Test ŠKODA Karoq: co víc si přát?
23. 2. 2023
Ani krize nás ženy neodradí od pravidelných návštěv kosmetiky nebo kadeřníka. Menší SUV ŠKODA Karoq to má podobně. Jak se jezdí s modernizovaným menším SUV s ideální motorizací pro řidičky, které často jezdí na delší trasy a do hor? Žena v autě.cz otestovala naftový dvoulitr s pohonem všech kol a převodovkou DSG.
Díváme se
Facelift ŠKODA Karoq jsme v redakci přirovnali spíše kosmetické kúře. Karoq má elegantnější příď a rovněž záď vypadá o poznání zajímavěji. Karoq má nové oči v podobě nových LED světlometů Matrix a upravenou masku chladiče a nárazník.
Za příplatek je možné auto zkrášlit novým obutím – novým designem kol. Na ŠKODA Karoq nás v redakci jeho kompaktnost. Délka téměř 4,4 metru a šířka 1,8 metru je ideální pro městský provoz a pohodové parkování.
Nasedáme
Dobrý pocit z vozu se dostavuje i při usednutí za volant. Ten je mimochodem v Karoqu nový, lépe řečeno přejatý od modelu Octavia. Interiér s černým koženým čalouněním působí kvalitně a poskytují dobrou oporu v zatáčkách a zajišťují pohodlí na dlouhých cestách.
Omlazení Karoqu přineslo také novou podobu kapličky před volantem, která je plně digitální a s úhlopříčkou až 10,25″. Palubní desce dominuje moderní skleněná dotyková obrazovka s navigací, audiosystémem Canton s intuitivním ovládáním.
Díky vyšší poloze sedadel je z Karoqu dobrý výhled z vozu. Dveře jdou krásně doširoka otevírat. To potěší zejména maminky při manipulaci s dětskou autosedačkou.
K přednostem Karoqu patří praktičnost a prostornost. Sedačky v druhé řadě sedadel jdou pomocí příplatkového systému VarioFlex velmi snadno pohybovat a také zcela vyjmout. Získat tak jde dokonce až 1630 litrů objemu.
Kufr s praktickou sítí místo běžného krytu se dá otevřít bezdotykově a nabízí 521 litrů objemu.
Jedeme
Nejsilnější naftová motorizace 2.0 TDI o výkonu 110 KW s hladce řadící 7stupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech čtyř kol je jako dělaná pro ženy, které často řídí na delších trasách.
Už od prvních kilometrů jsem si pochvalovala jeho komfortní naladění. Karoq s příjemně přeposilovaným volantem se snadno řídí. Ve městě se s ním obratně manévruje a mimo město nechybí této 150 koňové variantě schopnost akcelerace.
I když trendy jsou nyní určovány elektrifikací, tak s tímto modelem se budete moci vydat například do Chorvatska a stavět budete, nikoliv protože budete muset, ale protože se vám zkrátka bude chtít. 🙂
Motor je dobře odhlučněn a charakterizuje ho kultivovanost a úspornost. Ta se pohybovala u testované čtyřkolky s 55 litrovou nádrží během týdenního testování kolem 6 litrů. Ujet tak i tisíc kilometrů na jednu nádrž jde s Karoqem s přehledem.
Díky příplatkovému adaptivnímu podvozku DCC s komfortním režimem je Karoq maximálně komfortním a bezpečným parťákem na cesty.
Rozhodně doporučuji si připlatit za bezpečnostní asistenty a vychytávkami jako je adaptivní tempomat ACC, asistent s prediktivní ochranou chodců, asistent pro jízdu v pruzích nebo asistenta rozjezdu do kopce, detektor mrtvého úhlu Blind Spot Detect nebo asistenta pro vyjíždění z parkovacích míst Rear Traffic Alert.
Hodnotíme
Vrcholná motorizace naftového Karoqu 2.0 TDi 110 kW splňuje nároky náročných řidiček a jejich rodin par exellance. Kosmetická úprava modelu Škoda Karoq prospěla. Kvalita provedení, snadné řízení, jízdní komfort, tichý chod a příkladná praktičnost jsou neoddiskutovatelnými argumenty, proč je Škoda Karoq oblíbená.
Jsem ráda, že si toto bezkompromisní SUV s pohonem všech kol a hospodárným motorem vyboxovalo svůj prostor v době, kdy každá automobilka bojuje o každý gram na kilometr emisí. ŠKODA Karoq si v testované variantě zaslouží respekt a také zájem řidiček.
Škoda Karoq startuje s motorizací 1.0 TSI na ceně 638 900 Kč. Cena testovaného modelu Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG ve výbavě Ambition je 838 900 Kč.
Více na webu Škoda Auto