test Citroën C4 X: foto Žena v autě.cz

Test prostorného Citroënu C4 X

10. 1. 2024

Tento model je zajímavou alternativou k esúvéčkám a sedanům střední třídy. Redakce Žena v autě.cz otestovala jeho kvality. Hodí se tento crossover do vkusu a potřeb českých rodin? Odpověď najdete právě v našem článku.

IMG_5330-ve-velke-velikosti
test Citroën C4 X: foto Žena v autě.cz

Díváme se

První dojem 4,6 metru dlouhý Citroën C4 X udělat umí.

Vzbuzuje pozitivní reakce a u řady našich kamarádek také úsměv na tváři.

Sympatický vzhled přídě s pohlednými světlomety, odkazující k písmenu X, společně s elegantními křivkami a stylově čistou karoserií dělají Citroënu dobré jméno.

Za nás je Citroën C4 X designově velmi povedený kousek.

Testovaný crossover nás v redakci zaujal také zezadu. Světlomety jsou opět efektně inspirovány písmenem X a model nabízí praktickou, vyšší nakládací hranu. Vyšší světlá výška a oplastování napovídají, že se Citroën C4 X nezalekne ani blátivých cest.

IMG_5353-ve-velke-velikosti
test Citroën C4 X: foto Žena v autě.cz

Nasedáme

Abrakadabra jako v pohádce… 🙂

Klíče můžou zůstat pěkně zašantročené v kabelce. Auto se při přiblížení klíčků k vozu jednoduše otevře a po nasednutí za volant a stisknutí tlačítka nastartuje.

Prostornost, pohodlí a praktičnost. To jsou základní kvality, které definují Citroën C4 X.

Překvapivě velký prostor nabízí Citroën C4 X nejen u řidičky a spolujezdce, ale i ve druhé řadě sedadel, navíc nejen nad hlavou ale i v oblasti kolen.

Dokonalé pohodlí v testovaném crossoveru najdete také proto, protože čalounění je velmi měkké a sedadla prostorově velkorysá. Podobně jako sedačka v obývacím pokoji.

IMG_5352-ve-velke-velikosti
test Citroën C4 X: foto Žena v autě.cz

Interiéru dominuje centrální 10“ HD dotykový displej. Nový infotainment a nová úroveň konektivity umožňuje přizpůsobit obrazovku pomocí individuálních widgetů.

Samozřejmostí je zde zrcadlení chytrých telefonů. Navigace funguje velmi dobře a stahuje data o dopravě v reálném čase.

Infotainment je velice jednoduchý na ovládání. Během testování jsem ani jednou při volbě požadované funkce nezaváhala. Musím proto pochválit jeho praktičnost.

IMG_5346-ve-velke-velikosti
do kufru se nám vešla všechna zavazadla od Thule: více ve videu na Instagramu Žena v autě.cz

Česko holduje velkým rodinným kufrům a praktičnosti. Citroën C4 X se v tomto ohledu má čím pochlubit.

V kabině je spoustu praktických odkládacích skrýší a míst.

Před spolujezdcem je dokonce držák na tablet, kdyby se spolujezdec během nudil.

Chvílemi se nám zdál Citroën C4 X až nafukovací – kolik zavazadel se nám do něj vešlo.

Kufr nabízí objem 510 litrů a otevírá se prakticky – automaticky. Sluší se podotknout, že z auta je velmi dobře vidět vpřed, bohužel to neplatí při pohledu vzad.

Vysoko umístěná dolní hrana zadního okna je poměrně vysoko, a tak je výhled vzad pro řidičku poměrně omezený.

IMG_5313-ve-velke-velikosti
test Citroën C4 X: foto Žena v autě.cz

Jedeme

V Česku je Citroën C4 X nabízen se třemi možnostmi motorizací.

Na výběr jsou dva benzinové motory Citroën PureTech, jeden dieselový motor a také 100% elektrický motor.

Naše redakce otestovala naftovou variantu 1,5 BlueHDi s výkonem 131 koní, s hladce řadicím 8stupňovým automatem.

Pokud bych měla Citroën C4 X charakterizovat jen jedním slovem, bylo by to právě POHODLÍ cestování.

Již v základní výbavě se totiž o maximální pohodlí starají tlumiče pérování s progresivními hydraulickými dorazy. Právě ty vytvářejí během jízdy až pohádkový efekt „létajícího koberce“.

IMG_5306-ve-velke-velikosti
test Citroën C4 X: foto Žena v autě.cz

Podvozek bude většině řidiček naprosto vyhovovat. Je krásně měkký a příjemně houpavý. Žádné vibrace.

Citroën C4 X ukolébá řidičku i její děti díky naprosto komfortní jízdě.

Naftové verzi nechybí schopnost akcelerace, když je to třeba.

Pravda, žádný sprinter to není. Kroutící moment má testovaný Citroën 300 N.m při 1750 ot./min a z nuly na sto dosáhne až za 9,5 vteřin.

Dobrá zpráva na závěr. Naftový Citroën C4 X není žádný pijan! Je úsporný a na 100 km si řekne v kombinovaném režimu jen o 5 litrů! Takové číslo rodinný rozpočet rozhodně potěší.

Hodnotíme

Snimek-obrazovky-2024-01-09-v-16.52.19
do kufru se nám vešla všechna zavazadla od Thule: více ve videu na Instagramu Žena v autě.cz

Citroën C4 X nám během testování svým pohodlím a prostorností připomínal rodinný batoh, do kterého se vše vejde.

Jede svižně a velice komfortně. Vzhledem k absenci zpětných dorazů v něm batole bude spát jako v peřince.

Další žádanou kvalitou je úspornost testovaného naftového motoru.

Startovní cena (C4 X Feel 1,2 PureTech 100 S&S 6st. man.) pod půl milionem korun hraje modelu C4 X do karet.

Limituje ho pouze omezená hrana nákladového prostoru daná konstrukcí sedanu.

Cena testovaného modelu s úsporným naftovým motorem se ve výbavě Shine vyšplhala o 200 tisíc víc.

Sdílet článek:

Více na webu Citroen

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018