Test Toyota Hilux – legenda ve stylovém balení
21. 5. 2019
Legendární Toyota Hilux patří mezi nejúspěšnější pick-upy vůbec. Hilux nedávno dosáhl milníku v podobě 50 let své existence. Jako oslavu tohoto výročí si Toyota nadělila speciální edici Adventure Edition, která se chce především více zalíbit a přiblížit se po stránce zpracování a komfortu třídě SUV.
Díváme se
Speciální edice tvoří vrchol nabídky modelu Hilux. Na exteriéru je to vidět na první pohled. Výbavu Adventure bezpečně poznáte podle speciálního oranžového laku a upravené přední masky. V ní nechybí full-diodové světlomety, mlhovky a chromové doplňky, které dělají parádu také na klikách dveří nebo zadním nárazníku. Terénní výbavu doplňují chromové nástavce prahů, nástavba na korbě nebo slušivá 19palcová kola. Hiluxu to náramně sluší a zdařile se odlišuje od usedlejších základních verzí. Nejsou k tomu zapotřebí ani plaketky a nápisy porůznu umístěné na voze. Nebáli bychom se s ní celý den jezdit v terénu, stihnout pracovní zakázky a večer s ní po očistě vyrazit do centra třeba na večeři, přestože je to svým zaměřením stále pracovní pick-up. Její vzhled je však nadevše masivní a budící respekt okolí.
Nasedáme
Ve snaze nabídnout posádce pocit z vrcholného modelu došlo také na zútulnění interiéru. A to přesně tam, kde to bylo potřeba. Použití hodnotnějších materiálů, především měkčených plastů a lesklého dekoru s chromovou linkou dělá z pracanta příjemné místo k pobytu. Infotainment se obsluhuje pomocí 7palcové dotykové obrazovky systému Toyota Touch 2, která nabízí mimo jiné navigaci nebo dobrou konektivitu s mobilní telefonem. Prostředí a rychlost systému nekompromisně okousal zub času, navíc vše se musí ovládat pouze dotykově včetně hlasitosti audia. Menší kompenzací je naštěstí ovládání tlačítky na volantu nebo klimatizace s klasickými tlačítky. Pochvalu si Toyota Hilux zaslouží za velký vnitřní prostor v obou řadách sedadel a také jejich kvalitu.
Jedeme
O pohon speciální Toyoty Hilux se stará výhradně čtyřválcový motor 2,4 D-4D se 150 koňmi a točivým momentem 400 Nm. Ten může být ve spojení s šestistupňovým manuálem nebo jako v našem případě automatem se stejným počtem stupňů. A je to trochu škoda, že je u nás v nabídce pouze tento motor. Toyota Hilux je pořádný „kus auta“, tedy síla motoru je vzhledem k jeho rozměrům a váze poněkud poddimenzovaná. Když se bavíme o vrcholné edici, slušel by ji třílitrový šestiválec a výkon přes 200 koní, podobně jako třeba konkurenčnímu VW Amarok.
Pak by byla volba mezi těmito dvěma pick-upy pro nás více než jasná. Při běžné jízdě do dálničních rychlostí se nedostatek výkonu nijak neprojevuje. Táhlejší kopce, výkonová rezerva pro předjíždění chybí, větší zátěž je však už znatelná. Motor si potom pomáhá častým podřazováním. To se negativně odráží především na spotřebě paliva. Během testu se pohybovala kolem 8,5 litru nafty na 100 kilometrů.
Přestože se jedná především o pracovní pick-up, je nový Hilux poměrně pohodlné auto. Výrobce si zaslouží pochvalu za celkově dobré odhlučnění a dobré nastavení podvozku. Automatická převodovka řadí rychle, čitelně a hladce. Hilux se však nejlépe cítí mimo pevné cesty. Spolehnout se lze na vynikající chytrý pohon všech kol s aktivním řízením trakce, který si hravě poradí i s těžkým terénem. Vysoké hodnoty nájezdových úhlů 31° vpředu a 26° vzadu nebo brodivost do 700 mm zaručí hodně zábavy, ale především skvělou průchodnost terénem.
Hodnotíme
Toyota Hilux v edici Adventure se blíží etalonu soudobých evropských pick-upů. Svým designem a výbavou boduje na plné čáře. Více se přiblížil v těchto atributech třídě SUV. Nejen, že to je skvělé pracovní náčiní, ale dobře zvládá jízdu po silnici, o to více pak mimo ni. Stále se jedná o nezničitelný stroj. Pro dosažení pomyslného pick-upového Olympu ji bohužel schází výkonnější motor.
Při pohledu do ceníku čeká potencionální zájemce příjemné překvapení. S cenovkou 1 160 570 Kč se jedná v porovnání s konkurencí o nadstandardně vybavený vůz.
Více na webu Toyota