovního ducha. Moc se mi líbí grafika zadních světel, ne náhodou připomíná zatnuté drápy kočkovité šelmy, kterou nese Peugeot ve svém znaku. Peugeot 2008 je jednoznačně sexy!
Nasedáme
Francouzský monsieur nezapře vkus a eleganci ani ve svém interiéru. Černá barva je podtržena červenými linkami okolo ukazatelů na přístrojové desce, kolem dveří i v prošívání sportovních sedadel, volantu a ruční brzdy. Panoramatické střešní okno s elektrickou sluneční clonou a LED podsvícením nejenom opticky zvětšuje vnitřní prostor auta, ale především spolujezdcům umožňuje prožívat další rozměr jízdy. Děti z té prosklené střechy byly paf a neustále se během jízdy chtěly koukat skrz ní do korun zasněžených stromů.
Kožený volant menších rozměrů je jako dělaný pro nás řidičky. Umístění ukazatelů v zorném poli nad volantem je otázkou zvyku. Zprvu může vadit, nyní během dlouhodobého testování s ním nemám sebemenší potíže. Dotykový displej s navigací, rádiem a asistenčními systémy je intuitivní a přehledný, některé z funkcí lze ovládat také z volantu. K vyšší bezpečnosti přispívá funkce Mirror Screen, která umožňuje přenést obraz displeje telefonu a ovládání aplikací na displej. Mobil je ale nutné připojit USB kabelem, bezdrátově to (zatím) nefunguje.
Velký úložný prostor kufru s praktickými upínacími popruhy a síťkou je na úkor pohodlí dospělých spolujezdců na zadních sedadlech (pro děti je prostoru vzadu dost). Na druhou stranu, ten zavazadlový prostor potěší všechny maminky, protože bez problému pojme složený kočár i mnoho dalších zavazadel.
Jedeme
Přeplňovaný benzinový tříválcový motor 1.2 PureTech je velmi ekonomický a to se počítá! Výkon 110 koní je ideální a Peugeot 200 je díky němu v městském provozu i na dálnici dostatečně mrštný. Nastavitelný sportovní režim vstříkne do „žil“ vyklidněného pohodáře dynamiku a živost a jízda jinak spíše městského vozidla dostane grády.
I během zimního testování je Peugeot 2008 spolehlivým parťákem i do nepříznivého počasí. Systém Grip Control v kombinaci s celoročními pneumatikami Mud&Snow optimalizuje pohyb vozidla na různých typech vozovky. Při jízdě sněhem nebo blátem stačí otočit ovladačem na středové konzoli. Díky tomu zvládne toto malé esúvéčko i náročnější terén, což jsem si nechtěně vyzkoušela. Snažila jsem se o akční fotografii v terénu a auto „zaparkovala“ tak, že zadní kolo zůstalo trčet snad půl metru ve vzduchu. Ano, i toto Peugeot 2008 umí.
Peugeot 2008 disponuje za příplatek nabídkou asistenčních systémů, např. navigací nebo zpětnou kamerou s parkovacím asistentem. Samozřejmostí je i programovatelný tempomat a omezovač rychlosti.
Hodnotíme
Shrnuto a podtrženo. Peugeot 2008 je ideální auto pro řidičky-maminky s dětmi! Sto deset koňů pod kapotou, kompaktní rozměry a kombinovaná spotřeba okolo šesti litrů činí toto elegantní esúvéčko vhodným do každodenního městského provozu či k dojíždění. A troufne si i na ostřejší, zimní podmínky. Cena testovaného modelu ve výbavě GT LINE je 525 400 Kč.
Více na webu Peugeot