Test SUV premianta: Audi Q8
15. 7. 2024
Dojít si na kosmetiku prospívá kráse. V jistém smyslu to platí i u aut. Nejprodávanější SUV od Audi se nyní může pochlubit omlazeným lookem. Žena v autě.cz otestovala Audi Q8 s nejsilnějším naftovým motorem a pohonem všech kol. Jaké je, se dozvíte právě v tomto článku.
Díváme se
Z faceliftu nové Audi Q8 jsme v redakci nadšené. Nejedná se o radikální změnu, ale o lehký kosmetický zákrok, který jen podpořil povedený vzhled oblíbeného modelu. Stále se jedná o atraktivní (4,99 metru dlouhou) SUV karoserii se sportovním espritem, která zároveň plní přání a požadavky velkých rodin.
Inovované Audi Q8 se může pochlubit vylepšenou přídí s maskou chladiče Singleframe s novou výplní, modernizovaným 2D logem a novými nárazníky vepředu i vzadu.
Záď Audi Q8 se dvěma oválnými koncovkami vypadá sexy a šperkuje ji nápis Q8 a červený praporek. Ten se přidává nově u testované výbavy S-Line.
Nová Q8 je u nás v redakci dokonalým zosobněním Audi sloganu „Náskok díky technice“.
Za pronikavý look u modernizované Q8 mohou skvěle svítící světlomety vybavené nejmodernější technologií OLED. Jejich specialitou je schopnost měnit světelný podpis pomocí nastavení infotainmentu.
Nasedáme
V interiéru navozuje nová Q8 dojem privátní bubliny.
Usednete, dveře se elegantně dotáhnou a jste v naprostém soukromí.
Odloučení od nepříjemných ruchů okolního světa je v Q8 díky aerodynamice, odhlučnění skel i motoru a tlumičům kol mimořádné.
Další kvalitou Q8 je prostornost.
Pasažéři vepředu i vzadu mají spoustu místa všude kolem sebe. O tom, že je Audi Q8 dokonalé SUV pro rodiny, svědčí velkorysý zavazadlový prostor. Ten nabízí objem 605 litrů. Po sklopení zadních sedadel se prostor zvětší na 1755 litrů.
K prémiovému segmentu SUV, které Audi Q8 reprezentuje, patří také kvalitní materiály.
S faceliftem Audi přichází s novými dekory, kde nechybí dřevo, karbon nebo hliník.
Elegantní palubní desce dominuje dvojice dotykových obrazovek s haptickou odezvou.
Infotainment prošel modernizací z pohledu grafiky i rozšířené nabídky aplikací včetně integrovaného Spotify nebo Amazon Music.
Horní displej slouží k dotykovému ovládání chytré navigaci a infotainmentu. Dolní displej nabízí snadné ovládání klimatizace a vyhřívání sedadel.
Jedeme
Jestliže vás dokonalé soukromí, špičkové materiály a prostornost dosud nepřesvědčí o kvalitách tohoto vozu, tak teď se to změní…
Pod kapotou testovaného modelu Audi Q8 se totiž ukrývá výkonný motor s označením 55 quattro.
Jde o naftový šestiválec s výkonem 210 kW a točivým momentem 600 Nm. O převod rychlostí se stará osmistupňový automat.
Zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině dosáhne Q8 za 6,1 vteřin!
Působivý výkon 286 koní a dynamické jízdní vlastnosti jsou zárukou skutečných jízdních zážitků.
Při jízdě můžete volit z několika jízdních režimů (Auto, Comfort, Efficiency, Dynamic, Individual), které ovlivňují schopnost akcelerace a reakce motoru.
Ke komfortní jízdě přispívá podvozek se vzduchovým odpružením a elektronicky řízenými tlumiči.
K dispozici je za příplatek natáčecí zadní náprava.
Ve sportovním nastavení se testované SUV odmění podmanivými jízdními vlastnosti s rychlými reakcemi a dynamickým nastavením. Řídit Q8 je opravdový zážitek.
Zároveň jede toto SUV velmi pohodlně. Celkem 2,2 tuny vážící Q8 suverénně hladí nerovnosti vozovky.
I ve vysokých rychlostech (na německé dálnici i kolem 240 km/h) nabízí Q8 dokonalou jistotu a stabilitu.
Díky povedenému odhlučnění ani nepoznáte, jakou rychlostí auto pluje krajinou. 🙂
Testované Audi Q8 s pohonem všech kol se nezalekne náročnějšího terénu v podobě sněhu nebo bláta. Nekomfortní povrchy Q8 rozhodně nedělají potíž projet.
K neopomenutelné kvalitě Q8 patří také pocit bezpečí. Kromě vynikajícího výhledu z vozu se o bezpečí na palubě starají ti nejmodernější asistenti.
Například předkolizní asistent detekuje až do rychlosti 250 km/h ostatní vozidla, rozpoznává krizové situace, varuje před hrozící srážkou a případně i sám brzdí.
Podle platné legislativy je Q8 jako nové auto vybaveno upozorněním na překročení maximální povolené rychlosti.
Koho by akustické upozornění iritovalo, stačí ho po každém nastartování jednoduše vypnout na displeji spodní obrazovky. 🙂
Na dálnici funguje perfektně upozornění na opuštění jízdního pruhu.
Velkou pochvalu si zaslouží také parkovací asistent vpředu a vzadu s 360° zobrazením.
Ten pomáhá se svými 12 ultrazvukovými senzory v náraznících při vjezdu a výjezdu z parkovacích míst a při manévrování.
Sluší se také podotknout, že toto výkonné a velké SUV je poměrně úsporné. S klidnou nohou na pedálu se dá jezdit i kolem osmi litrů na 100 kilometrů, což je na více než dvě tuny vážící čtyřkolku vynikající hodnota.
Hodnotíme
Kdyby se volilo ocenění MISS SUV, tak by to pro nás v redakci rozhodně bylo Audi Q8. Exceluje totiž ve všech kategoriích, které jsou při výběru auta relevantní. Prostornost. Praktičnost. Bezpečnost. Dokonalé jízdní zážitky.
Co více si přát? Už jen kouzelný prsten, kterým by se zaplatilo. 🙂
Audi Q8 (45 TDI quattro – výkon 170 kW) startuje na ceně 2 039 900 Kč. Cena testované Audi Q8 ve verzi 50 TDI quattro s výkonem 210 kW začíná na 2 145 900 Kč.
Více na webu Audi