Zdroj: fotobanka automobilky Škoda

Test Škoda Scala 1.0

9. 7. 2019

„Áleeee, to je ta nová Scala, že jo,“ ptá se mě pohledný muž s nákupním košíkem u jednoho obchodního řetězce. Než stačím odpovědět, už je u dveří řidiče a chce se podívat do interiéru. Nová Scala budí v české kotlině aktuálně velký zájem. Kdo by to byl řekl, že může být škodovka s cenovkou pod 400 tisíc „icebreakerem“ v konverzaci s neznámými muži. Otestovala jsem model Škoda Scala 1.0 TSI s výkonem 115 koní a základní výbavou Ambition.

IMG_7323
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Z venku vypadá opravdu povedeně! Během testování jsem několikrát čelila zájmu zvídavých mužů, ale i žen, kteří si chtěli Scalu detailně prohlédnout.

Nová Scala aspiruje jako rodinný kompakt na to zaplnit pomyslnou mezeru mezi Rapidem Spaceback a Octavií. Mimochodem stojí na stejné koncernové platformě MQB A0 jako VW Polo nebo Seat Ibiza.

Nejvýraznější designovou část tvoří mohutnější příď s kolmou maskou a výraznými úzkými bi-LED světly (spojenými s dálkovými světly), boční linie s „Tornado“ linií a pohledná záď s efektními LED světlomety s dynamickými blinkry a písmeny ŠKODA na zadních dveřích.

IMG_7325
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Stačí jen vzít za kliku, nasednout a vyrazit! Klíče mohou zůstat celou dobu v kabelce. Díky bezklíčovému otevírání i startování se Scalou odpadá nekonečný příběh: „Ženy a hledání v kabelce coby „černé díře“. Černo-ocelový dekor interiéru působí na první pohled moderně a stylově.

Digitální přístrojový 10,25“štít s několika možnostmi zobrazení je jednoduše, a přesto vizuálně zajímavě navržen. Všechny údaje jdou snadno najít a funkce spustit. V tomto ohledu byla Škoda vždy vepředu a je i nyní. Řidič se s ovládáním hned sžije.

Palubní desce z měkčeného plastu dominuje předsazená, velká dotyková obrazovka s infotainmentem, podporující konektivitu se smartphony přes Apple CarPlay a Android Auto. Celý interiér je prostorný a místa vzadu je, navzdory svažující se linie karoserii, i pro dospělce překvapivě dost. Kufr, elektricky otevíratelný, nabízí objem 476 litrů a po sklopení zadních opěradel až 1 410 litrů.

IMG_7320
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Testovaný benzinový motor 1.0 TSI dostal do vínku výkon 85 kW (115 koní), jezdí velmi slušně a dynamicky. Není proto překvapením, že by právě tato motorizace měla být velmi populární. Litrový benzinový motor s výkonem 115 koní v kombinaci s lehkou konstrukcí, příplatkovými nastavitelnými tlumiči a povedeným podvozkem má za následek skvělý jízdní projev. Motor je špičkově odhlučněn a tlumiče krásně mírní nerovnosti vozovky.

Nová Scala je jako dělaná pro život ve městě. Její rozměry jsou tak akorát (4,3 m délky a 1,8 šířka). Manuální šestistupňová převodovka je dobře naladěna, řazení s ní jde jako po másle. Na dálnici pak Scala umí jet směle 150 km/h a vůbec to není znát. Tohle auto je víc než dobré. Nabízí také různé jízdní režimy.

Mě nejvíc bavilo komfortní nastavení, kdy podvozek s tlumiči krásně „pluje“ po silnici. Klidnou a pohodovou jízdu bude preferovat většina žen – řidiček a maminek. .-) Tatínkové se „najdou“ naopak v režimu Sport, kdy nastavení podvozku ztuhne a jízda je dynamičtější.

Velmi podstatnou součástí nové Scaly jsou bezpečnostní asistenti. Nechybí například e-call v případě nehody, sledování mrtvého úhlu zrcátek, pomoc v rozjíždění v kopci, asistent pro udržování v jízdním proudu nebo Front assist včetně nouzového brzdění.

Kombinovaná spotřeba se při svižné jízdě po dálnici pohybovala kolem 7 litrů, ve městě jsem ale se Scalou jezdila i pod 5 litrů. Po týdenním testování tedy mohu říct, že je litrová Scala i poměrně úsporné auto, a to se určitě počítá.

IMG_7291
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Překvapivě pohodlná Scala dokáže splnit nároky mnoha řidiček na design, snadné ovládání, prostornost, úspornost, ale hlavně (ve verzi 1.0 TSI) na jízdní komfort ve spojení s dostatečnou agilitou. Velmi slušné auto do rodiny, ale i pro aktivní singles!

Málem bych zapomněla na okraj dodat ještě jeden podstatný detail. Scala vám bude určitě slušet. V rámci Simply Clever řešení s novou Scalou totiž nezmoknete. Již v základní výbavě je jeden deštník schován ve dveřích řidiče. Váš outfit tak díky Scale bude dokonalý a neznámí muži budou jistě koukat. .-)

Škoda Scala (1,0 TSI, 5°M) startuje na ceně 369 900 Kč. Testovaný model (1,0 TSI, 6°M) v základní výbavě Ambition, s motorem 1.0 TSI o výkonu 85 kW (115 koní) a manuální převodovkou stojí 394 900 Kč.

 

Sdílet článek:

Více na webu Škoda Auto

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018