Test Peugeot 5008: dokonalý mamacar
7. 6. 2021
Sedmičlennou rodinu spolkne jako malinu. Stejně jako dva dospěláky s jejich koly. Peugeot 5008 je obrem na čtyřech kolech. Žena v autě.cz otestovala omlazený Peugeot 5008 s naftovým dvoulitrem v té nejvyšší výbavě GT Pack. Řidičky láká na elegantní design, bezpečnost, inovativní technologie a také flexibilitu úložného prostoru.
Díváme se
Stejně jako poznáte designovou módu od běžné konfekce, upoutá omlazený Peugeot 5008 svými povedenými detaily. Peugeot 5008 je francouzský fešák, jak se patří.
Moderní přední maska, specifický tvar předních světlometů ve vrcholné GT výbavě s full LED technologií, vertikální světla denního svícení, 3D segmenty v zadních full LED světlometech, chromové rámování oken nebo střešních lišt – tyto rafinované prvky znásobují celkový dojem z vozu.
Nasedáme
Uvnitř nabízí Peugeot 5008 nekompromisní prostornost a pohodlí se sedadly s masážní funkcí. Všichni pasažéři najdou luxusní interiér (ve výbavě GT Pack vyšperkovaný chromy) a také dostatek prostoru všude kolem sebe. Líbí se mi, že druhá řada sedadel má nejen pohodlná sedadla a USB porty, ale také sklápěcí stolečky, aby se děti mohly během jízdy zabavit.
Další sympatickou vlastností je koncepce palubní desky i-cockpit a poloha řidičky za volantem. Z auta je díky vyšší pozici dobře vidět a volant je příjemně malý. Krásně padne do ruky a 7místné auto se s ním velmi příjemně ovládá.
Navíc všechny důležité údaje jsou díky digitálnímu displeji v zorném poli řidičky, což přispívá k bezpečné jízdě. Uprostřed vévodí 10“palcová dotyková obrazovka pro ovládání multimédií a navigace s pěknou grafikou.
Ve velkém kufru se ukrývají snadno složitelná sedadla. Jen nenabízejí tolik komfortu jako u sedadel před nimi. Jako „mama car“ je Peugeot 5008 dokonalé auto. V třetí řadě sedadel to pasažéři na kratší cesty dají s přehledem.
Pokud jsou sedadla v 3. řadě sedadel sklopena, nabízí kufr 780 litrů objemu. Bezdotykové otevírání zavazadlového prostoru je velmi praktické.
Jedeme
Testovaný motor pod kapotou je sázka na jistotu. Klasický naftový dvoulitr s výkonem 177 koní a točivým momentem 400 Nm je zpřevodován hladkým osmistupňovým automatem. Jezdíte na delší trasy? Pak je tato motorizace ideální, a navíc potěší rodinnou peněženku.
I s celou rodinou na palubě má Peugeot 5008 dostatek elánu pro dynamickou jízdu i potřebnou akceleraci například při předjíždění. Jízda po dálnici je s tímto rodinným obrem velmi komfortní. Adaptivní tempomat k ve vysokých rychlostech funguje chirurgicky přesně, stejně tak s funkcí Stop/Go v městských kolonách. Podvozek parádně kryje nerovnosti, a tak je jízda maximálně komfortní. V zatáčkách je překvapivě stabilní, jistý a bezpečný. Peugeot 5008 je luxusně odhlučněn. Jízda je tak velmi příjemná.
Podle aktuální řidičské nálady jde měnit nastavení odezvy plynu. Svým komfortem si pasažéry Peugeot 5008 získá v režimu Normal, o poznání rychlejší charakter motoru nabízí v režimu Sport. Režim Eco tu je pro rodinné šetřílky a pro ty, komu nevadí línější motor a delší odezvy plynu a chtějí ještě nižší spotřebu.
Další významnou kvalitou testovaného modelu Peugeot 5008 je bezpečnost. Přítomni jsou ty nejmodernější bezpečnostní asistenti. Lane Positioning Assist udržuje auto v jízdním pruhu, systém automatického nouzového brzdění rozpozná chodce i cyklisty, Hill Assist Descent Control zajistí bezpečnou jízdu v prudkém svahu. Systém nočního vidění Night Vision upozorňuje na chodce nebo zvířata za snížené viditelnosti.
Hodnotíme
Dokonalý „mama car“. Peugeot 5008 mě nadchl svou velikostí a variabilitou. Přitom se díky malému volantu a řadě bezpečnostních asistentů výborně ovládá a během jízdy získáte sebevědomý pocit. Komfortní podvozek je jako dělaný pro příjemné cestování na dlouhé trasy s celou rodinou. Velkým plusem testovaného motoru je jeho hospodárnost. To vše je korunováno moderním designem s francouzským šmrncem. Pokud máte velkou rodinu, je Peugeot 5008 extra žhavý kandidát.
Peugeot 5008 (1.2 PureTech 130 koní) startuje na ceně 614 000 Kč. Cena textovaného vozu 2.0 BlueHDi s výkonem 180 koní ve vrcholné výbavě GT Pack stojí rovný milion korun.
Více na webu Peugeot