Zdroj: fotobanka automobilky Jaguar

Test: S Jaguar E-PACE až k Mont Blancu

7. 10. 2021

Pohledné SUV E-PACE rozhodně není jen autem na parádu po městě. Redakce Žena v autě.cz se s ním vypravila až k nejvyšší hoře Evropy do francouzských Alp. Zvládl E-PACE cestu průsmykem Col des Montets do Chamonix? Co má E-PACE společného s wellness? To vše zjistíte právě v tomto článku. Prozradíme i kde v autě hledat malou kočku a jaguára…

IMG_8469
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Model E-PACE je vůbec nejmenším SUV v nabídce automobilky Jaguar. Přesto dokáže být 4,4 metru dlouhý E-PACE středem pozornosti. Alespoň jsme z něj během našeho týdenního testování měli takový dojem.

IMG_8334
Foto: Sabina Kvášová

Temně modrá barva karoserie na sebe možná zprvu neumí tak upoutat jako jiné barvy, ale dynamický tvar karoserie je velmi líbivý. Na první pohled upoutá atraktivní motiv přední masky s výraznými LED světlomety a zajímavou animací.

Styl dělají detaily a že jich E-PACE má. Já se přiznám, že se mi E-PACE líbí hodně při pohledu zezadu. Tvar kupé možná není úplně praktický (i když i na to se v našem testu za chviličku podíváme), ale sexy je rozhodně.

IMG_8302
Foto: Sabina Kvášová

Nápaditá je také světelná grafika, když E-PACE odemknete. Zpod vnějších zrcátek se na podlahu promítá kresba jaguara, za kterým jde jaguáří mláďátko…

Ale zpátky k tomu sexy zadku. 🙂 Jaguar E-PACE se sportovním espritem ve výbavě R-DYNAMIC se zadními LED světlomety a animovanými směrovkami vypadá božsky. Ženy dokáže testovaný Jaguar E-PACE bezesporu oslovit.

IMG_8479
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Zdá se vám to bláznivé jet „na otočku“ do Alp? My hory milujeme, a proto nás možnost návštěvy legendárního lyžařského střediska Chamonix poslední zářijový víkend zlákala. V redakci jsme sedli do auta a tradááá do Francie. Necelých 1000 kilometrů vzdálené Chamonix je díky dálnici vzdáleno jen 9 a půl hodiny autem.

Když usednete za volant Jaguar E-PACE velmi rychle získáte pocit luxusu a pohodlí. Díky kvalitním použitým materiálům a pohodlným koženým sedačkám v barvě Ebony je i dlouhá cesta komfortní a příjemně uteče. E-PACE připomíná tak trochu moderní skandinávský obývák nebo návštěvu nějakého wellness studia. Interiér voní kvalitou a je příjemný na dotyk.

K naprostému klidu a pocitu, že jedete „bezpečnou bublinou“ přispívá také čistění vzduchu pomocí ionizátoru s filtrem PM2,5. Stačí zmáčknout tlačítko PURIFY a speciálně navržený filtr zachytí částice z venkovního vzduchu, například jemné prachové částice a alergeny, jako je pyl.

IMG_8480
Foto: Sabina Kvášová

V testovaném modelu E-PACE je nový infotainment s atraktivní grafikou a širokými možnostmi funkcí a zobrazení. Středu palubní desky dominuje velký 11,4 palcový dotykový displej Pivi Pro. Na něm mě opravdu bavila jeho grafika. Pochvalu si zaslouží také audiosystém značky Meridian.

Samozřejmostí je bezdrátové nabíjení mobilu. Navigace je propojena o aktuální dopravní informace a Google mapy. Je zde spousta možností o propojení s moderními aplikacemi typu Spotify, TuneIn, Deezer nebo s aktuálním počasím a vlastním kalendářem. E-PACE tak sebevědomě plní i funkci online kanceláře na čtyřech kolech.

IMG_8482
Foto: Sabina Kvášová

Nejdůležitější funkce infotainmentu jde ovládat na příjemném volantu a také prostřednictvím lišty pod obrazovkou se dvěma otočnými kruhy. Zde se nachází i ovládání klimatizace.

Mezi kruhovými tlačítky jsou tlačítka s haptickou odezvou a je nutno podotknout, že reakce není úplně instantní. Nejsem trpělivá žena, a tak mě toto trochu štvalo. V ovládání klimatizace tak spařuji jediné minus tohoto vozu.

IMG_8477
Foto: Sabina Kvášová

Co mi naopak během cesty parádně sedělo byl interaktivní 12,3 palcový displej u řidiče s různým rozvržením včetně zobrazení 3D navigace přes celou obrazovku a dalších jízdních informací.

