Test Volkswagen ID.4 GTX
27. 6. 2022
Prostorný, rodinný elektromobil od Volkswagen, model ID.4 se nyní snaží oslovit také řidičky a řidiče, které na to rádi šlápnou. Volkswagen ID.4 GTX s pohonem všech kol a 299 koňmi pod kapotou slibuje elektrizující jízdu.
Díváme se
Volkswagen o modelu ID.4 GTX mluví jako o sportovním elektromobilu. Nikoliv náhodou navazuje označení GTX na sportovní edici GTI. Provedení modelu Volkswagen ID.4 GTX se mi líbí o kapku víc než dříve otestovaná verze ID.4.
Minimalistický design téměř 4,6 metru dlouhé, mohutné karoserie se zapuštěnými madly dveří zůstává, ale je zde pár odlišujících detailů.
Verze ID.4 GTX zaujme černou střechou, výraznější přídí se světly a vertikálními diodami, štítky GTX a jinak řešeným zadním nárazníkem.
Nasedáme
V interiéru vládne čistý design. Verze GTX se neliší od klasické verze, kterou už Žena v autě otestovala. Uvnitř Volkswagenu ID.4 GTX se připravte na kvalitní sedadla a vskutku prémiové posezení s působivým ambientním osvětlením a příplatkovým panoramatickým střešním oknem.
Tento dojem trošku kazí jen použití tvrdších plastů na méně viditelných místech a lesklé černé povrchy, které se snadno poškrábou.
Díky modernímu infotainmentu a ovládání hlasem (stačí vyslovit “Ahoj ID“) je ovládání vozu dokonale jednoduché a chytré. Stačí říct své přání a navigace nastaví sama cíl cesty.
Uznání za své moderní technologie si ID.4 GTX zaslouží také díky ID.Light rozšířené realitě. Jakmile se blíží sjezd nebo odbočení, ID.4 na to upozorní barevnými ukazateli v plné šíři palubní desky.
Té dominuje velká, 10palcová obrazovka s velmi pěknou grafikou. Také multifunkční volant padne krásně do ruky a nabízí zpětnou vazbu v podobě jemné vibrace.
ID.4 GTX disponuje vyspělými systémy bezpečnosti jako je sledování mrtvého úhlu, asistent jízdy v pruzích, adaptivní tempomat, které usnadňují jízdu. Jízda je tak dokonale sebejistá a bezpečná.
I verze Volkswagen ID.4 GTX exceluje svou prostorností. Rozvor tohoto elektromobilu je impozantní – 2,77 metru. Místa pro nohy má každý člen posádky s přehledem.
V 2. řadě sedadel se pohodlně usadí i hodně vysocí pasažéři, aniž by museli snižovat cokoli ze svého komfortu.
Kufr nabízí dostatek místa pro zavazadla celé rodiny, a to konkrétně 543 litrů objemu. Po sklopení zadních sedadel až 1575 litrů objemu.
Jedeme
Svým charakterem není ID.4 GTX žádný supersport. Testovaný Volkswagen ID.4 GTX si umím s přehledem představit jako plnohodnotné auto pro rodiny s dětmi. Ideální vůz pro řidičky a řidiče, kteří mají větší nároky na agilitu a jízdní schopnosti v čase zimních plískanic, kdy je pohon všech kol žádoucí. Dojezd 380 kilometrů na jedno nabití už dává smysl a nejde o žádný „eko“ kompromis.
Důvodem čiperné, elektrizující jízdy tohoto elektromobilu je spolupráce asynchronního elektromotoru vpředu (výkon 80 kW/109 koní, točivý moment 162 Nm) a synchronního vzadu, a to o výkonu 150 kW/204 koní a točivém momentu 310 Nm.
Dohromady dokáží vyvinout výkon až 220 kW/299 koní. Podle situace a zvoleném jízdním režimu (Trakce, Sport) spolu harmonicky kooperují.
Jakmile nasednete za volant, auto je připravené k jízdě, aniž by bylo nutné ho startovat. Tichý chod motoru bude všechny ženy bavit. V klidu se můžete spoustředit jen na hladkou jízdu. Verze GTX ale potěší právě ty řidičky, které mají rády za volantem trochu zábavy.
Z nuly na sto to ID.4 GTX umí za 6,2 vteřiny. Přes dvě tuny vážícímu Volkswagenu ID.4 GTX se skutečně nedá upřít akcelerace a chuť závodit na semaforech nebo rychle vyjet ze zatáčky…
Dojezd na jedno nabití nabízí tento model v reálných podmínkách kolem 380 kilometrů. Závisí to na jízdním stylu, rychlosti jízdy, vnější teplotě, klimatizaci nebo například počtu pasažérů. Výrobce udává dokonce 480 kilometrů.
Díky nižšímu těžišti ID. 4 GTX sedí dobře v zatáčkách a při jízdě ve městě nebo na dálnici má skutečně komfortní vlastnosti. To se bude ženám-řidičkám líbit.
K vlastnostem, které většina žen ocení, patří také přeposilovaný volant, díky čemu je manévrování v městských uličkách velmi snadné.
ID.4 GTX zvládá nabíjet v rychlonabíječkách do 125 kW. Těch je ale v Česku stále málo. Baterie je umístěná v podlaze má kapacitu 82 kWh (77 kWh využitelná kapacita). Ideální a reálné v českých podmínkách je nabíjet do 80 % baterie na rychlonabíječkách kolem 75 kWh, stačí k tomu pak 40 minut čekání… Kombinovaná spotřeba se pohybovala kolem 22,1 kWh / 100 km.
Hodnotíme
Díky své prostornosti, agilitě, rozumnému dojezdu a pohonu všech kol je Volkswagen ID.4 GTX skutečně atraktivním elektromobilem pro rodiny. Jezdí velmi komfortně a poskytuje celé rodině během jízdy velké pohodlí. Marně hledáme slabé stránky… Snad jen ty plasty v místech, kde to není úplně vidět, by mohly být o fous měkčí.
Sportovnější naladění verze ID.4 GTX je znát v ostřejších sprintech na semaforu a také na chuti projet rychle zatáčkou. V tomto ohledu přináší ID.4 GTX za volant větší emoce. Přitom se ale můžete spolehnout na konzervativní kvalitu a vytříbenost, se kterou je Volkswagen spojen.
Volkswagen ID.4 GTX startuje s baterií o využitelné kapacitě 52 kWh na ceně 979 900 Kč.
Více na webu Volkswagen