Test: smyslný Seat Tarraco
19. 8. 2019
Není tajemství, že by si ženy-řidičky občas přály, aby auto bylo nafukovací. Na seznamu jejich přání se také velmi často objevuje automatická převodovka nebo například panoramatická střecha. Sedmimístný Seat Tarraco jde těmto tužbám naproti. Patří do oblíbeného segmentu velkých SUV, která nabízejí řidičkám nejen spoustu prostoru, ale také dodávají díky dobrému výhledu a pohonu všech 4 kol pocit bezpečí.
Díváme se
Olééé. Španělská duše nového modelu Tarraco s designem navrženým v Barceloně se snoubí s koncernovou elegancí, přesností a smyslem pro detail. Jeho look mě na první pohled zaujal. Uvítací osvětlení promítané na zem umí ve stínu noci udělat pořádný dojem. Ve dne Tarraco, jedoucí po silnici nebo zaparkované na ulici, působí díky mohutné karoserii dominantně.
Seat Tarraco s vyšší maskou chladiče (pro větší ochranu chodců) s úzkými, protáhlými Full-LED světlomety, chromovými detaily na karoserii, profilem s příplatkovými 20“ koly Supreme a zádí se světlomety spojenými působivým světelným LED pásem vypadá prostě fantasticky.
Nejde o ten typ obrovských čtyřkolek, které bývají městu spíše přítěží. Seat Tarraco je sympatické SUV s rozměry ideálními do města (délka 4,7 m a šířka 1,8 m), vybavené v případě obav z parkování šikovnou parkovací kamerou.
Nasedáme
Celkový look interiéru i jeho praktičnost si zaslouží velkou pochvalu. Po usednutí za volant mě interiér překvapil svým kvalitním provedením. Aby také ne, Tarraco s nejvyšší výbavou Xcellence disponuje těmi nejlepšími materiály.
Moderní a čistě navržené palubní desce vévodí velký, příplatkový, 8“ palcový, dotykový displej s navigací. Ovládání infotainmetu a digitálního palubního počítače jde snadno a bezpečně přes tlačítka na koženém, multifunkčním, do ruky padnoucím, volantu nebo přímo přes obrazovku se dvěma otočnými kolečky.
Vedle perfektního zpracování materiálů a intuitivní obrazovky byl v testovaném voze i příplatkový audiosystém BeatsAudio™ s 9 reproduktory, subwoofrem a zesilovačem o výkonu 400 W. Pustit hudbu nahlas je opravdový zážitek!
Seat Tarraco nabízí uvnitř spoustu prostoru pro posádku vepředu i vzadu. Příplatkové panoramatické střešní okno navozuje na palubě velmi příjemnou atmosféru a vyjížďka krajinou s otevřeným střešním oknem je v letních měsících velmi příjemná. Druhá řada sedadel nabízí plnohodnotná sedadla pro dospělé cestující, která jsou jednoduše sklopná a posuvná. Tarraco bude dobře plnit nároky aktivní rodiny, pro děti jsou zde i praktické sklopné stolky na zadní straně předních sedadel.
Pokud jezdíte do práce, na chalupu nebo se třeba neustále staráte o děti a děláte jim taxikářku, budou vás mít kamarádky a ostatní maminky rády. Můžete totiž najednou odvézt až 6 dětí. .-)
Třetí řada dvou příplatkových sedadel (+20 500 Kč) jde velmi snadno složit a je ideální pro převážení právě dětí. Zavazadlový prostor, který se otevírá bezdotykově, nabízí litrů objemu 760 litrů, v 7místném rozestavení 230 litrů.
Jedeme
Konkrétně jsem otestovala model Tarraco s naftovým motorem 2.0 TDI s výkonem 190 koní a pohonem všech kol 4DRIVE. Tarraco stojí na stejné platformě MQB jako Škoda Kodiaq nebo VW Tiguan, se kterým je Tarraco společně vyráběn ve Wolfsburgu. Tarraco se snadno řídí, ovládá, chod automatické převodovky DSG a adaptivní tempomat funguje na jedničku. Pro běžné řízení je tato motorizace naprosto ideální.
Seat Tarraco s příplatkovým podvozkem DCC (+20 900 Kč) mě učaroval především svou stabilitou, jistotou v zatáčkách a optimálními jízdními vlastnostmi. Dám ruku do ohně za to, že se jeho projev bude českým řidičkám líbit.
Režim různých jízdních režimů SEAT Drive Profile jsem během týdenního testování vyzkoušela v mnoha situacích. Jízdu po polňačce i mokré lesní cestě v offroad režimu zvládl Tarraco bezvadně a optimálně zabíral ve chvílích, kdy to bylo třeba. V případě dynamičtější jízdy stačí zmáčknout sportovní režim. Odezvy plynu a chování podvozku je rázem mnohem větší zábava.
S kolegyněmi jsme si během týdenního testování také pěkně soutěžily o to, která z nás bude mít v hospodárném režimu Eco lepší skóre. Tzv. Ecotrainer totiž hlídá a ukazuje, jak je jízda ekonomická. Kombinovaná spotřeba se po týdenním testování ustálila na hodnotě 7,2 l /100 km.
Jako bezpečná rodinná loď na mě Seat Tarraco nezapůsobil jen díky vyššímu posezu a dobrému výhledu z vozu, paleta bezpečnostních asistentů totiž byla v testovaném Tarraco v nejvyšší výbavě skutečně nabitá.
Asistent pro jízdu v koloně dokáže sledovat vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla a přizpůsobuje rychlost jízdy. Systém Lane Assist zabraňuje vyjetí z jízdního pruhu. Díky Front Assist umí Tarraco okamžitě zareagovat a automaticky aktivovat brzdy, aby zachoval bezpečnou vzdálenost před chodcem nebo cyklistou. Integrovaná přední kamera umožňuje sledovat omezení rychlosti jízdy a zákazy předjíždění na digitálním panelu přístrojů. Pre-Crash Assist dokáže přitáhnout bezpečnostní pásy a uzavřít okna před očekávanou nehodou. Dojde-li k převrácení, Rollover Assist aktivuje nezbytné systémy, jako je nouzové volání eCall pro zavolání záchranky.
Právě díky zmíněným asistentům má Tarraco něco jako šestý smysl a jízda s ním je krásně komfortní a bezpečná.
Hodnotíme
Hodnotit auto, které je v nejvyšší výbavě a s žádanou motorizací může být trochu nuda. Přesto se nám to u tohoto modelu nestalo a testovaný Seat skutečně překvapil. Tarraco je ve výbavě Xcellence chic SUV, plnohodnotné rodinné auto s působivými detaily a zároveň technologiemi, které pomáhají na každé cestě. Díky nim je řízení snadné a jízda komfortní a bezpečná. Tohle auto za to stojí. Cena naprosto odpovídá kvalitě a výbavě! Seat Tarraco startuje na 822 900 Kč. Hodnota testovaného modelu Tarraco (2.0 TDI/140 kW 4×4 DSG Xcellence) je bez příplatků 1 044 900 Kč, se všemi příplatky se cena vyšplhala na 1 210 900 Kč.
Více na webu Seat