Test: rodinný Peugeot 308 SW GT
26. 9. 2018
Kdo říká, že kombík není sexy? Pod dojmem aktuálního trendu esúvéček by se možná mohlo zdát, že prodloužené verze aut neletí. Neoddiskutovatelnou pravdou (potvrzenou mnoha maminkami) je, že jsou kombíci maximálně praktická, rodinná auta. Testovaný Peugeot 308 SW GT má ještě něco navrch.
Díváme se
Jedním ze silných stránek modelu Peugeot 308 SW GT je jeho design. Dynamický vzhled a elegantní karoserie v černé barvě Perla Nera působí luxusně a reprezentativně. Pozornost budí efektně umístěné logo značky nad maskou chladiče, svítilny s výrazným vykrojením ve spodní části a upraveným světelným LED podpisem. Peugeot 308 se povedl ze všech stran. Zadní svítilny s efektem tygřích drápů poskytují autu nezaměnitelný výraz. Peugeot 308 SW je prostě elegán každým coulem.
Nasedáme
Interiér se nese ve znamení komfortu, pohodlí a velmi slušné výbavy. Kožené čalounění sedadel, panoramatická střecha ve verzi GT a prostornost si rozhodně zaslouží velkou pochvalu. Sportovně laděný „mini“ volant padne hezky do ruky. Elegantní palubní deska (s charakteristickým i-Cockpitem) nabízí na středovém panelu minimum tlačítek. Nezastírám, že jsem si na toto holistické uspořádání musela zvykat. Například ovládání klimatizace je ukryto pod menu multimediálního systému s 9,7″palcovou dotykovou obrazovkou. Na druhou stranu je palubka fakt pěkná a jednoduchá, je to jen otázka zvyku. .-) Vnitřní prostor Peugeotu 308 SW GT je naprosto v pořádku a nabízí komfort pro celou rodinu. S autosedačkami se dá v druhé řadě sedadel dobře manipulovat. Dveře jdou otevírat do široka a úložných prostorů je v autě dostatek. Také kufr s objemem 660 litrů patří k nadprůměru třídy, a to se počítá. .-)
Jedeme
Testovala jsem vůbec nejvýkonnější model Peugeot 308 GT s benzinovým motorem o objemu 1,6 litru PureTech s výkonem 225 koní. Myslím, že právě tato motorizace je jako dělaná pro rodiny s dětmi. Když totiž zrovna necestujete s dětmi, dá se s tímto modelem pěkně zařádit.
Sériově dodávaný Driver Sport Pack a speciálně režim Sport nabízí optimální akceleraci a drží motor ve vysokých otáčkách. Peugeot 308 SW má navíc skvělý snížený, sportovní podvozek. Řazení automatické osmistupňové převodovky při zrychlování nebo zpomalování pracuje dokonale.Tato motorizace je ideální jak pro velmi svižnou cestu po okreskách, pohodové dopravování se a kličkování po městě tak na dlouhé cesty po dálnici. Jen spotřeba je u benzinového motoru vyšší. Po týdenním testování hlásila kombinovaná spotřeba 7,9 l/100 km.
Hodnotíme
Peugeot 308 SW v luxusní verzi GT má šmrnc, který mohou některé konkurenční modely závidět. Nechybí mu výkon a chuť akcelerovat. Ať už při jízdě s rodinou na krátké nebo dlouhé vzdálenosti, nebo jen tak při ostřejší jízdě po okreskách, dokáže posádku zhýčkat jízdním komfortem a velmi dobrým podvozkem. Jen je trošku lačnější po benzinu a za tuto verzi v opravdu nabité výbavě GT je nutné si připlatit. Přece jen se jedná o vrcholnou výbavu. Prodloužený Peugeot 308 SW (1,2 Pure Tech 110 k) startuje na akční ceně 385 000 Kč. Cena testovaného modelu 308 SW ve výbavě GT (1.6 PureTech 225 k) je o poznání vyšší, rovných 735 000 Kč.
Více na webu Peugeot