Test Volkswagen Golf Sportsvan: Rodinné stříbro
8. 12. 2018
Volkswagen Golf kraluje žebříčkům prodejů vozů v Evropě. Nejprodávanější verzí je hatchback, kromě něj je ale v nabídce také kombi Variant, a dokonce malé MPV Sportsvan. Právě provedení Sportsvan dělá z Golfu skutečně rodinné auto. Samotná kategorie MPV nezažívá v posledních letech zrovna šťastné časy. Spoustu zákazníků se raději nechá zlákat crossovery nebo modely SUV. To by bylo rozhodně škoda, protože i přes svůj někdy konzervativní vzhled, dokáží rodinné minivany zdatně konkurovat a v ledasčem je předčit.
Díváme se
Z hlediska designu je Sportsvan z venku starým dobrým Golfem. Současná generace je na trhu už 4 roky, proto bylo nezbytné obligátní omlazení. V případě Golfu Sportsvan jde spíše o decentní změny vzhledu exteriéru. Na první pohled je více patrná snad jen změna grafiky předních světlometů. Ty mohou být halogenové s LED denním svícením nebo full-LED. Stejně pak putovaly LEDky do zadních svítilen. Přepracování se dočkal přední nárazník, rozšířila se nabídka disků kol. Novinkou u testovaného modelu byl tmavě červený lak Cranberry. Navzdory konvenčnímu vzhledu se daří omlazenému Golfu Sportsvan zahrát i na sportovnější notu, a to zásluhou spoileru nad pátými dveřmi, chromového lemování bočních oken a 16palcovými nízkroprofilovými koly.
Nasedáme
V interiéru Golfu Sportsvan vládne typická atmosféra značky – německá kvalita a konzervativnost (pro někoho možná chladnost). Solidní plasty doplňují kovové detaily. V rámci modernizace zde nalezneme kromě nových tkanin a přepracované nabídky čalounění také za příplatek nový panel multimediálního systému Discover Pro s 9,2palcovou obrazovkou a celodotykovým ovládáním. Přehlednost a dobrá ergonomie ostatních ovládacích prvků zůstala naštěstí nezměněna.
Rodinným účelům nahrává spousta velkých odkládacích prostorů nejen ve dveřích, ale také na palubní desce. Cestující se mohou těšit z dobrých sedadel, ti v druhé řadě pak z hojnosti prostoru ve všech směrech. Druhá řada sedadel se dá navíc posouvat, takže v případě potřeby se dá ještě zvětšit. Zavazadlový prostor nabídne základní objem 500 litrů, po sklopení sedadel vzroste až na 1520 litrů.
Jedeme
Paleta motorizací pro Golf Sportsvan zahrnuje dvě naftové a tři benzínové veze, které lze dostat ve spojení s manuální nebo automatickou převodovkou DSG. Testované provedení poháněl nejnovější a také nejvyspělejší motor z nabídky – 1.5 TSI Evo s výkonem 96kW a 200 Nm s možností vypínání dvou válců během jízdy. Motor vyniká svým kultivovaným a tichým projevem. Vypínání válců je při klidné jízdě prakticky neznatelné, nepatrné „cuknutí“ je postřehnutelné jen při znovu-připojení válců, o čemž řidiče informuje ikonka na přístrojovém panelu.
Motorizace vyhoví bezezbytku maminkám bez sportovních ambic, protože vcelku velkému Sportsvanu uděluje jen průměrnou dynamiku. Na druhou stranu při klidné jízdě potěší svojí spotřebou, kdy 6 litrů benzínu na 100 km není nic nedosažitelného. Podvozek Golfu Sportsvan je naladěn mimořádně pohodlně a bez problému odfiltruje nástrahy českých cest.
Hodnotíme
Volkswagen Golf v provedení Sportsvan dělá čest svému jménu, které je synonymem kvality a spolehlivosti. V jeho prospěch hovoří nejen jeho zpracování a celkové naladění, ale také bohatý vnitřní prostor, dostatečná nabídka pohonných jednotek nebo výborný podvozek. Z mého pohledu překonává většinu crossoverů a malých SUV. Pokud bych se rozhodovala pro výběr ideálního rodinného vozu, Golf Sportsvan by byl jedním z horkých kandidátů, ne-li ten nejlepší. Rozhoduje však také cena. Základní cena Golfu Sportsvan (1.0 litru / Trendline) startuje na částce 458 900 Kč. Testovaný model (1.5 TSI / Comfotline) přijde na 690 900 Kč.
Více na webu Volkswagen