K naprosté pohodě za volantem a pocitu bezpečí pomáhá také příplatkový průhledový displej, který promítá na čelní sklo důležité informace jako je rychlost, zařazený převodový stupeň a navigační pokyny.

Při letmém pohledu zvenku se mi E-PACE zdál poněkud malý. Nakonec se ale do něj vešlo vše, co jsme na cestu do Francie potřebovali. Do příruční schránky a do hlubokých přihrádek ve dveřích se toho vejde mnoho. E-PACE má překvapivě prostorný kufr. Zavazadlový prostor o objemu 494, respektive 601 litrů pojme vše potřebné na dlouhé cesty.

IMG_8326
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Do Chamonix jsme vyrazili nejrychlejší cestou po dálnici vedoucí přes Plzeň, Mnichov, Bregenz, Curych, Bern (švýcarská roční dálniční známka 38,5 €) a dále už podél Ženevského jezera a přilehlých vinic. Poslední úsek mimo dálnici nás pak vedl přes úchvatnou cikcak okresku na pomezí Švýcarska a Francie, průsmykem Col des Montets (1 461 metrů nad mořem) z Martigny přes Argentiere do Chamonix.

IMG_8486
Foto: Sabina Kvášová

Na této trase byl naším společníkem E-PACE, který měl pod kapotou naftový čtyřválec řady Ingenium o výkonu 204 koní. E-Pace je mild-hybrid. Jeho součástí je baterie pro zachycení dodatečně vzniklé elektrické energie. Ve městě umí systém Start & Stop vypnout motor (v rychlostech pod 20 km/h) a jet tichounce na elektřinu.  Díky mild-hybidnímu pohonu má E-PACE nižší spotřebu, což jsme názorně otestovali právě na trase do Chamonix a zpět.

Na okreskách (a to i tak extrémních jako je stoupání a klesání v Col des Montets) krájí „1,8 tuny těžký E-PACE“ zatáčky s grácií, bez zbytečných náklonů a s velkou stabilitou. Po dálnici jede E-PACE jistě, bezpečně a „jako po másle“. Dobře funguje adaptivní tempomat. Pravdou také je, že se mi ho během jízdy nepodařilo nastavit tak, aby jeho zásahy do řízení byly jemnější. Při přibližování se k vepředu jedoucímu autu bylo brzdění silnější, než jsem očekávala. Naopak asistent pro udržování vozu v jízdním pruhu byl citlivý méně.

IMG_8502
Foto: Sabina Kvášová

V Chamonix je o zábavu v zimě ale i v létě postaráno. Město na úpatí hory Le Brévent a Mont – Blanc působí jako z pohádky o sněžných obrech. Čtyřkolka v náročnějších kopcích díky pohonu všech kol inteligentně reguluje rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní nápravu. To zaručuje suverénní výkon v různých provozních podmínkách. Škoda, že nám trošku nenasněžilo. Bývali bychom otestovali Jaguar i na sněhu. 🙂

IMG_8278
Foto: Sabina Kvášová

Během víkendu jsme se doslechli, že Land Rover Jaguar spojil své jméno s dalším vyhlášeným střediskem Courmayeur v Itálii. A když už jsme sem vážili cestu, nedalo nám to a vypravili jsme se jedenáct a půl kilometru dlouhým tunelem Mont Blanc do Itálie do Courmayeur a zpět. Dvanáct minut trvající cesta tunelem přijde na 58,2 €. Zážitek však za to stojí. Courmayeur ale blízké lázně s termálními prameny Pré Saint Didier vřele doporučujeme.

A co spotřeba? Během naší více než 2000 kilometrů dlouhé jízdy jsme 2x tankovali plnou nádrž, která má objem 65 litrů. Spotřeba se pohybovala kolem 6,5 litru, a to je na čtyřkolku o výkonu 204 koní velmi chvályhodná spotřeba.

IMG_8275
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

IMG_8344
Foto: Sabina Kvášová

Jaguar E-PACE je pro ženy jako dělané SUV. Ideální auto na každodenní používání i zdolávání dlouhých tras! Ve městě se s tímto mild-hybridem dobře manévruje a parkuje. Na dálnici to naftový čtyřválec sviští jako o závod. Zároveň se jedná o úsporné SUV s pohonem všech kol.

Jaguar E-PACE má k wellness hýčkání opravdu blízko. Interiér a kvalita použitých materiálů je na vysoké úrovni. Infotaiment je moderní a nabízí nejrůznější chytré aplikace podle přání každé řidičky. Jen na haptickou odezvu ovládání ventilace je třeba si zvyknout.

Jaguar E-PACE startuje na částce 1 018 614 Kč. Cena testovaného modelu E-PACE ve verzi R-DYNAMIC s motorem D 200 stojí 1 321 002 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Jaguar

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018