Zdroj: fotobanka automobilky Renault

Test stylového Renault Megane Grandtour

11. 5. 2020

Francouzské kombi nižší střední třídy Renault Megane Grandtour GT Line se tváří na první pohled především sportovně. Jedná se ale spíše o dobře jezdící a komfortní kombík, který nabízí elegantní sportovní střih karoserie, bohatou výbavu a spoustu prostoru pro rodinu. Renault Megane Grandtour jsme otestovali s novinkou v podobě benzinového přeplňovaného motoru 1.3 TCe.

Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Nedbalá sportovní elegance je Renaultu Megane vlastní. V porovnání s civilní verzí Meganu působí karoserie verze GT Line více peprně. Nižší a širší postoj jakoby z oka vypadl ostré verzi RS. Stylingový bodykit zahrnuje třeba upravenou přední masku s nárazníkem, zadní difuzor, zadní spoiler, chromovou koncovku výfuku nebo drobné doplňky. Vše krásně podtrhuje modrý metalický lak v kombinaci se stříbrnými detaily nebo příplatková 18palcová kola z lehkých slitin. Meganu to zkrátka sluší. Sportovní paket vyzdvihl design o level výše a řadí model mezi nejpohlednější kombíky ve své třídě.

Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

V interiéru Meganu přivítají řidičku vynikající anatomická sedadla, která jsou potažena alcantarou a poskytují mimořádnou boční oporu. V kombinaci s kůží potaženým sportovním volantem s masivním věncem mohou v leckom probouzet sportovní pudy.

Přístrojová deska Renaultu Megane ještě vychází ze staršího modelu Talisman. Renault na ni nešetřil měkkými plasty a jsou ukázkově zpracovány. Atmosféru v případě verze GT line také dotváří specifické modré dekorace, prošívání modrou nití nebo ambientní osvětlení a loga GT line.

Je škoda, že Renault u Meganu nepoužil středový panel s novým infotainmentem jako v nedávno testovaných modelech Clio anebo Captur. Středem ovládaní vozu je starší verze infotainmentu s na výšku postaveným 8,7palcovým displejem R-Link II. Na systému je bohužel vidět, že svá nejlepší léta má už za sebou. Systém nahrazuje většinu mechanických tlačítek, samostatný panel klimatizace zde chybí. Uživatelská přívětivost mu příliš neříká a pohyb v něm vyžaduje větší cvik. To, co bylo dříve inovativní, dnes už bohužel nedostačuje.

Foto: Sabina Kvášová

Slabinou v případě minulé verze byl vnitřní prostor. V kabině aktuálního modelu Grandtour se citelně zlepšil. Vůz poskytuje dostatek prostoru v obou řadách sedadel, zavazadlový prostor nabídne 521 litrů. Zde trochu ztrácí na svoji konkurenci, u které se objem kufru pohybuje kolem 600 litrů. Vynahrazuje to ale podlahou zarovnanou s nízkou nakládací hranou a pravidelným tvarem.

Jedeme

Pod kapotou testovaného Renaultu Megane předl přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu 1.3l s výkonem naladěným na 117 kW (dostupné jsou ještě verze 75, 85 a 103 kW) ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou s příjemným chodem. Pocitově má dostatek sil a lineální průběh výkonu, který je dostupný už od nízkých otáček za doprovodu příjemné zvukové kulisy. Výrazné sportovní ambice sice postrádá, ale při běžném provozu rozhodně nebude brzdou a dokáže vůz slušně rozpohybovat. Je příjemně tichý, jak při rozjezdech, tak při dálničních rychlostech. Jezdit dokáže v kombinaci kolem 7 litrů na 100 kilometrů.

IMG_20200216_140749
Foto: Sabina Kvášová

Přestože se auto tváří trochu jako sporťák, je naladěno spíše univerzálně, není tedy vyloženě tvrdé a typicky po francouzsku dokáže ladně překonávat nerovnosti bez ztráty stability.

Hodnotíme

Renault Megane Grandtour GT Line exceluje ve dvou kategoriích. Tím jsou bezesporu nadčasový a dynamický design karoserie a jízdní vlastnosti. Motor sice není sportovním náčiním, ale splní většinu očekávání od moderní benzinové jednotky.

Jedinou výraznější slabinou jinak krásného a prostorného interiéru je použití staršího palubního systému. V porovnání s nejnovějším infotainmentem výrazně ztrácí. Pokud jste tento nedostatek připraveni akceptovat, potěší vás Megane Grandtour v mnoha ohledech. Ve vrcholné výbavě GT line rovněž nechybí nic podstatného z moderní asistenční výbavy.

Cena začíná na 539 400 Kč. Na dobře vybavený, skvěle vypadající a praktický kombík to není zas tak mnoho.

 

Sdílet článek:

Více na webu Renault

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018