Zdroj: fotobanka automobilky Subaru

Test japonské ikony Subaru Impreza

5. 3. 2019

Subaru Impreza je v automobilovém světě sám o sobě pojmem. Zejména zásluhou své úspěšné závodní historie, respektive rallye sportu a modelů Impreza WRX a STi. V nabídce Subaru je však také civilnější provedení v podobě 5dveřového hatchbacku, které se vrací po pětileté odmlce také na náš trh. Vůz je postaven na nové platformě, má skvělou technologickou výbavu a pohání ho legendární plochý motor boxer. Bude to na konkurenci stačit?

Zdroj: fotobanka automobilky Subaru

Díváme se

Pátá generace Subaru Impreza působí vizuálně trochu nenápadně, ale zachovává si jednotný designový jazyk ostatních soudobých modelů výrobce. Exteriér je střižen moderně, byť bez větší snahy o upoutání. Podobnost s crossoverem XV není náhodná, oba modely sdílí stejný základ, na kterém jsou postaveny. Design XV mi přišel o něco líbivější, Impreza v tomto ohledu přeci jen trochu zapadá.

Zdroj: fotobanka automobilky Subaru

Nasedáme

Překvapení však čeká v interiéru. Ten je zpracován moderně a vizuálně působivě. Zde Subaru udělalo oproti starším modelům velký a pozitivní krok směrem dopředu. Design přístrojového panelu, kvalita použitých materiálů a jejich zpracování je skvělá. K tomu je třeba připočítat velmi dobře do rukou padnoucí volant, bezchybnou ergonomii a 8palcový dotykový displej infotainmentu (média, navigace, zadní kamera, konektivita aj.) s přehlednou grafikou i ovládáním. Tomu sekundují klasická tlačítka, které ovládání funkcí vozu příjemně usnadňují. Na přístrojové desce je v duchu Subaru přítomen ještě menší displej zobrazující například teploty provozních kapalin, navigační pokyny, kompas nebo dokonce náklonoměr. Testovaný model byl vybavený rovněž bezpečnostním systémem EyeSight (dostupný pouze pro modely s automatickou převodovkou), který jsme podrobně popisovali u modelu Forester.

Zdroj: fotobanka automobilky Subaru

V kabině jsem se cítila uvolněně a pohodlně nejen díky dobře ergonomicky tvarovaným sedadlům, ale také zásluhou bohatého a vzdušného vnitřního prostoru. Není divu, neboť samotné vnitřní rozměry jsou téměř totožné s o třídu většími vozy jako je například VW Passat. Pozitivní hodnocení prostoru patří také druhé řadě sedadel, zavazadlový prostor poskytuje 385, respektive 1290 litrů objemu.

Zdroj: fotobanka automobilky Subaru

Jedeme

Nabídka motorizací je v případě Imprezy omezená na dva benzinové atmosférické čtyřválce boxer. Ten slabší, kterým bylo vybaveno testované auto, nabízí objem 1,6 litru a 84 kW. Výkonnější dvoulitr má 116 kW. Hned z kraje je třeba říci, že spojení motoru s bezstupňovou převodovkou Linartronic nedosahuje úrovně jízdních výkonů a pružnosti turbomotorů. S jízdním projevem v podání Imprezy je třeba se nějakou dobu sžít. Převodovka citelně snižuje dynamiku. Impreza ale není úplný lenoch, v případě potřeby dokáže slušně zrychlit. Pro běžné ježdění je více než dostačující. Navíc se při běžné a plynulé jízdě odmění tichým chodem a příjemně plynulým řazením převodovky. Kombinovaná spotřeba se dá udržet pod 8 litry benzínu na 100 kilometrů.

Zdroj: fotobanka automobilky Subaru

Pokud se spojení motoru a převodovky jeví jako jistý handicap, mnohonásobně ho vynahrazují famózní jízdní vlastnosti. Z pohledu ovladatelnosti je auto velmi vstřícné, na pootočení volantem reaguje okamžitě. Jeho mrštnost, stabilní a nezáludné chování a velká ochota se vrhat do zatáček, je obdivuhodná. Jízdní vlastnosti jsou opravdu výtečné, především v návaznosti na překvapivě velmi komfortní nastavení podvozku. Impreza velmi dobře absorbuje nerovnosti. K tomu si připočtěme bezchybný pohon všech kol. V této disciplíně patří Subaru Impreza na špičku segmentu, ne-li opanuje přímo první místo.

Zdroj: fotobanka automobilky Subaru

Hodnotíme

Subaru Impreza s menším motorem je ideálním autem pro řidičky, které upřednostňují klidný styl jízdy, ale jízda samotná se pro ně nestala pouze každodenní rutinou. Jde o skvěle vybavený, bezpečný a perfektně ovladatelný vůz. S přimhouřením očí se dá vcelku dobře zvyknout i na převodovku Lineartronic. Cenovka 630 000 Kč za provedení s motorem 1.6i-S ve výbavě Executive ES se může zdát na první pohled vysoká, ale z výbavy má téměř vše, co lze v moderním hatchbacku s pohonem všech kol a automatickou převodovkou chtít.

Sdílet článek:

Více na webu Subaru

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018